Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik al enige tijd zeg: geen nieuwe supercar die nog wat sneller accelereert en nog 100 km verder komt of een die automatisch van A naar B zou kunnen rijden, maar een betaalbare, bruikbare eenvoudigere wagen.
Het voordeel van een auto die in 2,5s aan 100 km/u zit tov een die aan 8s aan die snelheid zit, is voor de meeste mensen erg klein: 8s is al veel sneller dan wat ze gewoon zijn. Het voordeel voor een aankoopprijs van 25.000€ ipv 50.000€ is daarentegen heel tastbaar.
En volgens mij is het ook daar weer een nieuwkomer die zich als eerste dat segment toe gaat eigenen; Indien de Sono Sion eind volgend jaar voor die prijs van 25500 EUR zal verkocht worden, denk ik dat die echt wel alles in huis heeft om een groot succes te worden:
- zeer ruim en praktisch voertuig
- trekhaak
- mogelijk tot zelf vervangonderdelen af te drukken op 3D printer
- functioneert als thuisaccu (max 3.5 kW)
- op jaarbasis in theorie 5500 km maar neem eerder 3000 km 'gratis' kilometers door de zonnepanelen, vampire drain gaat iig geen issue zijn met deze wagen
- 250 km range is beperkt, maar voor veel mensen die niet zoveel km doen is dat echt wel een ideale wagen
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Dan84 and fivari
Een uitgebreide blik op de Lucid Air. youtube

Zal voor mij te duur zijn en moet gaan concurreren met de MS. Maar als auto mooi om te zien vanaf de voorzijde en recht van achteren. Waar ik niet aan kan wennen is vanaf de zijkant naar achteren, daar klopt de lijn niet voor mijn gevoel.
Binnenin ziet het er top uit. Absoluut minpunt is de kofferbak, ik dacht dat het net als de MS een hatchback was, maar niet dus.
Nu nog afwachten wat de range doet, hoeveel men kan produceren en de prijs...
 
Een uitgebreide blik op de Lucid Air. youtube

Zal voor mij te duur zijn en moet gaan concurreren met de MS. Maar als auto mooi om te zien vanaf de voorzijde en recht van achteren. Waar ik niet aan kan wennen is vanaf de zijkant naar achteren, daar klopt de lijn niet voor mijn gevoel.
Binnenin ziet het er top uit. Absoluut minpunt is de kofferbak, ik dacht dat het net als de MS een hatchback was, maar niet dus.
Nu nog afwachten wat de range doet, hoeveel men kan produceren en de prijs...
Mooie presentatie en leuke auto.
Zeer blij dat ze echt komen met eigen designs voor motoren en batterijen.

Interface is blijkbaar nog beta maar vind nu mijn MCU1 nogal snel in vergelijking :p
 
Volkswagen gaat het groots aanpakken met elektrische auto's:

upload_2020-9-19_19-28-38.png



upload_2020-9-19_19-38-24.png



upload_2020-9-19_19-39-42.png


Ze gaan vooral voor de Chinese markt werken

Bron:
https://twitter.com/fly4dat/status/1305782308235022336/photo/4
 
Hier in de buurt lijkt het wel los geslagen te zijn. De buurman een e-tron, een dorp verder een e-tron, op de parking van de lokale Albert Heijn een e-tron, al 3 keren in de week een EQC gezien en maandag zelfs een Polestar 2. En op school zijn we ook niet meer de enige ouders met een EV, en de formatieplannen in België spreken van enkel nog EV's toe te laten als bedrijfswagen vanaf 20206. Het is begonnen.
 
Hier in de buurt lijkt het wel los geslagen te zijn. De buurman een e-tron, een dorp verder een e-tron, op de parking van de lokale Albert Heijn een e-tron, al 3 keren in de week een EQC gezien en maandag zelfs een Polestar 2. En op school zijn we ook niet meer de enige ouders met een EV, en de formatieplannen in België spreken van enkel nog EV's toe te laten als bedrijfswagen vanaf 20206. Het is begonnen.

Goede zaak. Nu nog het gezeur over de maximum stroomafname oplossen... want dat is in tegenspraak met deze prima plannen.
 
Hier in de buurt lijkt het wel los geslagen te zijn. De buurman een e-tron, een dorp verder een e-tron, op de parking van de lokale Albert Heijn een e-tron, al 3 keren in de week een EQC gezien en maandag zelfs een Polestar 2. En op school zijn we ook niet meer de enige ouders met een EV, en de formatieplannen in België spreken van enkel nog EV's toe te laten als bedrijfswagen vanaf 20206. Het is begonnen.
Waar staan de EV statistieken voor Belgie? Die voor NL/NO/SP worden altijd eerst genoemd voor de infiltratie van EVs in Europa. Die van Belgie ben ik nog niet tegengekomen waar ik verwacht dat er meer Belgische (Vlaamse?) dan Spaanse EVs rondrijden
 
Hier in de buurt lijkt het wel los geslagen te zijn. De buurman een e-tron, een dorp verder een e-tron, op de parking van de lokale Albert Heijn een e-tron, al 3 keren in de week een EQC gezien en maandag zelfs een Polestar 2. En op school zijn we ook niet meer de enige ouders met een EV, en de formatieplannen in België spreken van enkel nog EV's toe te laten als bedrijfswagen vanaf 20206. Het is begonnen.
20206, dat duurt dus nog wel even :rolleyes: