Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.

Tss. Benieuwd hoe goed die "premium" van meneer Voggenreiter gaat verkopen.
In plaats van een Trumpke doen en anderen bekritiseert en minimaliseert zou hij beter ervoor zorgen dat zijn project op de baan komt en de klanten een oordeel laat vellen. We hebben al zo hoog van de toren horen blazen door de FF crew en toen was er radiostilte… .
 
Maar die Audi vind ik nu toch echt wel een mooie auto hoor.

Mag het niet zeggen; maar dat begint zowaar een alternatief te worden voor bijv over een jaar of 3.

Ben benieuwd naar BMW z'n i5, dat moet echt een plaatje worden heb ik begrepen.
 
Maar die Audi vind ik nu toch echt wel een mooie auto hoor.

Mag het niet zeggen; maar dat begint zowaar een alternatief te worden voor bijv over een jaar of 3.

Ben benieuwd naar BMW z'n i5, dat moet echt een plaatje worden heb ik begrepen.

Zou mooi zijn als het zo is; serieuze concurrentie is altijd goed. Maar of ze aantallen en de prestaties van Tesla halen? En de batterij-productie op voldoende capaciteit hebben?

Ik mag het hopen.

PS: Ik moet wel wennen aan die grille van Audi. Maar zal aan mij liggen.
 
Maar die Audi vind ik nu toch echt wel een mooie auto hoor.

Mag het niet zeggen; maar dat begint zowaar een alternatief te worden voor bijv over een jaar of 3.

Ben benieuwd naar BMW z'n i5, dat moet echt een plaatje worden heb ik begrepen.

Laat ze eerst maar eens echt iets neerzetten en een keurige invulling geven aan drivetrains (heeft Tesla ook een paar jaar gekost om ze zo goed te maken als nu), batterijen die het niveau halen van wat de researchers in Silicon Valley en Nevada ontwikkelen en bouwen en vooral betrouwbaarheid wat volume (aantal batterijen) betreft, en laadmogelijkheden (over drie jaar heeft bijna elke verblijfslocatie een stelletje DeC's waar ze dan ook bij willen kunnen en is het SuC netwerk minimaal verdubbeld ten opzichte van nu). Wel jammer dat het begrip Powerpoint is verworden tot een ander woord voor "gebakken lucht", maar dat hebben ze zelf in de hand gewerkt.
 
Concurrentie altijd goed voor de consument. Hoop dat Tesla dan ook wat meer werk gaat maken van het interieur. Ze zouden b.van interieurontwerpers van Maserati of audio kunnen aannemen en de boel naar een hoger niveau moeten tillen.

Ze hebben al iemand in dienst genomen, van een groot merk. Zal Audi kunnen zijn. Overigens zou ik het niet leuk vinden als de auto er van binnen net zo uit gaat zien als de gepolsterde merken. Het minimalistische spreekt mij wel aan zij het dat materiaalkeuze wellicht wat zal veranderen.
 
Laat ze eerst maar eens echt iets neerzetten en een keurige invulling geven aan drivetrains (heeft Tesla ook een paar jaar gekost om ze zo goed te maken als nu), batterijen die het niveau halen van wat de researchers in Silicon Valley en Nevada ontwikkelen en bouwen en vooral betrouwbaarheid wat volume (aantal batterijen) betreft, en laadmogelijkheden (over drie jaar heeft bijna elke verblijfslocatie een stelletje DeC's waar ze dan ook bij willen kunnen en is het SuC netwerk minimaal verdubbeld ten opzichte van nu). Wel jammer dat het begrip Powerpoint is verworden tot een ander woord voor "gebakken lucht", maar dat hebben ze zelf in de hand gewerkt.
De drivetrains van de i3, i8 en de 330e zijn prachtig. Recent heeft BMW in samenwerking met Samsung SDI 50% meer capaciteit in het accupakket van de i3 gekregen. Dus bij een i5 of een i6 (full electric X6?) zou dat i.c.m. laden met CCS 100 of hoger Audi veel wind uit de zeilen kunnen nemen.
 
Nog zo één:


Volvo says its first all-electric vehicle is coming in 2019 with battery packs up to 100 kWh

Tesla heeft in ieder geval de boel wel wakker geschud. Nu maar hopen dat ze niet met het verkeerde been uit bed komen.
Misschien is dit wel het "60" platform voor de nieuwe xc60, s60 en v60. In dat geval is het slim om FEV en PHEV te combineren, zodat de verschillende types op dezelfde productielijn gebouwd kunnen worden als andere types. Dit is nu ook het geval bij de V60 en XC90 PHEV.
 
