Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Geen gebrek aan ideeën bij vw. /s
1678989050865.jpeg


🤔

Zelfs qua ideeën lijken ze het huiswerk van iemand anders te pikken 😅
 
Alle gekheid op een stokje: goed natuurlijk dat ook de Polo’s van deze wereld elektrisch worden. En ja, qua interieur ga je misschien ook een consolidatie naar Model 3 klonen zien, net zoals alle smartphones er zoals een iPhone uit zien. En da’s maar goed ook want een groot scherm met goeie software is beter dan gepriel met knoppen.
 

Ook ID.Zwei en meer interessant nieuws bij Nextmove vandaag:

We tonen een aantrekkelijk laadtarief: 31 ct/kWh voor AC & DC in heel Europa. Hoe presteren e-cars bij de TÜV en wat zijn de zwakke punten? Let op je remmen. Want als u niet oppast, kunt u in een dure kostenval trappen! We onthullen meer details over de VW ID.2. Audi geeft de Q4 etron een software-update - alles wat je erover moet weten. Kia toont de EV9. En we staan er alleen voor: zijn emobilisten echt allemaal psychopaten? ;-)

▬ Onderwerpoverzicht ▬
00:00 Inleiding
00:24 KIA toont EV9
01:23 Nieuwe software bij Audi
03:58 meer informatie over de nieuwe VW ID.2
09:52 Zijn bestuurders van elektrische auto's psychopaten?
12:28 insidertips voor het in rekening brengen van tarieven
23:58 Wie remt, wint!
33:03 Erlkönig-show
34:21 nieuw van nextmove
 
Last edited:
Eerder schreef ik over ‘mijn’ EQS die door Mercedes gecanceld is, waarna ik alsnog mijn 3e Tesla besteld heb. Afgelopen week met collega’s op wintersport en kon meerijden met iemand die het wel gelukt is een EQS350 te bemachtigen. Di heen en vandaag terug, zo’n 1800km in totaal waarbij ik zelf ook een stuk heb mogen rijden.

Het is echt een fenomenale reiswagen: comfort, luxe, ruimte, stilte en veel range, waarbij de 350 liet zien dat je echt geen veel duurdere 450 nodig hebt. Met twee relatief korte stops zonder range anxiety en 120-150kmh over. Zonde dat ze hem niet meer maken. Verder qua software, Mercedes moet zich schamen voor de fouten en onbenulligheden. We konden er met onze Tesla ervaring wel om lachen en met extra apps als waze, ABRP en laad apps kwamen we wel uit de voeten, maar niet zo simpel en zorgeloos als Tesla. Mercedes heeft 10+ jaar de kans gehad om af te kijken, ze moeten toch echt iets beter hun best doen wat dat betreft.

Anyway, wel een stuk meer auto dan de Tesla op een aantal aspecten. Had graag deze ook gehad, maar ben ook wel blij met de Y.
 
Eerder schreef ik over ‘mijn’ EQS die door Mercedes gecanceld is, waarna ik alsnog mijn 3e Tesla besteld heb. Afgelopen week met collega’s op wintersport en kon meerijden met iemand die het wel gelukt is een EQS350 te bemachtigen. Di heen en vandaag terug, zo’n 1800km in totaal waarbij ik zelf ook een stuk heb mogen rijden.

Het is echt een fenomenale reiswagen: comfort, luxe, ruimte, stilte en veel range, waarbij de 350 liet zien dat je echt geen veel duurdere 450 nodig hebt. Met twee relatief korte stops zonder range anxiety en 120-150kmh over. Zonde dat ze hem niet meer maken. Verder qua software, Mercedes moet zich schamen voor de fouten en onbenulligheden. We konden er met onze Tesla ervaring wel om lachen en met extra apps als waze, ABRP en laad apps kwamen we wel uit de voeten, maar niet zo simpel en zorgeloos als Tesla. Mercedes heeft 10+ jaar de kans gehad om af te kijken, ze moeten toch echt iets beter hun best doen wat dat betreft.

Anyway, wel een stuk meer auto dan de Tesla op een aantal aspecten. Had graag deze ook gehad, maar ben ook wel blij met de Y.


Mercedes heeft ook wel een reputatie hoog te houden maar kostte de EQS 350 ook niet dik 90K?
 
Eerder schreef ik over ‘mijn’ EQS die door Mercedes gecanceld is, waarna ik alsnog mijn 3e Tesla besteld heb.
Dan had ik als alternatief een MS verwacht ipv een MY. Speciale reden?
Anyway, wel een stuk meer auto dan de Tesla op een aantal aspecten. Had graag deze ook gehad, maar ben ook wel blij met de Y.
Je hebt nu wel zo’n 30k€ budgetoverschot om jouw reis op een andere manier aangenaam te maken. Je kan je daarvoor zelfs een privéchauffeur permitteren.
 
Mercedes heeft ook wel een reputatie hoog te houden maar kostte de EQS 350 ook niet dik 90K?
Klopt, had hem zelfs aangekleed tot 116k.

Dan had ik als alternatief een MS verwacht ipv een MY. Speciale reden?

Je hebt nu wel zo’n 30k€ budgetoverschot om jouw reis op een andere manier aangenaam te maken. Je kan je daarvoor zelfs een privéchauffeur permitteren.
Na 2x een S wilde ik best nog een keer de S, maar Tesla’s zijn duur in de lease. De S long range was nog 200 per maand duurder dan de EQS en daarmee buiten budget. Dit was april vorig jaar toen de S nog niet leverbaar was en misschien daardoor leaseprijzen nog hoger waren. Tevens was toen niet bekend of een trekhaak leverbaar zou worden.
Hier volg ik niet…dus 900km met 2 relatief korte stops?
Klopt, dat lukte met mijn S75 niet, de MYP net wel/net niet (laatste stuk omhoog de bergen in).