Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
25 jaar is lang. Kijk eens naar een Golf uit 1994 en zet die naast een Golf van nu. De ontwikkeling van EV’s gaat veel sneller.

Ik kan mij zo voorstellen dat over 10 jaar een EV in 5 minuten te laden is. Dan ga je toch met de 20 minuten voor 80% die vanaf V3 beschikbaar zal komen (en meteen het maximale laadtempo voor de M3 is) jezelf wellicht afvragen of je niet die nieuwere EV wil.

En dat is over 10 jaar. 25 jaar is gewoon erg lang en zelfs bij een EV kun je jezelf afvragen hoe groot de kans is dat die auto economisch nog op de weg kan worden gehouden.

Maar goed, mijn mening. ;)

Met die 600 euro bedoel ik niet direct dat je die op een aparte rekening moet storten, maar dat je ze wel ergens moet overhouden. Aan het eind van de rit zijn ze gewoon nodig. :)
 
Mensen, ik wilde even laten weten dat ik met Carmeleon in aanraking ben gekomen voor de verzekering, de dekking vergelijkbaar is met die van veel andere verzekeraars, maar tot 60k geen peilzender of ander additionele maatregel nodig is.

Ze bleken ook een mogelijkheid voor financial lease te bieden. De voorwaarden die daaronder zitten zijn veel minder beperkend dan wat ik van Tesla zelf (ABN Amro) heb gekregen. Gewoon een financiële dienst zoals een financial lease hoort te zijn. ABN was meer een slim fit operational lease met alle verplichtingen en goedkeuringen daarbij. En voor een competitieve maandlast. Omdat Tesla best veeleisend is met de financial lease voorwaarden voor andere dan de preferred suppliers, hebben ze echt heel veel inspanning verricht om het voor elkaar te krijgen, maar het is allemaal heel soepel verlopen, zelfs voor de korte 3 weken tussen bestelling en levering. Ik heb geen aandelen in Carmeleon, maar qua service en voorwaarden vind ik het wel de moeite waard dit met jullie te delen.
Met Carmeleon in aanraking gekomen, ha, ha? Die is grappig. Heb je al de KNAC geprobeerd? Een hele nette verzekeraar. Als je dan de Tesla-documenten over de specificaties van het alarmsysteem toevoegt aan je aanvraag, word je zo geaccepteerd. Neem je dan de pechhulp ook via haar af dan ben je nog gratis lid van de club met allerlei gratis voordelen en evenementen. (zelfs voordeel bij de ANWB). Gezien de premies een hele scherpe en concurrerende prijsstelling tegen uitstekende voorwaarden.
 
Voor wie dit van belang is: van Centraal Beheer vernomen dat Tesla’s jonger dan 5 jaar oud met een cataloguswaarde van minder dan 75.000 euro gewoon verzekerd zijn van diefstal op basis van het af-fabriek alarm.
Weet je trouwens dat bij CB het gehele glazen dak niet is verzekerd. Zelfs de medewerkers van CB waren verrast. Eerst gaven ze aan dat de verschillende delen van het dak onder verschillende delen van de verzekering gedekt zijn, maar toen ik aangaf dat er op de site van CB stond dat alle delen van het glazen dak uitgesloten zijn, trokken de verscheidene medewerkers de uitspraken over dekking van het dak in.
 
Last edited:
Met Carmeleon in aanraking gekomen, ha, ha? Die is grappig. Heb je al de KNAC geprobeerd? Een hele nette verzekeraar. Als je dan de Tesla-documenten over de specificaties van het alarmsysteem toevoegt aan je aanvraag, word je zo geaccepteerd. Neem je dan de pechhulp ook via haar af dan ben je nog gratis lid van de club met allerlei gratis voordelen en evenementen. (zelfs voordeel bij de ANWB). Gezien de premies een hele scherpe en concurrerende prijsstelling tegen uitstekende voorwaarden.
Heeft de KNAC en referral programma of zoiets? :p
 
Weet je trouwens dat bij CB het gehele glazen dak niet is verzekerd. Zelfs de medewerkers van CB waren verrast. Eerst gaven ze aan dat de verschillende delen van het dak onder verschillende delen van de verzekering gedekt zijn, maar toen ik aangaf dat er op de site van CB stond dat alle delen van het glazen dak uitgesloten zijn, trokken de verscheidene medewerkers de uitspraken over dekking van het dak in.

Het is maar één dakdeel en kost 1000 euro om te vervangen. En het is wel verzekerd, maar onder het cascodeel, dus in principe betaal je dat uit eigen zak, of je neemt een no-claim beschermer, maar die beschermen de schadevrije jaren niet...

