Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je Home - Victor - InsureMyTesla geprobeerd? Ze zijn dusdanig voordelig dat ik waarschijnlijk ga overstappen. Dit concept is in meerdere landen actief en is "op aanvraag van Tesla" ontwikkeld door Marsh verzekeringen.
Thnx voor de tip. Ik kom bij hen € 1.000,- hoger uit dan bij AllSecure. En als ik opgeef dat er wel eens een bestuurder van <25jr in rijdt bijna € 3.000,- hoger. Heb inmiddels de volgende info verzameld:

upload_2019-6-14_9-44-7.png
 
  • Informative
Reactions: Jonkheer
Bij Allsecure moet je bellen om een zakelijke verzekering af te sluiten. Nieuwwaarde doen ze niet dus je kunt een aardige strop hebben als je hem binnen 3 jaar loss rijdt en ooit de hoofdprijs hebt betaald. Schrale troost om dan de restwaarde te vangen.
Mij geven ze met vrije reparatiekeuze en inzittenden een premie van € 142,17 op. Cataloguswaarde Netto ex € 132.521,-
 
Bij Allsecure moet je bellen om een zakelijke verzekering af te sluiten. Nieuwwaarde doen ze niet dus je kunt een aardige strop hebben als je hem binnen 3 jaar loss rijdt en ooit de hoofdprijs hebt betaald. Schrale troost om dan de restwaarde te vangen.
Mij geven ze met vrije reparatiekeuze en inzittenden een premie van € 142,17 op. Cataloguswaarde Netto ex € 132.521,-

Ik zit ook bij Allsecur met de X. Ze doen wel nieuwwaarde, maar enkel als jij de eerste eigenaar bent, anders krijg je de dagwaarde uitgekeerd.

@HWS De lojack eis heb ik niet gehad, afgesloten in maart en ook zakelijk.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Ik zit ook bij Allsecur met de X. Ze doen wel nieuwwaarde, maar enkel als jij de eerste eigenaar bent, anders krijg je de dagwaarde uitgekeerd.

@HWS De lojack eis heb ik niet gehad, afgesloten in maart en ook zakelijk.
Allsecure zegt nu boven de 50K geen nieuwwaarde uit te keren.
De eis is ook een SCM4 met voertuigvolgsysteem. Het kan natuurlijk goed dat ze nu de voorwaarden hebben aangepast en dat je dat toen nog wel kon afsluiten. Carmeleon verhoogt de prijs van mijn huidige polis met € 350,-. Online kost hij nu € 50,- meer...
Maar wel MET bijtellingbeschermer en 3 jaar nieuwwaarde.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Mad P***y and HWS
Net bij Interpolis geaccepteerd. Geen SCM gezeur, nul eigen risico en 560 EUR per jaar. Geen aanvullende dekkingen alleen WA met diefstal met 75% BM op 10 jaar schadevrij en (mijn) leeftijd van 56. Voorwaarde: RABO betaalrekening hebben of bij een RABO kantoor langs gaan om de polis op te maken. Wagen: M3P van 77.7K bij de RDW. Let wel even op de cat waarde op de polis, die ligt meestal niet gelijk met de RDW Fiscale waarde. Hij is lager omdat ze een deel in de vrije voet van de accessoires onderbrengen, scheelt wel premie maar kan gedoe opleveren bij diefstal/nieuwkoop.
 
Benieuwd wat de "catch" zal blijken te zijn ...

Sorry, dat stond er al: alleen WA. Hoezo speelt de cataloguswaarde dan nog een rol? En hoezo "gedoe bij diefstal"?

Er staat: WA met Diefstal (ook wel: Beperkt Casco genoemd).

En gedoe: Ik heb geen idee hoe interpolis heeft bepaald wat die accessoires zijn. Ik zie alleen een lagere cat waarde. Wat als er bij diefstal gesteld wordt dat dit afneembare accessoires zijn die je thuis had moeten hebben (lader/kabel, weet ik veel wat ze verzinnen).
 
My bad. Maar verklaart nog steeds waarom jij zoveel lager zit dan ieder ander.

