Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Naast de hogere prijs is ook een grotere massa van het voertuig een argument tegen een grote batterij die bijna nooit gebruikt wordt.
Een argument voor een grotere batterij is, dat degradatie in verhouding staat tot het aantal cycli en dat een grotere batterij dus meer km zal meegaan en dat het op het vlak van gebruik van grondstoffen dus niet veel uitmaakt.
Zou het kunnen dat de tweede wagen in een gezin een kleine batterij meekrijgt en de reiswagen een grotere?
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Naast de hogere prijs is ook een grotere massa van het voertuig een argument tegen een grote batterij die bijna nooit gebruikt wordt.
Een argument voor een grotere batterij is, dat degradatie in verhouding staat tot het aantal cycli en dat een grotere batterij dus meer km zal meegaan en dat het op het vlak van gebruik van grondstoffen dus niet veel uitmaakt.
Zou het kunnen dat de tweede wagen in een gezin een kleine batterij meekrijgt en de reiswagen een grotere?

Dat is nu ook al de praktijk. 90 kWh vs 24 kWh hier. Die 24 (Leaf 1) wordt straks een Model 3 en afhankelijk van prijsverschil met kleine of grote batterij. En of er uitzicht komt op deelprogramma's waar hij aan kan meedoen. We hoeven immers ook niet elke dag met twee auto's de baan op (gelukkig).
 
9.2 kWh is de capaciteit van de accu, 't Is tenslotte een hybrid.
Dus er zit al een hoop overbodige dubbele techniek in - brandstofmotor - electromotor -, het heft een piepklein batterijtje waarmee je 30km ofzo full electric kan rijden, en dan gaan we er nog meer spul induwen omdat de bestuurders inderdaad te beroerd zijn om even de stekker erin te steken. Logisch hoor :confused:
Helpt ook echt om electro auto's goedkoper te maken.
 
Praktische actieradius is inderdaad rond de 30 km.
Schermafbeelding 2018-05-29 om 13.46.06.png
 
Audi is volop bezig met ontwikkeling e-tron quattro SUV. Luchtweerstand blijkt toch moeilijk te zijn. Ze zitten op 0,28 waar Model X op 0,24 zit. Interesant is dat ze een optie willen geven om zijspiegels te vervangen door camera's. Zouden zij al gehoord hebben van wetgevers dat die mogelijkheid er komt?
Audi reveals e-tron quattro all-electric SUV aero performance, will have optional cameras instead of mirrors
Voor zover ik heb begrepen zijn camera's ter vervanging van spiegels niet toegestaan. De model s had eerder ook nog geen spiegels
 
Audi is volop bezig met ontwikkeling e-tron quattro SUV. Luchtweerstand blijkt toch moeilijk te zijn. Ze zitten op 0,28 waar Model X op 0,24 zit. Interesant is dat ze een optie willen geven om zijspiegels te vervangen door camera's. Zouden zij al gehoord hebben van wetgevers dat die mogelijkheid er komt?
Audi reveals e-tron quattro all-electric SUV aero performance, will have optional cameras instead of mirrors
Kunnen we ons gaan opmaken voor een sjoemelspiegelschandaal? ;)
 
Ik sprak afgelopen week iemand die er één heeft besteld. Bleek dat hem was geadviseerd een veel te zware aansluiting thuis te nemen en hij vroeg zich af waarom het zo veel moest kosten.. daarnaast had hij geen idee over de beperkte snelheid van de interne lader en de CSS lader... de dealers hebben zo te zien gewoon de kennis (nog) niet... er zullen straks nog heel wat teleurgestelde I-Pace eigenaren zijn - zeker ook als ze de praktische range gaan ervaren.
 
  • Like
Reactions: robertvg and is3