Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorstel : Workshop rond (slim) laden.

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is de functie van internet aansluiting?
Zodat het kastje in de meterkast dat het totale stroomverbruik meet via een (netwerk) kabeltje aan de laadpaal kan vertellen hoeveel stroom de auto mag afnemen (smart charging).
Ik wil eventueel een oplaadpunt bestellen van goedkope laadpaal .nl of is dat niks?
Lijkt me niks mis mee, maar heb er zelf geen ervaring mee :) (dus aan deze opmerking heb je nul komma niks :) )
 
Het is buiten en ik ben de enige die zo gek is om een WiFi ap in zijn schuur aan te laten leggen dus voor stoorzenders van buren met standaard routertjes in de meterkast ben ik niet zo bang
Daarnaast is er zoiets als een failsafe modus, dwz als de controller een x aantal seconden geen signaal heeft gegeven aan de Keba dan kun je hem automatisch op een lage amperage laten terugvallen bijv 16A
 
Het is buiten en ik ben de enige die zo gek is om een WiFi ap in zijn schuur aan te laten leggen dus voor stoorzenders van buren met standaard routertjes in de meterkast ben ik niet zo bang
Daarnaast is er zoiets als een failsafe modus, dwz als de controller een x aantal seconden geen signaal heeft gegeven aan de Keba dan kun je hem automatisch op een lage amperage laten terugvallen bijv 16A

Goed gedaan. Je kan niet teveel wifi hebben, binnen en buiten! (sprak hij met 3 APs, 2.4/5GHz)
 
Het is buiten en ik ben de enige die zo gek is om een WiFi ap in zijn schuur aan te laten leggen dus voor stoorzenders van buren met standaard routertjes in de meterkast ben ik niet zo bang 
Daarnaast is er zoiets als een failsafe modus, dwz als de controller een x aantal seconden geen signaal heeft gegeven aan de Keba dan kun je hem automatisch op een lage amperage laten terugvallen bijv 16A
Je hebt mazzel, als ik hier buiten sta moet ik een half uur scrollen om mijn eigen wifi point terug te vinden (centrum Eindhoven). In de Tesla is de lijst trouwens een (heel) stuk korter...
 
Ik heb juist vanmorgen twee data van Tesla Amsterdam gekregen en ga even contact opnemen met de anderen wanneer die wel of niet kunnen.

Zelf heb ik de voorkeur voor Zondag 14 Juni (op een Zaterdag kan helaas niet bij Tesla). Als alternatief de Zondag 2 weken later.

Jammer, ik kan allebei niet. Wééér een Tesla-meeting die ik moet missen #boehoe

Postief gedacht: alle info van dit event die interessnt voor me is komt erna toch wel beschikbaar via de diverse kanalen....
 
Ik heb juist vanmorgen twee data van Tesla Amsterdam gekregen en ga even contact opnemen met de anderen wanneer die wel of niet kunnen.

Zelf heb ik de voorkeur voor Zondag 14 Juni (op een Zaterdag kan helaas niet bij Tesla). Als alternatief de Zondag 2 weken later.

Beide data kunnen voor mij (gelukkig, want de vorige keer kon ik niet), maar als er teveel mensen niet kunnen moet het misschien over de zomervakantie getilt worden. Dan hebben jullie ook wat meer voorbereidingstijd.