Kans op schade is klein en ik kan het dragen. Plus ik spaar per jaar 600 euro op de premie. Na anderhalf jaar heb ik het dak al terugverdiend.
 
Het is maar één dakdeel en kost 1000 euro om te vervangen. En het is wel verzekerd, maar onder het cascodeel, dus in principe betaal je dat uit eigen zak, of je neemt een no-claim beschermer, maar die beschermen de schadevrije jaren niet...

Kans op schade is klein en ik kan het dragen. Plus ik spaar per jaar 600 euro op de premie. Na anderhalf jaar heb ik het dak al terugverdiend.
Misschien één dakdeel, maar bestaat uit drie delen glas. De diverse medewerkers van CB hadden, na mijn opmerking over de uitsluiting, zelf op de site gekeken. Al die medewerkers trokken hun verklaringen omtrent dekking in, behalve als het om een klein sterretje in het voorruit-deel gaat. Dus was ook hun conclusie dat alle drie de glasdelen niet gedekt konden worden. Het zijn niet mijn uitspraken en interpretaties, maar de conclusies van de medewerkers van CB.
 
Heeft de KNAC en referral programma of zoiets? :p
Lijkt er wel op hè, zoals ik aanbeveel. Maar ik heb wekenlang allerlei verzekeringen en verzekeraars uit gezocht. In het begin was de KNAC bij mij niet eens in beeld. Pas nadat ik met gezeur van een aantal verzekeraars te maken kreeg heb ik eerst een voorlopige dekking bij CB verzorgd en ben toen verder gaan zoeken. Omdat iemand in dit draadje de KNAC had genoemd heb ik deze geraadpleegd. Kon aanvankelijk niet verzekerd worden vanwege het door Tesla ingebouwde alarm- en voertuigvolgsysteem. Daarna Tesla benaderd voor de specificaties van het systeem. Nadat ik die kreeg heb ik, gewoon om even uit te proberen, de specificaties en documenten voorgelegd aan de KNAC. Op basis daarvan werd ik wel geaccepteerd; of althans de auto werd geaccepteerd, ha, ha. Toen kon ik met de KNAC verder het offerte-traject in en toen bleek dat de KNAC bijna de meest uitgebreide dekking bood tegen een scherpe prijs. Qua dekking en qua prijs gunstiger dan alle andere verzekeraars. Ja, CB is een van de goedkoopste, maar dekt lang niet zoveel. Model 3 mede-eigenaren kunnen hun voordeel doen met deze informatie. Vandaar dat ik mijn ervaring hier deel.
 
Goedemorgen Guido,

Dank voor je mooie review en welkom bij Carmeleon!

Het is inderdaad zo dat veel verzekeraars hetzelfde aanbieden. Het product van Carmeleon is wat betreft de alarmeis en 5 jaar aanschafwaarde dekking inderdaad onderscheidend.
Het Financial Lease traject was inderdaad een bijzondere openbaring. Voorwaarden waren inderdaad niet met elkaar te vergelijken en ook hiervoor dank dat je voor mij hebt gekozen.

Succes en vele veilige kilometers gewenst!

Gr. Olaf van Oort
Heer van Oort,
Gaat Carmeleon reclame maken hier in dit draadje op dit forum?
Is dit ter compensatie voor alle feedback op uw eigen site? Als u inderdaad reclame aan het maken bent, zal ik de moderators vragen of dit volgens de siteregels wel mag.
Overigens heb ik op basis van zowel de feedback op uw site als op basis van telefonische info, waarbij Carmeleon enigzins moeilijk deed over mijn acceptatie nu voor de KNAC gekozen, zoals u kunt lezen in dit draadje.
 
Last edited:
Heer van Oort, Gaat Carmeleon reclame maken hier? Is dit ter compensatie voor de feedback op uw eigen site? Als u inderdaad reclame aan het maken bent, zal ik de moderators vragen of dit volgens de siteregels wel mag.
Kun je je inderdaad af vragen. Maar misschien is het wel er compensatie voor de zeer negatieve reclame die jij zelf maakt voor Carmeleon (ook nu weer) en andere verzekeraars die het bij jou net niet geworden zijn? ;)
 
Guido_v joined yesterday en schrijft iets positiefs over Carmeleon en een dag later joined hun accountmanager (Olaf). Zal toeval zijn (of iemand houd google en dit forum in de gaten bij hun op kantoor).

Ik ben overigens geen robot of accountmanager en heb ook de verzekering van Carmeleon. Erg snelle afhandeling en goede premie (ex btw verzekerd, 11 schadevrije jaren, >20k km p/j en kom op 80,44 p/m).

