Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
So much for the Jaguar I-pace....

En hoeveel Model S en X? ...

So much for the X... 0 % (1 stuks), 4 Models S.

Wel realistisch blijven. Het segment ligt op zijn gat.

Edit: en met 966 models 3 in heel 2021 is het ook geen rozengeur en maneschijn. Alleen deze maand gaan er via private lease al meer dan 2000 elektrische Kona's over de toonbank.
 
Last edited:
Chevrolet (Bolt/Opel Ampera-e) roept wereldwijd auto’s terug ivm gevaarlijke accu’s.
Ben benieuwd of dit bericht in het AD en Autoweek komt?
 
  • Informative
Reactions: LaurensH
Chevrolet (Bolt/Opel Ampera-e) roept wereldwijd auto’s terug ivm gevaarlijke accu’s.
Ben benieuwd of dit bericht in het AD en Autoweek komt?
Volgens mij zitten daar dezelfde accu's in als bij de Hyundai Kona, en was de terugroepactie verwacht.
 
Chevrolet (Bolt/Opel Ampera-e) roept wereldwijd auto’s terug ivm gevaarlijke accu’s.
Ben benieuwd of dit bericht in het AD en Autoweek komt?
Yep. Op tweakers General Motors roept nieuwe Chevrolet Bolt-EV's terug wegens brandgevaar accu zijn de reacties niet mals.

Blijkt in de reacties al lang en dramatisch traject te zijn
 
Nog even bekeken, dit is dus gewoon een broodje aap verhaal
0-80% laden in 8 minuten, met laadvermogens tot 500 kW.
Dat is dus 66.66 kWh dat je kan laden.

Ik weet één ding, die wagen rijdt geen 1000 km op 66 kWh. Waarschijnlijk eerder 300km.

De 1000km opgave is volgens de oude NEDC norm. De WLTP zal dan zeker lager uitvallen, wellicht rond de 850? Nog steeds fors.
Maar ik ben het met je eens: het klinkt allemaal te goed om waar te zijn... Al hoop ik natuurlijk dat ze het kunnen waarmaken.

Sowieso: 500kW laders, die bestaan (openbaar) denk ik nog niets eens. De huidige snelladers in Europa met het grootste vermogen zijn dacht ik 350kW. 8 minuten voor 0-80% wordt dan theoretisch 12 minuten. Wat nog steeds heel snel zou zijn.
Volgens het artikel is de ambitie van Aion om eind van het jaar 100 van die 500kW laders in China te hebben. Over Europa wordt niet gesproken en de vraag is ook of die auto uberhaupt naar Nederland komt?

Anyway: alle vooruitgang in EV-land juich ik toe, dus laat maar komen! :)
 
  • Like
Reactions: job-lek
De 1000km opgave is volgens de oude NEDC norm. De WLTP zal dan zeker lager uitvallen, wellicht rond de 850? Nog steeds fors.
Maar ik ben het met je eens: het klinkt allemaal te goed om waar te zijn... Al hoop ik natuurlijk dat ze het kunnen waarmaken.

Sowieso: 500kW laders, die bestaan (openbaar) denk ik nog niets eens. De huidige snelladers in Europa met het grootste vermogen zijn dacht ik 350kW. 8 minuten voor 0-80% wordt dan theoretisch 12 minuten. Wat nog steeds heel snel zou zijn.
Volgens het artikel is de ambitie van Aion om eind van het jaar 100 van die 500kW laders in China te hebben. Over Europa wordt niet gesproken en de vraag is ook of die auto uberhaupt naar Nederland komt?

Anyway: alle vooruitgang in EV-land juich ik toe, dus laat maar komen! :)
12 minuten aan 350 kWh is 70kWh. Daar rij je met een SUV geen 500 km mee
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nee, dat lijkt mij ook niet. Zou 14kWh/100km betekenen. Een Model 3 achtige auto met een snelheid van 100km/h redt dat wel, maar een SUV... nee lijkt me sterk.
Ik haal 500km range met mijn Model 3 SR+ als ik 80-85 km/u met de vrachtwagens meerijdt op de rechterbaan en blijf dan ruim onder de 10kWh/100km. Er zijn hier vast wel hypermilende Model X-eigenaren die op die manier met 14kWh/100km uitkomen.
 
Last edited: