Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Normaal leveren alle Jaguar dealers samen in Nederland iets meer dan 100 auto's per maand af.
Dat worden er dan met de i_pace erbij in de laatste 5 maanden van dit jaar 900 auto's per maand.
Ik stel me voor dat dat wel een beetje stress zal geven.

Ze moeten natuurlijk wel voor einde jaar die 4.000 bestellingen binnen krijgen. Dat lukt misschien best maar ten tijde van het artikel waren het er 1.900.
 
Ze moeten natuurlijk wel voor einde jaar die 4.000 bestellingen binnen krijgen. Dat lukt misschien best maar ten tijde van het artikel waren het er 1.900

De dealers hadden er in 2018 'maar' 1.900 en die waren uitverkocht! Dus nu kunnen ze verder de lijsten afwerken om de rest in de markt te zetten. Niet zo negatief reageren op andere merken Hans;). Het is juist positief dat er meer BEV op de NL markt komen:).

p.s. vanaf maandag 4 juni komen de recensies van de I-pace. We zullen zien.
Nicol Louw on Twitter
 
Last edited:
Artikel van ZERauto over de Jaguar I-pace:

Autotest – Jaguar I-Pace (2018)

Veel gegevens in het ZERauto artikel.


Artikel met video van Autoblog.nl over de Jaguar I-pace;

Jaguar I-PACE: rijtest en video


IMHO in de basis een bijna echte auto en daarna een gadget.

Verder zoals tot op heden met alle BEV's, IMHO te weinig range en een te lange laadtijd.

Een benzine-auto van nog geen 15000 euri's heeft, naar mijn ervaringen, tot meer dan de dubbele praktische range.
 
Artikel van ZERauto over de Jaguar I-pace:

Autotest – Jaguar I-Pace (2018)

Veel gegevens in het ZERauto artikel.


Artikel met video van Autoblog.nl over de Jaguar I-pace;

Jaguar I-PACE: rijtest en video


IMHO in de basis een bijna echte auto en daarna een gadget.

Verder zoals tot op heden met alle BEV's, IMHO te weinig range en een te lange laadtijd.

Een benzine-auto van nog geen 15000 euri's heeft, naar mijn ervaringen, tot meer dan de dubbele praktische range.
Toch wel een mooie auto, mooie afwerking. Jammer van die 1 fase lader...
 
Artikel van ZERauto over de Jaguar I-pace:

Autotest – Jaguar I-Pace (2018)

Veel gegevens in het ZERauto artikel.


Artikel met video van Autoblog.nl over de Jaguar I-pace;

Jaguar I-PACE: rijtest en video


IMHO in de basis een bijna echte auto en daarna een gadget.

Verder zoals tot op heden met alle BEV's, IMHO te weinig range en een te lange laadtijd.

Een benzine-auto van nog geen 15000 euri's heeft, naar mijn ervaringen, tot meer dan de dubbele praktische range.

Ik vind de opmerking over te weinig range niet helemaal terecht, ik weet niet hoe de verhouding ligt maar niet iedereen hier heeft een 100D accu, veel mensen kiezen voor een 75 of hebben een 85 zoals bijvoorbeeld ik, het range daarvan is niet zo heel verschillend als van de Jaguar.

Alleen dat laden is echt niet handig gedaan, je hebt weinig aan een 95kwh accu als je hem niet in een nacht vol kan laden.
 
  • Like
Reactions: FVO
Nog een report over de I-Pace, van MotorTrend:
2019 Jaguar I-Pace Review: From London to Berlin in an All-Electric Jag - Motor Trend

Snelladen is niet al te snel ?
"We’re plugged into the third fast charger we’ve found in the area, but energy is trickling into the battery. We arrived with 12 miles of range left. We could be here all night."
"We’ve learned a lot in those five hours. Many of the smartphone apps designed to find fast chargers in Europe are inaccurate and hard to use. There’s no easy way to pay for a charge—different suppliers require credit or debit card information on different apps, and some only accept a prepaid card. And our pre-production I-Pace will only take a trickling 22 kW from the Efacec chargers in this part of Belgium. A software issue, apparently"
"A call confirms it’s the right charger, that it’s working, and that we’re welcome to use it. But, we’re warned, the power shuts off at 6 p.m. It just turned 5 p.m"

Jammer dat ze hem niet op de nieuwe 175kW laders van Fastned hebben getest.
 
