Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Uiteindelijk voor Klaverblad gegaan.

117 per maand, inclusief inzittenden verzekering.

M3 LR AWD
6 schade vrije jaren

Ex BTW verzekerd. Klaverblad gaat akkoord met het standaard alarm van Tesla
Heb ook mijn (morgen op te halen) M3 door de premieberekening gehaald op de website. Ik kom met 20 schadevrije jaren uit op zo'n 8.000 euro premie per jaar :eek: (en nee, geen taxi oid, gewoon zakelijk gebruik voor een ict dienstverlener)

Even gebeld, dat kan immers niet waar zijn! Helaas meneer, "we hebben vorige week de premies voor Tesla's verhoogd."

:confused:

Wat is er aan de hand!? Is de automobiel lobby nu doorgedrongen in verzekeringen land om Tesla's uit de markt te dwingen?
 
Heb ook mijn (morgen op te halen) M3 door de premieberekening gehaald op de website. Ik kom met 20 schadevrije jaren uit op zo'n 8.000 euro premie per jaar :eek: (en nee, geen taxi oid, gewoon zakelijk gebruik voor een ict dienstverlener)

Even gebeld, dat kan immers niet waar zijn! Helaas meneer, "we hebben vorige week de premies voor Tesla's verhoogd."

:confused:

Wat is er aan de hand!? Is de automobiel lobby nu doorgedrongen in verzekeringen land om Tesla's uit de markt te dwingen?

Neem even contact op met service kantoor groningen. Dat is mijn tussenpersoon en die heeft het voor mij keurig geregeld. Misschien heb je daar meer succes.

Contactpersoon: Lisette Leemborg
 
Heb ook mijn (morgen op te halen) M3 door de premieberekening gehaald op de website. Ik kom met 20 schadevrije jaren uit op zo'n 8.000 euro premie per jaar :eek: (en nee, geen taxi oid, gewoon zakelijk gebruik voor een ict dienstverlener)

Even gebeld, dat kan immers niet waar zijn! Helaas meneer, "we hebben vorige week de premies voor Tesla's verhoogd."

:confused:

Wat is er aan de hand!? Is de automobiel lobby nu doorgedrongen in verzekeringen land om Tesla's uit de markt te dwingen?
Weet je zeker dat dat niet de bruto premie is (in plaats van die na toepassing BM korting)? Zou nog steeds erg hoog zijn, maar minder exorbitant dan wat het nu lijkt.

Soortgelijk issue heeft ook bij (i, geloof) InsureMyTesla gespeeld. Op de eerste pagina van de offerte stond een bruto bedrag. Pas op de tweede pagina stond een netto bedrag.
 
Weet je zeker dat dat niet de bruto premie is (in plaats van die na toepassing BM korting)? Zou nog steeds erg hoog zijn, maar minder exorbitant dan wat het nu lijkt.

Soortgelijk issue heeft ook bij (i, geloof) InsureMyTesla gespeeld. Op de eerste pagina van de offerte stond een bruto bedrag. Pas op de tweede pagina stond een netto bedrag.
Noop, twijfelde nog wel even. Net de premieberekening nog een keer gedaan met 0 jaren -> 17.000 p.jr.

Misschien komt het wel door Groningen, hier trilt de grond nog wel eens...
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3
Ook een leuke: collectieve verzekering van Tesla M3 LR RWD via de NOS bij Allianz. 22 schadevrije jaren, afgelopen ruim 5 jaar Model S verzekerd langs dezelfde weg voor 110 euro in de maand. Nu offerte liggen voor de M3 voor 77 euro in de maand.
Alleen staat er nu (plotseling) in de voorwaarden dat het een elektrisch voertuig betreft, accu niet meeverzekerd. Geen dekking voor schade aan de accu of schade door diefstal van de accu al dan niet door diefstal van het gehele object.
Ze zijn nog aan het uitzoeken bij de NOS hoe deze voorwaarde in de polis is gekomen, want zonder verzekering van de accu is het in mijn ogen een waardeloze polis.
Allianz accepteert trouwens wel het Tesla alarmsysteem en stelt dat gelijk met SCM Klasse 3
 
