Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Er is enkel bekend gemaakt dat er een i5 zou komen. Voor zover ik weet zijn er nog geen concepten of tekeningen vrijgegeven. De Photoshop in het artikel heeft dus geen enkele link met BMW zelf.

Ik vermoed dat het een concurrent moet worden van de geplande elektrische SUV van Audi (waar wel een concept van bestaat).
audis-production-network-is-ready-for-electric-mobility_2[1].jpg
 
Als je BMWBLOG leest dan zie je altijd 2020 of 2021 staan.

Er staat trouwens ook een artikel of dat de Model 3 een gevaar zou kunnen betekenen voor de BMW 3. Het is natuurlijk een BMW blog, dus daar gaan ze ervan uit dat er weer eerst productie en kwaliteitsproblemen zullen zijn met de Model 3. Daartegen zou de i5 klaar moeten zijn.
 
Als je BMWBLOG leest dan zie je altijd 2020 of 2021 staan.

Er staat trouwens ook een artikel of dat de Model 3 een gevaar zou kunnen betekenen voor de BMW 3. Het is natuurlijk een BMW blog, dus daar gaan ze ervan uit dat er weer eerst productie en kwaliteitsproblemen zullen zijn met de Model 3. Daartegen zou de i5 klaar moeten zijn.

Die "Genie" bij BMW was er vrij voorzichtig over, maar tussen de regels door, gaf hij aan dat het streven toch echt 1e Q. 2018 zou zijn.
 
Er is enkel bekend gemaakt dat er een i5 zou komen. Voor zover ik weet zijn er nog geen concepten of tekeningen vrijgegeven. De Photoshop in het artikel heeft dus geen enkele link met BMW zelf.

Ik vermoed dat het een concurrent moet worden van de geplande elektrische SUV van Audi (waar wel een concept van bestaat).
View attachment 191626

Die AUDI is best mooi trouwens. Kan niet anders zeggen.
 
VW Plans To Take On Tesla Motors Inc With Affordable, Convenient EV - ValueWalk

het laatste stuk uit dit artikel:
Tesla’s Model S bags the top spot
In other Tesla news, Amazon launched a new tool recently named “Amazon Vehicles,” which enables people to rate and review their vehicles. Users of the site were already able toreviewsome models earlier, but the list has been updated now to include new models. What’s interesting to note is that the 2016 Tesla Model S took just over a day after the official launch to become the highest-rated sedan. Of the 194 “2016 sedans,” the 2016 Model S stood first with 21 5-star reviews.

It doesn’t look like Amazon implemented a way to verify whether the reviewers owned the vehicle, but the same is true for any other vehicle on the list, notes Electrek. To add more credibility to their reviews, some users even posted pictures of their vehicles. The reviewers made the most mentions of Tesla’s service on the website.
 

Ach, de zoveelste publicatie om de eigen klanten zoet te houden en een poging om ze ervan te weerhouden naar Model 3 over te stappen.
Nog steeds geen antwoord op de vraag waar de batterijen vandaan komen (als men echt volume wil moeten er inmiddels wel wat gigafactories in aanbouw zijn) en helemaal niet op de vraag hoe het laadnetwerk ingericht gaat worden.
300 mijl laden in 15 minuten werkt voorlopig alleen in Powerpoint. Zeepbellen dus.
 
Ach, de zoveelste publicatie om de eigen klanten zoet te houden en een poging om ze ervan te weerhouden naar Model 3 over te stappen.
Nog steeds geen antwoord op de vraag waar de batterijen vandaan komen (als men echt volume wil moeten er inmiddels wel wat gigafactories in aanbouw zijn) en helemaal niet op de vraag hoe het laadnetwerk ingericht gaat worden.
300 mijl laden in 15 minuten werkt voorlopig alleen in Powerpoint. Zeepbellen dus.
Weten we al waar Porsche zijn MissionE-batterijen gaat halen? (want die auto gaat er wel komen)
 
Weten we al waar Porsche zijn MissionE-batterijen gaat halen? (want die auto gaat er wel komen)

"The source says the EV doesn’t have a green light for production yet"

Recently spotted Porsche Cayenne Coupe is actually an EV mule Voor wat het waard is. Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het niet van de "grote ICE merken" zal gaan komen. Op de eerste plaats zijn de Tesla drivetrains die nu worden ingebouwd "close to perfect" na een doorontwikkeltijd van zo'n 6 jaar. Zij moeten nog beginnen.
Verder gaat de GF over niet te lange tijd de zoveelste generatie EV batterijpacks produceren waarbij naast hoge "Leistung" ook de eerste gevolgen van die productievergroting door lagere prijzen zichtbaar wordt. Dus erg concurrerend. Zij moeten nog beginnen. Daarnaast SuC netwerk, DeC netwerk, OTA updates en een gepassioneerde consument die zelf de rol van verkoper niet schuwt :)
 
Last edited:
"The source says the EV doesn’t have a green light for production yet"

Recently spotted Porsche Cayenne Coupe is actually an EV mule Voor wat het waard is. Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het niet van de "grote ICE merken" zal gaan komen. Op de eerste plaats zijn de Tesla drivetrains die nu worden ingebouwd "close to perfect" na een doorontwikkeltijd van zo'n 6 jaar. Zij moeten nog beginnen.

Onderschat ze niet!
Ik sprak onlangs de product manager van Brusa in Sennwald/Zwitserland.
Voor de Volvo C30 BEV hebben ze alle E-onderdelen nog geleverd voor de hele productie destijds, maar voor de Merc. SLS ED was het enkel nog maar voor het prototype. Voor die (10-tal?) andere zijn ze met de specs. naar een e-motoren bouwer gegaan die het goedkoper kon.
Het zal dus (voorlopig) nooit van hun zelf komen. Maar ze weten verdomd goed hoe ze het zouden moeten doen.
En zeker BMW die naar eigen zeggen al 40 jaar aan e-mobility werkt 40 jaar e-mobility bij BMW Group: van BMW 1602 tot BMW i3.

Voor mij is het duidelijk dat ze niet willen.Gezien Citoën in parijs alweer met een hybride-concept gaan komen :mad::confused::eek::oops::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Onderschat ze niet!
Ik sprak onlangs de product manager van Brusa in Sennwald/Zwitserland.
Voor de Volvo C30 BEV hebben ze alle E-onderdelen nog geleverd voor de hele productie destijds, maar voor de Merc. SLS ED was het enkel nog maar voor het prototype. Voor die (10-tal?) andere zijn ze met de specs. naar een e-motoren bouwer gegaan die het goedkoper kon.
Het zal dus (voorlopig) nooit van hun zelf komen. Maar ze weten verdomd goed hoe ze het zouden moeten doen.
En zeker BMW die naar eigen zeggen al 40 jaar aan e-mobility werkt 40 jaar e-mobility bij BMW Group: van BMW 1602 tot BMW i3.

Voor mij is het duidelijk dat ze niet willen.Gezien Citoën in parijs alweer met een hybride-concept gaan komen :mad::confused::eek::oops::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Dat onderschrijft mijn conclusie: "Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het niet van de "grote ICE merken" zal gaan komen".