Voorwaarden leken goed en had gewoon snel een goede dekking nodig. Later gaf Allsecur (mijn oude verzekeraar) aan dat ze ondertussen ook tesla model 3 accepteren zonder extra eisen. Kwam echter wel op 110 p/m (nog incl. btw, dus kan iets lager).
 
Kun je je inderdaad af vragen. Maar misschien is het wel er compensatie voor de zeer negatieve reclame die jij zelf maakt voor Carmeleon (ook nu weer) en andere verzekeraars die het bij jou net niet geworden zijn? ;)
Wat ik in dit draadje, voordat de heer van Oort zich meldde, heb geschreven is dat er bepaalde feedback is op de site van Carmeleon, maar geen negatieve mening over Carmeleon geschreven. Tot zojuist had ik geen slechte reclame gemaakt over Carmeleon.
Ik vond alleen de Algemeen Beschaafd Nederlandse (ABN) uitdrukking niet goed door Guido V gebruikt. Je schrijft niet dat je in aanraking bent gekomen met een organisatie behalve dan met de Politie of het OM.
Dat was wat ik grappig vond. Ik had geen mening gegeven over de kwaliteit van Carmeleon, maar mijn mening veranderde zojuist nadat de heer van Oort reclame ging maken voor het bedrijf waarvoor hij werkt. Dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat, temeer de feedback op hun eigen site. Als de heer van Oort niets had geschreven dan had ik ook verder geen op- of aanmerkingen over Carmeleon gemaakt. Het is gewoon geen pas om op een discussieforum als bedrijf reclame voor jezelf te maken. Leden mogen wel hun ervaringen en meningen over partijen delen, maar dat blijft dan nog altijd iets wat een lid vindt en waar andere leden mogelijk voordeel uit kunnen halen. Dat heet informatiedeling tussen gebruikers.
En ja, All-secure en Allianz wilden mij sowieso niet. Puur en alleen op basis van meldingen. Zonder te kijken naar de inhoud van de meldingen en met horkerige afsnauwende stemverheffing. Ik voelde mij gelijk een zware crimineel. Soorts gelijk gebeurde met Carmeleon ook, Alleen ging dat wel veel netter via de telefoon. Zij behandelden mij niet als crimineel.
 
Last edited:
Tot zojuist had ik geen slechte reclame gemaakt over Carmeleon.
Misschien lag dat niet in je bedoeling. Maar het komt op mij in ieder geval wel wat anders over:

2) Carmeleon heeft in verhouding veel en hele slechte beoordelingen op hun eigen site met behoorlijk serieuze zaken. Voor mij was dat de eerste keer om niet met een bedrijf in zee te gaan. Overigens echt de eerste keer in mijn hele leven, want ik relativeer wel heel veel, maar dit vond ik echt veel te veel.
Let op. Kijk eerst naar de reviews van Carmeleon. Dat was voor mij en voor anderen de reden om af te zien van deze verzekeraar.
Ook voor jou geldt. Kijk eerst naar de reviews op de website van Carmeleon. Dat was voor mij en anderen de reden om juist niet met carmeleon in zee te gaan. Je hebt 2 weken bedenk tijd. Gebruik die verstandig!
Ik vind ook dat je gelijk hebt, maar de hoge verhouding tot alle reviews en de felheid van de reviews , ook van mensen die toch redelijk overkomen vind ik best een punt van zorg. Daarnaast heb ik ook gekeken naar, geanalyseerd de antwoorden van Carmeleon en deze mee gewogen. Dat tesamen met de (zogenaamde uitstekende?) voorwaarden waar ook andere verzekeraars, waar ik helemaal geen goede ervaringen mee heb, mee smijten, ben ik tot een eindoordeel gekomen. Ik verwijs alleen maar naar de openbare informatie op de eigen openbare website van Carmeleon. Daar zou Carmeleon alleen maar blij mee moeten zijn, toch? Ik maak wel reclame voor ze. Let maar eens op als jij een probleem met verzekeraars krijgt, dan blijkt dat ze zich enorm hebben ingedekt. Ook dan kan jij je gelijk wel willen halen, maar de rechter verwijst je gewoon naar het contract met algemene en bijzondere voorwaarden en sta je in je hemd en voor de rest naakt op straat. Nou ik weet niet of ik dat wil zien, ha, hs, ha.. Verzekeraars zijn beroepsmatig bezig en laten alles dubbel en dwars toetsen door zeer uitstekende juristen en advocaten. Geen stok tussen te krijgen.
 
Guido_v joined yesterday en schrijft iets positiefs over Carmeleon en een dag later joined hun accountmanager (Olaf). Zal toeval zijn (of iemand houd google en dit forum in de gaten bij hun op kantoor).

Ik ben overigens geen robot of accountmanager en heb ook de verzekering van Carmeleon. Erg snelle afhandeling en goede premie (ex btw verzekerd, 11 schadevrije jaren, >20k km p/j en kom op 80,44 p/m).

