Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Prachtige auto, goed uitgerust en zeer lage luchtweerstand. Voor slechts 140k vergelijkbaar met de Plaid.
Ik zou willen vragen: Wat kies jij?

Van zo’n optielijst waarin je kunt verdwalen krijg ik alleen maar keuzestress. Moet ik die optie nu wel of niet nemen? En die? En die? Voor je het weet ben je ook weer een extra gat in je broek rijker.

Ik vind het trouwens geen mooie auto, doet me te veel aan Mercedes CLS 2005-2011 denken en die was lelijk. Maar goed, dat is persoonlijke smaak.

Ik zou sowieso nooit in een Mercedes gezien willen worden; te veel fout volk in die auto’s, zowel in oude als nieuwe modellen.

Maar ik juich elke overstap van een Mercedes ICE naar een Mercedes EV toe, dus hopelijk wordt-ie veel verkocht.
 
Prachtige auto, goed uitgerust en zeer lage luchtweerstand. Voor slechts 140k vergelijkbaar met de Plaid.
Ik zou willen vragen: Wat kies jij?
/personal opinion\

Het is zoals bij honden, die trekken ook op hun baasjes ….. volgens mij totaal verschillende doelgroep.
De Merc zal een fantastisch goede machine zijn maar tezelfdertijd ook zielloos, steriel en een beetje boring.
(Uiteraard prachtig afgewerkt) en de buren zullen onder de indruk zijn.

Ik zou niet erg twijfelen; De Plaid. …voor mij mooier, mehr spasse, yoke, kick in the n..ts snel…. en zeg nu zelf, een auto zonder emission check …. Hoe haal je het in je hoofd. (Hoewel die statige dame naast je in de EQS er wss minder mee gediend zal zijn. 🤓)
 
Last edited:
Wat zou dat kosten? Want daar zou ik een X7 voor laten staan. En ik vind het interieur van de Model X met de Falcon Wing Doors wel heel mooi maar mn vrouw zou die passagierszetel niet erg vinden 😅

Software lijkt me ook in orde, met een vergelijkbare menustructuur in het grote scherm.
 
Ik vind het moeten swipen om deuren te open toch wel een misser. Dat duurt langer dan de knoppen in mijn Model X om de deuren te open. Dat er geen frunk in zit is ook stom, want nu zit je met dat klepje voor de ruitenwisservloeistof.

Ook stom dat je eerst op een start-knop moet duwen om de auto aan te zetten.

Het zijn zo van die details die Tesla gewoon goed heeft.
Zo voorpelbaar.
Er zullen zeker wat details niet in orde zijn bij de Mercedes. Maar de fundamentals voor deze klasse zijn bij EQS wél in orde, zoals geluidsisolatie en vering/demping.
Ik zou expliciet een BMW weigeren als salariswagen op basis van de navigatie. Maar goed, ik zou waarschijnlijk elke andere auto weigeren op basis van de navigatie, wat een treurnis zijn me die dingen zeg...

Net weer +900km gereden met de Tesla navi en ernaast Waze, en er zit dus geen verschil op tussen de twee mbt het vermijden van file. De Tesla navigatie lijkt me overigens nog regelmatiger de route te herberekenen in functie van file.
Hoe lang is het eigenlijk geleden dat je met een BMW hebt gereden? Die rijden ook niet meer rond met de navigatiesysteem van jouw auto uit de jaren stilletjes. Ik ben hier nu in Diekirch met de Tesla en er zijn twee wegen onderbroken in de stad. Bij mijn vorige wagen (BMW) was dat gewoon routeverloop selecteren en die straten vermijden. Niet bij deze kutauto met een gedrocht van een navigatiesysteem. Neen hoor, altijd opnieuw navigeren naar dezelfde afgesloten straat
 
  • Disagree
Reactions: Maarten and TM3LR
 
  • Informative
Reactions: Maarten

Logisch, is geen Tesla :) dus hoeft niet in het nieuws voor de click bait revenue.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Misschien even een ander ligt op deze zaak. De persoon waar ik mijn Tesla van heb gekocht had ook een q8 e-tron voor zijn vrouw. Met die auto hebben ze problemen gehad tot op het punt dat Audi de auto innam en terug stuurde naar ingolstad om het issue te verhelpen. Daarnaast moest er wel een contract getekend worden door de eigenaar om dit binnens kamers te houden.

Audi = Volkswagen

dus ik kan best begrijpen dat volkswagen hier misschien een zelfde tactiek handteerd. Er zal met deze persoon zeker wel een deal gemaakt zijn maar wel met een contractje dat het niet buitens kamers komt wat hier is gebeurd.
 
Zojuist gesnapt vlakbij Tesla Amsterdam. De Xpeng.

Wordt deze maand nog geleverd in Nederland. Eerste store komt in Mall of the Netherlands in Leidschendam.

Zei de chauffeur met Aziatisch uiterlijk.

20210902_144504.jpg
20210902_144526.jpg
20210902_144504.jpg
20210902_144504.jpg
20210902_144435.jpg
 

Attachments

  • 20210902_144508.jpg
    20210902_144508.jpg
    287.8 KB · Views: 23
  • 20210902_144451.jpg
    20210902_144451.jpg
    319.5 KB · Views: 31
  • 20210902_144523.jpg
    20210902_144523.jpg
    483.5 KB · Views: 28