Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vocht in achterlichten

This site may earn commission on affiliate links.
De achterlichten in de achterklep van mijn X hebben ook permanent vocht. Na lange ritten gaat het niet weg. Heb het op het lijstje van problemen gezet waarvoor hij binnenkort naar het Sec gaat.View attachment 519411 View attachment 519412

Vandaag bij Tesla in Hasselt langsgeweest met dezelfde klacht. Achterlicht is meteen vervangen en was binnen 30 minuten weer weg. Dit terwijl ze in Eindhoven zeiden (zn 3 maanden geleden) dat vocht in de achterlichten ‘normaal’ is.
 

Attachments

  • B64B23E4-E4F5-4C2F-B4AB-E6027740AB01.jpeg
    B64B23E4-E4F5-4C2F-B4AB-E6027740AB01.jpeg
    517.7 KB · Views: 645
Jij hebt wel flinke druppelvorming aan de bovenkant.
Deels ongerelateerd aan dit topic... mijn mistlamp heeft ook vocht. Direct bij SeC gehoord dat dit normaal zou zijn. Tot ik de foto liet zien, toen heeft hij opgeschreven dat Mobile Service dit zou vervangen. Hij zij dat er echt een druppel zichtbaar was, en dat hoort dan weer niet...
 
De afspraak om mijn achterlicht te vervangen werd door Covid-19 opgeschoven naar vandaag. Moet lukken dat er nu geen vocht en druppels in het achterlicht meer zat omdat de auto al 2 weken in mijn verwarmde garage gestalt is wegens telewerk. Maar de technieker heeft hem toch vervangen. Top service.
 
Als er vocht in de achterlichten zit zijn ze nog niet kapot en kunnen ze nog gewoon functioneren. Heb hetzelfde gehad bij mijn vorige auto (geen Tesla).

Let wel dat je hier met name de problemen leest en niet al die duizenden keren dat er niets aan de hand is.
En als je spijt hebt kun je altijd je Tesla verkopen en een auto kopen waar je wel tevreden over bent;)

Ik heb hier een afspraak voor gepland, wat Tesla ook zegt, het is een APK afkeurpunt.

Ik heb hele beslagen achterunits, zodra het lichtbeeld aangepast wordt door beslagen units, kun je er gewoon een bekeuring voor krijgen.

misschien eens langs het politiebureau rijden met een “waarschuwing” een nieuwe afspraak inschieten?

Ik kwam laatst deze video tegen, waarin uitgelegd wordt dat het productieproces van de unit niet altijd “waterdicht” is. Er zitten dus geen gaatjes in en die horen er ook niet in!

 
Mooi filmpje. Wat jammer toch dat dit soort onderdelen zo slordig worden gefabriceerd. Zou een hoop ergernis schelen. Ook slecht voor het Tesla merk als iemand achter je bij het stoplicht staat en een bak vocht ziet.

het ziet er gewoon erg goedkoop uit inderdaad.

maar ik stond laatst naast een andere model 3 die werkelijk nergens last van had.

zou er inmiddels een verbeterde revisie beschikbaar zijn?
 
Zojuist uit de video geleerd dat kennelijk sinds april 2019 de S/X een andere mount hebben van de camera's in de B-stijl en daar puur op luchtcirculatie de condens verwijderen. Mijn S is van Augustus 2018 maar hier doe ik precies hetzelfde HVAC met AC ingeschakeld aan want anders krijg ik condens vorming in de B-stijl.
 
het ziet er gewoon erg goedkoop uit inderdaad.

maar ik stond laatst naast een andere model 3 die werkelijk nergens last van had.

zou er inmiddels een verbeterde revisie beschikbaar zijn?

Ik heb het ook niet. Zowel niet met de maart 2019 geleverde M3 als met de nieuwe.

Zou ik er wel last van hebben, dan mag Tesla het gewoon oplossen en zo niet, dan zorg ik ervoor dat ze daartoe worden opgedragen door de bevoegde Rechtbank. Niet alleen is het geen gezicht, het is gewoon een APK afkeur, dus het gaat om de meest basis van veiligheidsvoorzieningen.
 
Mooi filmpje. Wat jammer toch dat dit soort onderdelen zo slordig worden gefabriceerd. Zou een hoop ergernis schelen. Ook slecht voor het Tesla merk als iemand achter je bij het stoplicht staat en een bak vocht ziet.
Degene die achter je staat ziet vochtige achterlichten en degene die voor je staat, ziet vaak een scheelkijkende Tesla in zijn binnenspiegel door kapotte LED-strips. :(

Vocht is sowieso een dingetje bij Tesla. Die van mij spaart het graag op voor de front-camera:
IMG_1819.jpg

Is ook heel fijn, want zowel je autopilot als de cruisecontrol vallen dan uit...
 
Heb ik ook , groende aanslag , model S van 5 jaar oud , 131.000 km, achterlichten zijn de eerste 6 maanden al eens vervangen , probleem blijft , heb er mee leren leven
En ook hier een Model S van 5 jaar oud die een beetje groene aanslag heeft in de achterlichten incl. de vocht. De verlichting blijft het tot op heden goed doen. Misschien toch maar eens dichtmaken
 
Heb in beide Tesla's vocht in alles waar je vocht in kan hebben. Koplampen, achterlichten, camera units in zijstijlen, knipper/mistlampen voorkant etc, overal.
Bij de mijne al keer koplamp laten vervangen bij SC omdat het me wat te gortig werd met opgedroogde druppelstrepen.
Maar ook de nieuwe weer gewoon vocht. Zeker ook met het weer van afgelopen weken, ook altijd prijs na wassen met hogedrukspuit.
Maar als auto even in de zon, of verwarming aan en daarna even doorwaaien met ramen open, droogt het ook allemaal weer vrij makkelijk op. Heb er nu ook paar vochtvreters ingegooid.
Het zal er wel bijhoren allemaal. (heb al vaker autos gehad waar je aan 2 kanten van de ruit moest krabben, in de tijd dat het nog vroor in NL)..... Enige irritante is dat soms AP tijdelijk niet wilt werken erdoor omdat er cameras geen goed beeld geven, dat is wel vervelend.
 
