Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Incorrect. Bij in ieder geval Hyundai moet je eens in de zoveel tijd een kleine beweging aan het stuur maken. Irritant? Jazeker, maar het gaat wel het gebruik van gewichten tegen.
1628689332443.png
 
Bij Audi heb je een capacitief stuur. Vasthouden volstaat. Je moet geen kracht op het stuur uitoefenen en ook niet af en toe bewegen met het stuurwiel.
Ik ondervond trouwens dat het volstaat het been (ook met lange broek hoewel het wat afhangt van de stof heb ik de indruk) tegen het stuur te houden om te rijden zonder waarschuwing.
 
  • Informative
Reactions: To3ornotto3?
Bij Audi heb je een capacitief stuur. Vasthouden volstaat. Je moet geen kracht op het stuur uitoefenen en ook niet af en toe bewegen met het stuurwiel.
Ik ondervond trouwens dat het volstaat het been (ook met lange broek hoewel het wat afhangt van de stof heb ik de indruk) tegen het stuur te houden om te rijden zonder waarschuwing.
Dan moet dit ook werken:
1628690528720.png
 
  • Like
Reactions: Woodytoo
De elantra is volgens mij al een heel oud model, dus zo gek is het niet. Eerst heette dat ding Lantra, en in 1998 (!) werd hij omgedoopt in elantra.
Ja is gewoon een nieuw model voor 2021.

 
Voor wat het waard is: ik reed hiervoor een Kia Optima. Daar moest het stuur mijn handen ‘voelen’ en dan was het goed. Als ik mijn stuur te losjes vast hield, kreeg ik een waarschuwing. Even ‘knijpen’ was dan voldoende.

Dat systeem vond ik veel fijner dan het verplicht moeten ‘bewegen’ van het stuur in mijn Tesla.
 
  • Like
Reactions: fivari
Een interessant stuk in het fd over Toyota en de macht die het op overheden uitvoert om niet te vergroenen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Gsteen and Gtech