Ik heb ook even rondgekeken voor een All-risk
verzekering
(c.q. WA + Volledig casco) van onze Model 3 SR+; want heb het kenteken en meldcode voor onze auto die vrijdag 21 juni geleverd wordt, inmiddels telefonisch bij Tesla Delivery NL kunnen opvragen. Ik zie bij RDW (Ovi) op basis van ons kenteken (datum dat het kenteken is gemaakt blijkt 15-6-2019) dat de cataloguswaarde - zoals ik had verwacht - op €47.800,- uitkomt. Enkele bevindingen:
  • Een dame van Allsecur vertelde me telefonisch dat Allsecur vanaf 21 mei idd voor alle nieuwe verzekeringen van een Tesla - ongeacht de cataloguswaarde, dus ook onder de €50k. - een beveilingssysteem eist dat aantoonbaar aan TV01 voldoet (SCM Klasse TV01 nodig? - SCM Klasse Alarm). Ik lees in eerdere bijdragen dat Tesla niet hieraan voldoet (en Tesla lijkt tot nu toe ook geen stappen te nemen om dit aan te tonen; allen de Tesla Model X lijkt momenteel TV01 gecertificeerd, aldus Tesla beveiliging - Welke beveiliging heb ik nodig? SCMklasse.nl). Het achteraf moeten laten inbouwen van een TV01 beveiligingssysteem maakt verzekeren via Allsecur voor ons minder aantrekkelijk.
    • Allsecur is op basis van ons kenteken niet in staat om een premieberekening te doen. Hun systemen kennen deze configuratie nog niet.
  • Interpolis eist geen beveiligingssysteem (onder de €75k; dit hebben ze zelfs onlangs opgehoogd van €50k naar €75k).
    • Interpolis (via Rabobank) herkent het kenteken wel op de website en geeft een premie (ca €91/mnd; 14 schadevrije jaren, regio Zutphen). Dat is interessant, temeer daar we al op 9% pakketkorting bij Interpoluis Alles-in-éénpolis zitten en dan naar 12% pakketkorting zouden gaan. Bellen naar de Rabobank om af te sluiten leverde echter nog even een hick-up op: de systemen kenden de SR+ uitvoering nog niet(!). Ik word binnen enkele dagen teruggebeld.
Het lijkt wel alsof (een deel van) de verzekeringssystemen is aangesloten op Ovi (waar ons kenteken al wel te vinden is) en een ander deel van de systemen op https://opendata.rdw.nl/ (waar ons kenteken nog niet te vinden is).

Ik hoop dat deze 'verzekeringsmist' helemaal optrekt zodra de SR+ configuratie in https://opendata.rdw.nl/ opduikt (dinsdag 18 juni wellicht al?) of wanneer in de eerste M3 SR+ op naam zijn gezet (woensdag 19 juni, als ik het zo lees in een ander draadje: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/europe-sr-bestellingen.150099/unread).
 
heeft iemand hier ervaring met verzekering via Victor / InsureMyTesla?

ik wil graag weten of hoe lang de nieuwwaarde van de auto verzekerd is, maar ik kan dat niet vinden in de polis. Heb er ook niet zoveel verstand van, dus advies meer dan welkom...

en iemand ervaring met de leenauto verzekering. Ik zou eerlijk gezegd verwachten dat Tesla daar zelf voor verzekerd is, als ik bij hun een leenauto krijg. Weet iemand hoe dat zit?
 
Last edited:
heeft iemand hier ervaring met verzekering via Victor / InsureMyTesla?

ik wil graag weten of hoe lang de nieuwwaarde van de auto verzekerd is, maar ik kan dat niet vinden in de polis. Heb er ook niet zoveel verstand van, dus advies meer dan welkom...

en iemand ervaring met de leenauto verzekering. Ik zou eerlijk gezegd verwachten dat Tesla daar zelf voor verzekerd is, als ik bij hun een leenauto krijg. Weet iemand hoe dat zit?
In de nieuwwaarde clausule van de Bijzondere Voorwaarden staat 2 jaar:

"4.4.1 Nieuwwaarderegeling
Wanneer er sprake is van totaal verlies vergoeden wij niet de waarde vlak voor de schade, maar de waarde van precies dezelfde nieuwe auto als:
- uw auto jonger dan 2 jaar is, en
- de auto niet geïmporteerd is, en
- u de eerste eigenaar van het voertuig bent."
 
