Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Toen Audi in 2014 startte met de ontwikkeling van de e-tron concept was het geen sinecure om de zeer behoudsgezinde vakbonden te overtuigen om de lucratieve productie van de A1, na 500000 stuks en net goed op gang, te laten verhuizen en de ganse fabriek aan de e-tron te wijden én naar Co2-neutraal te evolueren. Een stap die nu pas de juiste blijkt te zijn. Om 3000 werknemers aan het werk te houden gaat het imho om meer dan enkel voldoen aan Europese normen, reken maar dat ze ook hun best gaan doen.

Of die stap de juiste is? Ik hoop van wel maar hou toch nog steeds mijn hart vast voor Audi Vorst, al anderhalf jaar, want het kan ook doorgestoken kaart zijn; zie hier (laatste alinea): #443.
 
Een slecht teken? De Audi Summit op 31/08 en 01/09 om de e-tron voor te stellen werd vanuit Ingolstadt geannuleerd wegens organisatorische redenen...
Met de arrestatie van de big boss zal het niet opportuun meer zijn om te feesten?
Nog volgens de mail:
"De annulering van dit evenement heeft geen impact op de voorziene productiedatum van de wagen.

Momenteel bekijken wij welke alternatieve lanceringsactiviteiten er in België mogelijk zijn voor de eerste 100% elektrische Audi en houden u op de hoogte van deze nieuwe plannen.

Wij blijven met veel enthousiasme werken op de lancering van de eerste 100% elektrische Audi.

Met vriendelijke groeten,
Het Audi e-tron team"
 
Last edited:
Of die stap de juiste is? Ik hoop van wel maar hou toch nog steeds mijn hart vast voor Audi Vorst, al anderhalf jaar, want het kan ook doorgestoken kaart zijn; zie hier (laatste alinea): #443.
Carl, het zou idd de eerste keer niet zijn dat een autofabrikant vooral de subsidies opstrijkt en nadien toch doodleuk vertrekt uit België.
 
  • Love
Reactions: michelh
upload_2018-6-27_11-28-4.png

Carl, het zou idd de eerste keer niet zijn dat een autofabrikant vooral de subsidies opstrijkt en nadien toch doodleuk vertrekt uit België.

Aaai nou valt het kwartje ( terwijl ik toch nb. in Zeeland woon... ) ' Audi Vorst ' dat is net zoiets als ' Volvo Gent '!
 
Even terugkomen op mijn eerdere bericht over proefrit Hyundai Kona electric voor mijn vader.

Helaas, misverstand en proefritten zijn pas mogelijk in augustus. Wat erger is, is het volgende:

Wij moeten nu al aangeven of we tot koop overgaan (voordat we hebben kunnen proefrijden!) anders raken we onze productieplaats kwijt... en is levering pas mei/juni 2019...

Bij Tesla raak je je reserveringsplek/productieplaats niet kwijt, maar wordt je er gewoon in gestopt zodra je beslissing hebt genomen. Nu hopen dat de Model 3 op tijd komt voor mijn vader :)
 
  • Helpful
Reactions: FVO
Even terugkomen op mijn eerdere bericht over proefrit Hyundai Kona electric voor mijn vader.

Helaas, misverstand en proefritten zijn pas mogelijk in augustus. Wat erger is, is het volgende:

Wij moeten nu al aangeven of we tot koop overgaan (voordat we hebben kunnen proefrijden!) anders raken we onze productieplaats kwijt... en is levering pas mei/juni 2019...

Bij Tesla raak je je reserveringsplek/productieplaats niet kwijt, maar wordt je er gewoon in gestopt zodra je beslissing hebt genomen. Nu hopen dat de Model 3 op tijd komt voor mijn vader :)

Het is nog erger. Nieuwe bestellingen moeten rekenen op mid 2020. Batterij issue-neem ik aan.
Model 3 komt er in ieder geval aan, al willen velen dat pas geloven als hij op de oprit staat :)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
In dit geval ligt het - volgens tekst van het artikel lig - toch anders.
Deze auto's zouden aan de nieuwe regelgeving voldoen, maar hebben nog geen type-goedkeuring. En mogen daarom de weg nog niet op.

blijft toch een zoveelste blamage voor de VW groep.
al jaren is geweten dat WLTP eraan komt.

zonder twijfel zijn de bestuurders van de vw-groep ervan uitgegaan dat ze met hun innige contacten bij de Duitse overheden ook dat varkentje wel even gingen wassen.
 
Is het iemand ook opgevallen dat de Renault Zoë niet meer als Q-versie kan worden besteld, maar alleen als R-versie. Dus alleen nog maximaal 22kW laden.
Info:
https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/NL/prijslijst/zoe.pdf
(Staat overigens nog een klein foutje in de prijslijst, de Limited is niet 90pk, maar 110pk)

Even in mijn 5e hands plastic glazenbol, die ik voor een eurootje van een zigeunerin op de kermis van ons dorp heb gekocht, zou dit kunnen betekenen dat de Zoë binnenkort (2019) een update krijgt, waarbij de nadruk op de R110 motor zal worden gelegd, met als instapper de R90(?) Met daarbij dat ze misschien ook werken aan een compacte 60kWh accupakket waarmee je op 50kW kunt laden? Laad equipment kunnen ze even uit de rekken van Nissan lenen ofzo. Het is nu ook wel een leuk wagentje, maar zou wel een klein opfrisbeurtje kunnen gebruiken voor wat betreft de bedieningsinstrumenten aan boord, al was het alleenmaar dat de accumeter momenteel tijdens het rijden alleen maar de resterende kilometers weergeeft en niet het percentage.