Vandaag afgekeurd voor de APK vanwege niet goed functionerend linkerachterlicht. Hoogstwaarschijnlijk het gevolg van vocht/condens dat er al langere tijd in zit. Wat zeggen de kenners hier: hele unit laten vervangen(ik neem aan dat Tesla dat zelf als enige optie biedt), of is het mogelijk om het lampje/ledje ergens te laten vervangen? Zelf doen is geen optie, ben veel te onhandig.

1635516146807.png
 
  • Like
Reactions: Evi_MX and job-lek
Vandaag afgekeurd voor de APK vanwege niet goed functionerend linkerachterlicht. Hoogstwaarschijnlijk het gevolg van vocht/condens dat er al langere tijd in zit. Wat zeggen de kenners hier: hele unit laten vervangen(ik neem aan dat Tesla dat zelf als enige optie biedt), of is het mogelijk om het lampje/ledje ergens te laten vervangen? Zelf doen is geen optie, ben veel te onhandig.

View attachment 727081
Al zou het mogelijk zijn om de led (en er aan te komen) te vervangen, Dat is nog best veel gedoe en niet direct garanties dat het werkt i.v.m. corrosie in de contactpunten. Wat je wel kan doen is kijken of je de achterlicht van een schadetesla (tweedehands markt) kan bemachtigen. Verder zijn er ook mogelijkheden buiten Tesla service zelf als prijs een issue is. Tesla geeft goede service (vind ik) maar is stevig met de prijs.
Wat je wel zou k
 
Al zou het mogelijk zijn om de led (en er aan te komen) te vervangen, Dat is nog best veel gedoe en niet direct garanties dat het werkt i.v.m. corrosie in de contactpunten. Wat je wel kan doen is kijken of je de achterlicht van een schadetesla (tweedehands markt) kan bemachtigen. Verder zijn er ook mogelijkheden buiten Tesla service zelf als prijs een issue is. Tesla geeft goede service (vind ik) maar is stevig met de prijs.
Wat je wel zou k

Wel een cliffhanger dit...
 
Vandaag afgekeurd voor de APK vanwege niet goed functionerend linkerachterlicht. Hoogstwaarschijnlijk het gevolg van vocht/condens dat er al langere tijd in zit. Wat zeggen de kenners hier: hele unit laten vervangen(ik neem aan dat Tesla dat zelf als enige optie biedt), of is het mogelijk om het lampje/ledje ergens te laten vervangen? Zelf doen is geen optie, ben veel te onhandig.

View attachment 727081
Probleem is dat de pakking die achter de lampunit zit niet genoeg aan drukt dus er loopt via de bovenkant water in en daardoor gaan de ledjes kapot. Ik heb ze al meerdere keren vervangen en het is te doen zonder de beplating weg te halen.

Als je geluk hebt kan je via internet gebruikte lampunits scoren maar wel goed opletten of ze goed zijn en altijd de pakkingen vervangen anders zit je binnen no time met hetzelfde probleem.

Lampunits zijn niet gekit maar aan elkaar versmolten dus het is niet makkelijk om ze weer netjes lekvrij in elkaar te zetten.

Voor de apk mag tot 25% van de ledjes kapot zijn van het complete achterlicht.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: EddieW and Maarten
Probleem is dat de pakking die achter de lampunit zit niet genoeg aan drukt dus er loopt via de bovenkant water in en daardoor gaan de ledjes kapot. Ik heb ze al meerdere keren vervangen en het is te doen zonder de beplating weg te halen.

Als je geluk hebt kan je via internet gebruikte lampunits scoren maar wel goed opletten of ze goed zijn en altijd de pakkingen vervangen anders zit je binnen no time met hetzelfde probleem.

Lampunits zijn niet gekit maar aan elkaar versmolten dus het is niet makkelijk om ze weer netjes lekvrij in elkaar te zetten.

Voor de apk mag tot 25% van de ledjes kapot zijn van het complete achterlicht.
De hele onderste sectie van het licht in de laadklep is kapot, dat zal wel 1 lampje zijn dan? Meer dan 25% iig. Geld is niet zo'n probleem, maar ik vind het gewoon zonde als de hele unit vervangen wordt als het om 1 lampje zou gaan.
 
De hele onderste sectie van het licht in de laadklep is kapot, dat zal wel 1 lampje zijn dan? Meer dan 25% iig. Geld is niet zo'n probleem, maar ik vind het gewoon zonde als de hele unit vervangen wordt als het om 1 lampje zou gaan.
Op deze foto is het iets beter te zien dat het allemaal losse ledjes zijn, bij jou is de hele onderste rij uitgeschakeld maar bij deze zijn er iets van 4 kapot.
 

Attachments

  • 20211020_091651.jpg
    20211020_091651.jpg
    564.6 KB · Views: 129