Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind dat zo typisch. "waarom een uitzondering maken"...

Je kan toch prima een stelregel zetten dat merken met volume minder dan X aantal stuks per jaar vrijgesteld worden van bepaalde milieuregels?
Moet Donkervoort ook maar elektrisch worden?

Ik denk niet dat als ferrari overgaat naar 100% elektrisch dat dat iets uitmaakt. De winst zit m natuurlijk in de volumemerken.

Dat is net zo'n logica als van mijn overbuurman. Die zegt bijv. wat maakt die ene diesel van mij nu uit...

Als dat alle autobezitters in de wereld zeggen dan maakt het natuurlijk wel uit.
Los daarvan waar wil je nog tanken dadelijk als 99,9% elektrisch is over 50 jaar.
 
Dat is net zo'n logica als van mijn overbuurman. Die zegt bijv. wat maakt die ene diesel van mij nu uit...

Als dat alle autobezitters in de wereld zeggen dan maakt het natuurlijk wel uit.
Los daarvan waar wil je nog tanken dadelijk als 99,9% elektrisch is over 50 jaar.
Ik denk dat er altijd wel een markt zal zijn voor supercars die niet electrisch rijden. Tegenwoordig is het ook niet nodig om in een oude Daf te rijden....en toch zie je ze nog.

Op zich wel interessant om te zien of die uitzondering gemaakt gaat worden....wat is de macht van de oude auto lobby nog?
 
Behalve niemand wil vrijwillig in Priussen rijden, maar verkiest dan een auto zonder hybride aandrijving.

Toch nog een boel Europeanen die in 2021 niet vrijwillig in een Prius moeten rijden. Nog steeds meer PHEV verkocht dan BEV in 2021:

  • The BEV market in the European core regions grows by 147% year-on-year in the first half of 2021, with a total of 336,000 units sold
  • PHEV sales increase up by 248% to 350,000 units
  • Germany is the dominant market within Europe, accounting for 44% of all BEV sales in the five European core markets in the first half of the year, and 47% of PHEV sales
 
Ik denk dat er altijd wel een markt zal zijn voor supercars die niet electrisch rijden. Tegenwoordig is het ook niet nodig om in een oude Daf te rijden....en toch zie je ze nog.

Op zich wel interessant om te zien of die uitzondering gemaakt gaat worden....wat is de macht van de oude auto lobby nog?

Dat er nog steeds ICE zal zijn geloof ik graag. Als fossiele brandstof is uitgestorven zal er waarschijnlijk om historische auto's rijdende te houden er vast wel iets van synthetische brandstof op de markt komen. Je moet alleen niet gek staat te kijken wanneer dat tussen 5-10 €/l gaat kosten.

Daar naast zullen er ook nog wel exoten blijven maar ik verwacht dat het verbod op road legal wel heel hard dichtgezet zal worden omdat het anders dweilen met de kraan open wordt.
 
Nog steeds meer PHEV verkocht dan BEV in 2021
Heel veel PHEV's zijn mild hybrids waar de merken zelfs niet meer de moeite doen om het op de achterklep te zetten omdat er geen fiscaal voordeel meer aan hangt, maar wel nodig is om binnen de CO2-uitstoot-limiet te vallen.

Je kan ook opperen dat het merendeel van de mensen helemaal nog niet met een elektrische of hybrid rijden, dus dat het produceren van batterijen nog zinloos is omdat het niet aanslaat.
 
Vanuit de benadering: hoe vermijd je met de beschikbare batterijen zoveel mogelijk CO2-uitstoot kom je op dit moment wellicht bij inzet in PHEV terecht.
Wel nog een manier vinden om PHEV-rijders zo veel mogelijk aan de stekker te krijgen. De LM in België analyseren in elk geval het profiel. Wie zijn woon-werk met een PHEV elektrisch kan afleggen wordt met zachte dwang in die richting geduwd.
 
Screenshot_20210907-195729_Signal.jpg
 
Ik vind dat zo typisch. "waarom een uitzondering maken"...

Je kan toch prima een stelregel zetten dat merken met volume minder dan X aantal stuks per jaar vrijgesteld worden van bepaalde milieuregels?
Moet Donkervoort ook maar elektrisch worden?

Ik denk niet dat als ferrari overgaat naar 100% elektrisch dat dat iets uitmaakt. De winst zit m natuurlijk in de volumemerken.
Ik denk dat ik de belastingdienst maar ge vragen om mijn tarief te verlagen. Als ze dat alleen voor mij doen dan maakt dat voor de rest van het land toch niet uit.🤔
 
Hoe weet je dat de voorsprong van Tesla kleiner wordt? Je hebt het over het veercomfort van jouw Model S, maar die is uit 2018. Sindsdien heeft Tesla de 2019 Model S LR en Performance geïntroduceerd, waarbij de vering en ook geluidsisolatie onder handen zijn genomen. En inmiddels is er de 2021 Model S LR en Plaid, waarbij opnieuw aan het veercomfort is gesleuteld, plus active noise cancellation is geïntroduceerd. Ik vermoed dat het intussen een wereld van verschil is met wat je nu rijdt.
Helaas kan ik geen proefrit gaan maken. Maar ik heb iedere 20K nieuwe aandrijfassen en luchtvering nodig. Dat heeft een Mercedes van 2018 vermoedelijk niet nodig. En zo af en toe een nieuwe drive-train en koplampen. En mijn deurpanelen kan ik zelf wel weer op hun plek rammen als ze los komen. Innovatie is gestopt anderhalf jaar geleden toen we verkeerslichtherkenning kregen. Verder ben ik wel blij met AP en navi die mij verstaat.
 
  • Like
Reactions: fauquemont
Helaas kan ik geen proefrit gaan maken. Maar ik heb iedere 20K nieuwe aandrijfassen en luchtvering nodig. Dat heeft een Mercedes van 2018 vermoedelijk niet nodig. En zo af en toe een nieuwe drive-train en koplampen. En mijn deurpanelen kan ik zelf wel weer op hun plek rammen als ze los komen. Innovatie is gestopt anderhalf jaar geleden toen we verkeerslichtherkenning kregen. Verder ben ik wel blij met AP en navi die mij verstaat.
Iedere 20K km nieuwe luchtvering?
Vreemd.
De mijne staat op bijna 320K met nooit een probleem met de luchtvering.
 
Een X heeft andere luchtveerpoten dan een S dus dat is niet helemaal vergelijkbaar.

Ook de luchtvering van een classic S (continental) is niet te vergelijken met luchtvering van een facelift S (firestone)

De facelift S heeft ook nog 2 varianten, passieve en adaptieve (=raven) luchtvering.

De 2021 heeft ook weer een nieuwe generatie luchtveersysteem dus er zit wel wat verschil in.

De eerste generatie 2013 tot 2016 staat niet zo heel goed aangeschreven, de passieve versie van de facelift ook niet vooral de voorste veerpoten.