Bijna iedereen neemt 'all risk' (casco), dan zit schade van je eigen fouten ook in de dekking. Ik zou niet weten waarom ik na zoveel jaar geen schade aan mijn eigen auto te maken dit nu ineens wel het geval zal zijn. Er zijn ook genoeg aanbieders die WA met diefstal niet eens aanbieden, die willen alleen casco omdat daar nog enige marge op zit. De autoverzekeringsmarkt is een vechtersmarkt (in NL) met hele dunne marges. Verzekeraars leven van mensen met casco dekking die niets claimen en ook rustig de dekking na 3 jaar voortzetten terwijl economisch gezien het voordeel er dan wel vanaf is.

De verzekeraar stapt dan van nieuwwaarde naar marktwaarde en meestal betekent dat niet veel goeds voor de verzekerde. Maar Nederlanders staan in de top 3 van verzekerde personen in de wereld, samen met de Zwitsers en nog 1tje die ik ff kwijt ben. Blijkbaar zijn wij erg van het niet met risico willen leven.
 
  • Helpful
Reactions: Klaas
Dit draadje aandachtig gelezen (dank voor de vele info) en ook veel contact gehad met verschillende verzekeringsmaatschappijen. Als de pre-sales (informatievoorziening/kennis/pro actief/persoonlijke aanpak) ook kenmerkend is voor de afhandeling van schade, dan heeft Carmeleon bij mijn wel pluspunten verdiend. Uitvoerig contact gehad met mevrouw Zanetti en de heer De Krijger......en nee, geen aandelen/privé belang;)
 
Allsecur gesproken. Model x 100D cataloguswaarde 101.620. 12 schade vrije jaren. Zakelijk verzekeren. 40.000 km/jaar.
Premie 2489/jaar.
In of ex btw maakte ook niet uit voor de premie.

Om de een of andere reden komt mijn auto als een p100D met een waarde van 165.000 te voorschijn bij de verzekeraars.
Telefonisch overleg gehad. Sorry meneer kunnen we niets aan doen. U heeft een 100D performance.
 
Last edited:
Allsecur gesproken. Model x 100D cataloguswaarde 101.620. 12 schade vrije jaren. Zakelijk verzekeren. 40.000 km/jaar.
Premie 2489/jaar.
In of ex btw maakte ook niet uit voor de premie.

Om de een of andere reden komt mijn auto als een p100D met een waarde van 165.000 te voorschijn bij de verzekeraars.
Telefonisch overleg gehad. Sorry meneer kunnen we niets aan doen. U heeft een 100D performance.

Dat is ook leuk voor de bijtelling... Tijd om zelf je registratie bij de RDW te gaan controleren.
 
Last edited:
Iemand ervaring met

Tesla verzekering met unieke voorwaarden tegen een scherp tarief

Welke maatschappij zit daar achter?


Nieuw jaar, nieuw product; bekijk onze 2019 condities!
  • Nieuwwaarderegeling tot uw auto 36 maanden oud is
  • Aankoopwaarderegeling tot uw auto 36 maanden oud is
  • Bijtellingsbeschermer mee te verzekeren
  • Keuzemogelijkheden in hoogte eigen risico
  • Geen extra alarmeisen, aanwezigheid Tesla Security Package is voldoende
  • Vaste premie, dus géén forse premieverhoging na een schade
  • Haal en breng service Benelux bij schade
  • Dekking sleutel vervanging
  • Dekking schade aan laadpaal
  • Premiekorting als u de Autopilot inschakelt
 
Iemand ervaring met

Tesla verzekering met unieke voorwaarden tegen een scherp tarief

Welke maatschappij zit daar achter?


Nieuw jaar, nieuw product; bekijk onze 2019 condities!
  • Nieuwwaarderegeling tot uw auto 36 maanden oud is
  • Aankoopwaarderegeling tot uw auto 36 maanden oud is
  • Bijtellingsbeschermer mee te verzekeren
  • Keuzemogelijkheden in hoogte eigen risico
  • Geen extra alarmeisen, aanwezigheid Tesla Security Package is voldoende
  • Vaste premie, dus géén forse premieverhoging na een schade
  • Haal en breng service Benelux bij schade
  • Dekking sleutel vervanging
  • Dekking schade aan laadpaal
  • Premiekorting als u de Autopilot inschakelt
Ziet er niet goed uit! Dit krijg ik als ik op de link klik.
88BF2597-64C1-4A9B-A20D-11283F75DEFD.jpeg