We cruise at 70–75 mph across the flatlands of Belgium and into Holland, battling blustery winds off the North Sea. The optimum setup for freeway cruising involves selecting Eco mode, which optimizes HVAC and other settings for maximum efficiency, and setting the regenerative braking mode to low, which helps maintain momentum when you lift off the accelerator. As we pull into our hotel in Eindhoven for the night, the trip computer shows the I-Pace’s energy consumption is averaging 41.8 kW-hr per 100 miles (80 mpg-equivalent).

261 Wh/km bij 112-120 km/uur.

Much of Germany’s autobahn is subject to speed limits, so we spend a lot of time at 75–80 mph. There’s not much wind today, but the higher speed boosts consumption to 43 kW-hr per 100 miles.

269 Wh/km bij 120-128 km/uur.

Dit lijken mij redelijke waarden. Komt ongeveer overeen met Model X.
 
  • Helpful
Reactions: Jobbeke
It’s been an epic 734-mile road trip, a journey that at times had us feeling like the crew of Apollo 13, calculating energy use and contemplating points of no return. But this much we now know: The strikingly styled Jaguar I-Pace is the real deal, a genuine Tesla fighter.

Wanneer gaan journalisten nu eens beseffen dat EV's niet Tesla fighters zijn maar ICE fighters ?
 
Nog een report over de I-Pace, van MotorTrend:
2019 Jaguar I-Pace Review: From London to Berlin in an All-Electric Jag - Motor Trend

Snelladen is niet al te snel ?
"We’re plugged into the third fast charger we’ve found in the area, but energy is trickling into the battery. We arrived with 12 miles of range left. We could be here all night."
"We’ve learned a lot in those five hours. Many of the smartphone apps designed to find fast chargers in Europe are inaccurate and hard to use. There’s no easy way to pay for a charge—different suppliers require credit or debit card information on different apps, and some only accept a prepaid card. And our pre-production I-Pace will only take a trickling 22 kW from the Efacec chargers in this part of Belgium. A software issue, apparently"
"A call confirms it’s the right charger, that it’s working, and that we’re welcome to use it. But, we’re warned, the power shuts off at 6 p.m. It just turned 5 p.m"

Jammer dat ze hem niet op de nieuwe 175kW laders van Fastned hebben getest.

Een duidelijker illustratie van het voordeel dat Tesla heeft op de concurrentie is nauwelijks denkbaar. Superchargen is key voor de ontwikkeling van de EV. Mooie iniatieven als de Ipace zullen het moeilijk krijgen zolang dit niet is opgelost.

Voorlopig blijft Tesla de enige die het laden (en alle andere zaken rondom EV's) echt voor elkaar heeft. Zij zijn de enige die serieus elektrisch rijden op de kaart zetten en daarvoor alles uit de kast halen. Daarom blijf ik hen van harte ondersteunen, alle goede bedoelingen van de concurrentie ten spijt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: FVO
We cruise at 70–75 mph across the flatlands of Belgium and into Holland, battling blustery winds off the North Sea. The optimum setup for freeway cruising involves selecting Eco mode, which optimizes HVAC and other settings for maximum efficiency, and setting the regenerative braking mode to low, which helps maintain momentum when you lift off the accelerator. As we pull into our hotel in Eindhoven for the night, the trip computer shows the I-Pace’s energy consumption is averaging 41.8 kW-hr per 100 miles (80 mpg-equivalent).

261 Wh/km bij 112-120 km/uur.

Much of Germany’s autobahn is subject to speed limits, so we spend a lot of time at 75–80 mph. There’s not much wind today, but the higher speed boosts consumption to 43 kW-hr per 100 miles.

269 Wh/km bij 120-128 km/uur.

Dit lijken mij redelijke waarden. Komt ongeveer overeen met Model X.

Lijkt mij aan de hoge kant. Zeker omdat ze wind mee hadden vanaf de Noordzee. De aerodynamica is dan ook minder goed dan de X, dus we mogen verwachten dat het energiegebruik hoger ligt. De EPA range (VS test) ligt op ~240 mijl (Jaguar heeft ~ 86 kWh beschikbaar), X75D heeft 238 mijl bereik en zo'n 72 kWh beschikbaar.
 
Lijkt mij aan de hoge kant. Zeker omdat ze wind mee hadden vanaf de Noordzee. De aerodynamica is dan ook minder goed dan de X, dus we mogen verwachten dat het energiegebruik hoger ligt. De EPA range (VS test) ligt op ~240 mijl (Jaguar heeft ~ 86 kWh beschikbaar), X75D heeft 238 mijl bereik en zo'n 72 kWh beschikbaar.
Geen goede reclame voor de Jaguar. Een kleinere auto dan de Model X met een 14 kWh grotere accu en toch hetzelfde bereik.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: S-19910 and NicoV