Ze hebben al iemand in dienst genomen, van een groot merk. Zal Audi kunnen zijn. Overigens zou ik het niet leuk vinden als de auto er van binnen net zo uit gaat zien als de gepolsterde merken. Het minimalistische spreekt mij wel aan zij het dat materiaalkeuze wellicht wat zal veranderen.
Laatst nog Bently gereden, zou graag dit interieur in mijn MS hebben. Zou het zo laten retrofitten !
 
  • Like
Reactions: HWS
Nog zo één:


Volvo says its first all-electric vehicle is coming in 2019 with battery packs up to 100 kWh

Tesla heeft in ieder geval de boel wel wakker geschud. Nu maar hopen dat ze niet met het verkeerde been uit bed komen.

Natuurlijk zorgt Tesla voor wat reuring...echter....het zijn vooral de EU CO2 uitstooteisen die vanaf 2020 gaan gelden. Als het goed is ook nog eens in combinatie met een betere testprocedure. Dit kan potentieel voor miljarden aan boetes gaan opleveren. Het met verlies EV's verkopen kan dan goedkoper zijn dan de volledige boetes moeten betalen.

Het is soms een rare wereld...maar bij grote bedrijven geldt alleen de winstgevendheid (aandeelhouderswaarde) en niets anders. Geen hoger doel als luchtkwaliteit of CO2 reductie.
 
Natuurlijk zorgt Tesla voor wat reuring...echter....het zijn vooral de EU CO2 uitstooteisen die vanaf 2020 gaan gelden. Als het goed is ook nog eens in combinatie met een betere testprocedure. Dit kan potentieel voor miljarden aan boetes gaan opleveren. Het met verlies EV's verkopen kan dan goedkoper zijn dan de volledige boetes moeten betalen.

Het is soms een rare wereld...maar bij grote bedrijven geldt alleen de winstgevendheid (aandeelhouderswaarde) en niets anders. Geen hoger doel als luchtkwaliteit of CO2 reductie.

En bij autokopers geldt dat ze kopen wat ze willen kopen. Nu is er voor het eerst iets dat anders is dan wat ze 100 jaar hebben moeten kiezen. We zien het aan het feit dat de dure S en X de rest uit de markt werkt. Jawel, wordt fiscaal gemakkelijker gemaakt, maar als de auto je niet aanstaat, dan wil je hem niet. Die fiscale voordelen gelden namelijk ook voor andere EV's en die verkopen zijn, afgezet tegen het marktsegment, miserabel. Laten we kijken wat er straks gebeurt als Model 3 wordt uitgeleverd.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
En bij autokopers geldt dat ze kopen wat ze willen kopen. Nu is er voor het eerst iets dat anders is dan wat ze 100 jaar hebben moeten kiezen. We zien het aan het feit dat de dure S en X de rest uit de markt werkt. Jawel, wordt fiscaal gemakkelijker gemaakt, maar als de auto je niet aanstaat, dan wil je hem niet. Die fiscale voordelen gelden namelijk ook voor andere EV's en die verkopen zijn, afgezet tegen het marktsegment, miserabel. Laten we kijken wat er straks gebeurt als Model 3 wordt uitgeleverd.

Eens, de kopers willen al een poos alternatieven. Staan hier op zijn minst open voor. Zie ook de EV"One". Ik reageerde op een post over de bewegingen die fabrikanten nu maken. Je zou willen dat deze fabrikanten bewegen door vraag uit de markt of een algemeen belang. Echter blijkt dat ze voornamelijk bewegen op de wensen van aandeelhouders en EU regelgeving. Vaak zijn fabrikanten zelfs zo "arrogant" dat men denkt te kunnen bepalen wat kopers willen hebben.

Dus ja...de vraag is groot. Zeker voor de Model 3. Er komen meer beter bruikbare EV's uit de komende jaren. Echter lijkt de ontwikkeling vooral gestuurd te worden door de enorme boetes die de EU wil gaan opleggen vanaf 2020. De CO2 uitstooteisen die dan gaan gelden, met de verbeterde testcyclus, zorgen ervoor dat fabrikanten niet onder elektrificatie uit kunnen komen. De PHEV's en EV's die de grote jongens gaan maken de komende 5 jaar, zal vooral te maken hebben met "compliancy" en niet "het verbeteren van de wereld".

Produceren voor compliancy is niet op grote schaal. En zoals door ons beiden regelmatig opgemerkt is de productieplanning een aardige maatstaf om te bepalen hoe serieus een fabrikant EV's neemt.