Voorwaarden leken goed en had gewoon snel een goede dekking nodig. Later gaf Allsecur (mijn oude verzekeraar) aan dat ze ondertussen ook tesla model 3 accepteren zonder extra eisen. Kwam echter wel op 110 p/m (nog incl. btw, dus kan iets lager).
Nou laten we Carmeleon dan nog een kans geven. Via de ervaringen van leden van deze site. En niet door mensen die gerelateerd zijn aan / belangen hebben in Carmeleon. Dus redelijk onpartijdige mensen.

Heeft iemand wel eens schade gehad (zelf veroorzaakt of gekregen door toedoen van anderen) en hoe is dat toen door Carmeleon afgehandeld?
 
Misschien één dakdeel, maar bestaat uit drie delen glas. De diverse medewerkers van CB hadden, na mijn opmerking over de uitsluiting, zelf op de site gekeken. Al die medewerkers trokken hun verklaringen omtrent dekking in, behalve als het om een klein sterretje in het voorruit-deel gaat. Dus was ook hun conclusie dat alle drie de glasdelen niet gedekt konden worden. Het zijn niet mijn uitspraken en interpretaties, maar de conclusies van de medewerkers van CB.

Ik hou mij gewoon aan de voorwaarden van de verzekering zoals aan mij overhandigd ‘op schrift’. Daarin staat dat voor-, zij- en achterruit is verzekerd.

Dus...
 
Ik hou mij gewoon aan de voorwaarden van de verzekering zoals aan mij overhandigd ‘op schrift’. Daarin staat dat voor-, zij- en achterruit is verzekerd.

Dus...
Dat is vreemd. Ik begrijp het niet meer. Mocht je het willen weten. Ik was voor al mijn auto's verzekerd bij CB. Gewoon een goede verzekering. Mocht CB haar verzekeringen gaan aanpassen voor auto's boven de 50k naar 3 jaar nieuwwaarde vergoeding en mij op schrift bevestigen dat al de dak-glasdelen ook verzekerd zijn, dan kom ik zeker graag terug bij CB. Al wordt de premie bijna het dubbele. Trouwens heb ik AL mijn andere verzekeringen al jaren ondergebracht bij CB. Maar vooralsnog blijft het de KNAC. Ik heb een éénjarig contract, maar het allerbelangrijkste is dat de KNAC een reputatie heeft op te houden bij haar wat meer vermogende clientèle. Dan weet je dat het goed zit.
 
Ondanks dat ook ik mijn auto via Carmeleon heb verzekerd is de commerciële post van een medewerker van dit bedrijf verwijderd.

Ik herhaal nog een keer de spelregels: commerciële posts door belanghebbenden zijn niet toegestaan. Alleen door officiële vendors. Daarvoor gelden aantrekkelijke tarieven (die voor een verzekeraar met één afgesloten verzekering per maand al zijn terugverdiend).

Mod
 
Dat is vreemd. Ik begrijp het niet meer. Mocht je het willen weten. Ik was voor al mijn auto's verzekerd bij CB. Gewoon een goede verzekering. Mocht CB haar verzekeringen gaan aanpassen voor auto's boven de 50k naar 3 jaar nieuwwaarde vergoeding en mij op schrift bevestigen dat al de dak-glasdelen ook verzekerd zijn, dan kom ik zeker graag terug bij CB. Al wordt de premie bijna het dubbele. Trouwens heb ik AL mijn andere verzekeringen al jaren ondergebracht bij CB. Maar vooralsnog blijft het de KNAC. Ik heb een éénjarig contract, maar het allerbelangrijkste is dat de KNAC een reputatie heeft op te houden bij haar wat meer vermogende clientèle. Dan weet je dat het goed zit.

Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. Zelf slechte ervaring met een bank waar je echt alleen maar voor in aanmerking komt als je vermogend bent. Dus ja, zou je denken. Maar nee, geen garantie.

Ten aanzien van CB: middelste glasdeel is dus niet verzekerd onder glasverzekering. Ik verwacht deze auto 3-5 jaar te rijden. En in die periode spaar ik maar liefst 1.800-3.000 euro aan premie. Daar kan ik die 1.000 euro die ik als ik pech heb toevallig een keertje moet ophoesten wel van betalen.

Nieuwwaardedeel heb ik al uitgelegd. Ik vind dat een van de meest zinloze toevoegingen die er is en de verzekeringen zullen er goed winst op maken schat ik zo in.

Het enige nadeel aan CB is de uitsluiting van Rusland (voor mij is dat een nadeel). Maar daar valt ook wel een mouw aan te passen.