Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wacht wel met er iets over zeggen totdat hij er is. Is gewoon de zoveelste in het rijtje vaporware en vooral bedoeld om klanten bij zich te houden. Batterij developed bij Jaguar/Landrover is niet direct reclame.
Zoals men wel over Engelse auto's zegt: "alles dat van deze auto valt is puur Brits vakmanschap."
 
Ik wacht wel met er iets over zeggen totdat hij er is. Is gewoon de zoveelste in het rijtje vaporware en vooral bedoeld om klanten bij zich te houden. Batterij developed bij Jaguar/Landrover is niet direct reclame.
hmm ja zouden ze hun eigen batterijfabriekje beginnen ergens? Of is het meer dat ze zelf de specificaties hebben ontworpen en om quotes hebben gevraagd bij de leveranciers?
 
Ik hoorde net de Zoe reclame op de radio: tot 400 km bereik volgens de NEDC norm.
Hiermee rijdt u zomaar vanuit Utrecht op en neer naar Brussel of Düsseldorf rijden.
Dat vind ik niet handig om te roepen, Renault heeft op haar Zoe site een range berekenaar zoals Tesla, als ik daar de meest gunstige waarden in vul (gem snelheid 50km/u, geen airco, 15" wielen) dan kom je 388km ver, bij 100km/u maar 231km.
 
Renault is een van die merken die het bereik vrij realistisch communiceert. Bij de vorige versie van de Zoe, spraken ze consequent van 150 km rijbereik ook al was het NEDC-bereik 210km en haalde ik tot 190 km bij parcours op provinciewegen. Ook nu nuanceren ze zelf het NEDC bereik van 400 km op de range berekenaar die, zo lijkt het mij, opnieuw vrij behoudend werd ingevuld. Ze onderschatten er naar mijn ervaring de reële range.
Toch is dat NEDC-bereik, hoewel niet realistisch, een goede vergelijkingsbasis omdat het zoals het voor een normproef hoort, alle beïnvloedende factoren gelijk wil houden. Alle merken vermelden dit normverbruik. Ik lees ook op de configuratiepagina voor de Tesla's enkel het NEDC-bereik. Ik weet dat Tesla ook zo'n range berekenaar heeft, maar ik kan hem even niet terugvinden.
 
  • Like
Reactions: FVO
Renault is een van die merken die het bereik vrij realistisch communiceert. Bij de vorige versie van de Zoe, spraken ze consequent van 150 km rijbereik ook al was het NEDC-bereik 210km en haalde ik tot 190 km bij parcours op provinciewegen. Ook nu nuanceren ze zelf het NEDC bereik van 400 km op de range berekenaar die, zo lijkt het mij, opnieuw vrij behoudend werd ingevuld. Ze onderschatten er naar mijn ervaring de reële range.
Toch is dat NEDC-bereik, hoewel niet realistisch, een goede vergelijkingsbasis omdat het zoals het voor een normproef hoort, alle beïnvloedende factoren gelijk wil houden. Alle merken vermelden dit normverbruik. Ik lees ook op de configuratiepagina voor de Tesla's enkel het NEDC-bereik. Ik weet dat Tesla ook zo'n range berekenaar heeft, maar ik kan hem even niet terugvinden.

Hier Model S | Tesla Nederland
 
Ik hoorde net de Zoe reclame op de radio: tot 400 km bereik volgens de NEDC norm.
Hiermee rijdt u zomaar vanuit Utrecht op en neer naar Brussel of Düsseldorf rijden.
Dat vind ik niet handig om te roepen, Renault heeft op haar Zoe site een range berekenaar zoals Tesla, als ik daar de meest gunstige waarden in vul (gem snelheid 50km/u, geen airco, 15" wielen) dan kom je 388km ver, bij 100km/u maar 231km.

Volkomen mee eens. Zeer domme reclame. Want de dealers moeten meteen excuses maken en een stap terug doen als een potentiële klant binnen loopt... Ik hoorde de reclame ook en dacht meteen hetzelfde.
 

In ieder geval een stijlvol en gedistingeerd ontwerp:

image.jpeg
 
  • Funny
Reactions: basvk