  • Like
Reactions: Ruudzon
  • Interpolis eist geen beveiligingssysteem (onder de €75k; dit hebben ze zelfs onlangs opgehoogd van €50k naar €75k).
    • Interpolis (via Rabobank) herkent het kenteken wel op de website en geeft een premie (ca €91/mnd; 14 schadevrije jaren, regio Zutphen). Dat is interessant, temeer daar we al op 9% pakketkorting bij Interpoluis Alles-in-éénpolis zitten en dan naar 12% pakketkorting zouden gaan. Bellen naar de Rabobank om af te sluiten leverde echter nog even een hick-up op: de systemen kenden de SR+ uitvoering nog niet(!). Ik word binnen enkele dagen teruggebeld.
Ben ook van plan om bij Interpolis te verzekeren maar dat wordt nog lachen dan als ik woensdag de Model 3 ga ophalen terwijl ik nog geen eens een kenteken en meldcode heb. Ik zal niet de tijd hebben om nog even een paar dagen af te wachten, auto moet toch echt woensdag verzekerd zijn. Kan Tesla ook totaal niet bereiken om mijn kenteken en meldcode te krijgen, niet via telefoon en ook niet via email. Neem aan dat het wel ter plekke geregeld kan worden maarja als Interpolis die problemen heeft dat de SR+ nog niet beschikbaar is..
 
Meldcode is de laatste 4 posities van je VIN.

Dan heb ik die in ieder geval al. ;) Maarja zonder kenteken kan je niet veel helaas. En dus zelfs met kenteken is het blijkbaar momenteel moeilijk om een SR+ verzekerd te krijgen aangezien deze nog niet wordt herkend. Net wel even bij Carmeleon gekeken, daar kun je denk ik wel al verzekeren. Wordt ook niet vanzelf herkend maar na handmatig invullen kun je toch gewoon door gaan met de aanvraag. Hopelijk krijg ik het kenteken morgen dan kan ik tenminste nog wat regelen van tevoren. Wordt anders lastig als je gaat afhalen en je krijgt hem niet verzekerd.
 
Ben ook van plan om bij Interpolis te verzekeren maar dat wordt nog lachen dan als ik woensdag de Model 3 ga ophalen terwijl ik nog geen eens een kenteken en meldcode heb. Ik zal niet de tijd hebben om nog even een paar dagen af te wachten, auto moet toch echt woensdag verzekerd zijn. Kan Tesla ook totaal niet bereiken om mijn kenteken en meldcode te krijgen, niet via telefoon en ook niet via email. Neem aan dat het wel ter plekke geregeld kan worden maarja als Interpolis die problemen heeft dat de SR+ nog niet beschikbaar is..

KLOKSLAG 8:00 Tesla delivery bellen hielp bij mij om ze te bereiken...
 
Belgische tesla-bestuurders: waar eijn jullie verzekerd en aan hoeveel / jaar?

25 jaar hier, AWD LR komt rond de 2280-2500 euro / jaar bij InsureMyTesla. 5 jaar schadevrij sinds behalen rijbewijs in Mei 2014.

Tesla garage zelf raadde deze verzekering aan en vermeldden een jaarlijkse kost full omnium van rond de 1700-1800 / jaar voor mijn leeftijd.

Niets van aan van dat laatste zeker?
 
KLOKSLAG 8:00 Tesla delivery bellen hielp bij mij om ze te bereiken...

Bedankt voor de tip, vanmorgen iemand anders even laten bellen om 8 uur. Moest toch nog 30 min wachten maar wel uiteindelijk iemand aan de lijn. Eindelijk kenteken ontvangen en kan gewoon verzekering aanvragen bij Interpolis. Misschien dat ze het vandaag dan al aangepast hebben? Zou nog eens proberen daar.

Levering alleen later nu, gaat morgen niet door aangezien die nog in Zeebrugge staat..
 
Bedankt voor de tip, vanmorgen iemand anders even laten bellen om 8 uur. Moest toch nog 30 min wachten maar wel uiteindelijk iemand aan de lijn. Eindelijk kenteken ontvangen en kan gewoon verzekering aanvragen bij Interpolis. Misschien dat ze het vandaag dan al aangepast hebben? Zou nog eens proberen daar.

Levering alleen later nu, gaat morgen niet door aangezien die nog in Zeebrugge staat..
Heb jij een rekening bij de Rabobank? Wij niet. En toch Interpolis Alles-in-éénpolis. Dat maakt wellicht uit voor het afsluiten en via welke system het gaat. Vandaar mijn vraag.