Vanaf wanneer begint 2018 eigenlijk bij AutoVisie? Want een 'kale' Model X 75D kost op dit moment nog steeds gewoon 93.335€ op de Tesla site...Prijslijst elektrische auto's
Duik in de prijslijst: elektrische auto’s duurder in 2018
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vanaf wanneer begint 2018 eigenlijk bij AutoVisie? Want een 'kale' Model X 75D kost op dit moment nog steeds gewoon 93.335€ op de Tesla site...Prijslijst elektrische auto's
Duik in de prijslijst: elektrische auto’s duurder in 2018
Het is voor startups heel eenvoudig om te benadrukken dat je anders bent dan de gevestigde merken door wat met schermen te schermen maar wat ligt daar voor concreet plan onder? Hoe gaan ze de productie in elkaar steken? Wat is er bekend over batterijen? Waar halen ze hun neuraal net vandaan? Allemaal copycat van Model 3, de eerste connectiviteits-auto.
Vanaf wanneer begint 2018 eigenlijk bij AutoVisie? Want een 'kale' Model X 75D kost op dit moment nog steeds gewoon 93.335€ op de Tesla site...
Walgelijk!
Op het autosalon heb ik voor het eerst de audio etron gezien.
was het niet die hybride? A3 e-tron?Op het autosalon heb ik voor het eerst de audio etron gezien.
De koffer was schrikwekkend klein voor zulke wagen. Ze liep gelijk met de rand van de kofferopening en er zat geen ruimte onder. 2 bakken bier en die koffer zit al vol. En er zit in de vloer van de passagiersrij nog steeds een flinke bult in het midden.
Ik heb de indruk dat de designers en ingenieurs het daar alvast niet begrepen hebben hoe gebruik te maken van deze nieuwe technologie in het exterieur maar vooral het interieur.
Dat treuzelen van de Duitsers begint erg op te vallen. Ook de CCS-lader-net van Ionity komt zéér traag van de grond. Er zijn al een paar oplaadpunten, maar met 1 aansluiting per punt ga je nooit veel potten breken.
Omdat een EV onlosmakelijk verbonden is met een laadnetwerk: zou het kunnen dat bijkomende EV's gehandicapt zijn door de limieten van het elektriciteitsnet? Tesla is als eerste in het EV-gat gedoken en is het met de SUC's helemaal aan het opvullen? Zou het kunnen dat de anderen nu moeten wachten tot de capaciteit van het net voldoende (CCS) snellaadstations toelaat om een fatsoenlijke vloot EV's in de markt te kunnen plaatsen? Ik ken er niet veel van, maar érgens moet er een flessenhals zitten en das niet bij ontwikkeling, want daar hebben ze nu al jaren tijd voor gehad. Insiders bij de elek-productie en het verdeelnet kunnen hier misschien meer licht op werpen?
Reken maar dat ze weten wat het is. En reken maar dat ze bang zijn. Duitsland doet niets anders dan tijdrekken. Ze willen niet aan de EV, want ze zijn bang dat dat heel veel arbeidsplaatsen gaat kosten. Dus houden ze de ontwikkelingen zo lang mogelijk tegen. Er wordt gelobbyed als een gek, het hele juridische apparaat wordt ingezet en elke truc wordt gebruikt. En ondertussen mooi weer spelen met prachtige concept cars die het nooit halen.Vlgns mij is het heel simpel, zolang je niet echt zelf 100% elektrisch rijdt en ook eens wat langere, meerdaagse routes maakt, heb je gewoon geen idee. En dat geldt voor de hele duitse autotop, wrsch wwijd voor de hele autotop behalve dan Tesla en een paar enthousiastelingen bij Nissan/Renault. Ze hebben geen idee wat het is... En dan maakt het ergens niet uit of je in een Leaf, BMWi3 of Tesla met 100kWh accu rijdt.
Nee hoor, dat is echt onzin. Een groot windpark of zonnepark aansluiten is een uitdaging voor de netbeheerders (en TenneT), maar zo'n park heeft al snel een factor 25 hoger vermogen dan een SuC van Tesla met 10 stalls. Om het even in perspectief te zetten. Dus als er nog 5 autofabrikanten (of andere bedrijven) een SuC-netwerk willen opzetten à la Tesla, is dat voor het elektriciteitsnet niet echt een issue.Dat treuzelen van de Duitsers begint erg op te vallen. Ook de CCS-lader-net van Ionity komt zéér traag van de grond. Er zijn al een paar oplaadpunten, maar met 1 aansluiting per punt ga je nooit veel potten breken.
Omdat een EV onlosmakelijk verbonden is met een laadnetwerk: zou het kunnen dat bijkomende EV's gehandicapt zijn door de limieten van het elektriciteitsnet? Tesla is als eerste in het EV-gat gedoken en is het met de SUC's helemaal aan het opvullen? Zou het kunnen dat de anderen nu moeten wachten tot de capaciteit van het net voldoende (CCS) snellaadstations toelaat om een fatsoenlijke vloot EV's in de markt te kunnen plaatsen? Ik ken er niet veel van, maar érgens moet er een flessenhals zitten en das niet bij ontwikkeling, want daar hebben ze nu al jaren tijd voor gehad. Insiders bij de elek-productie en het verdeelnet kunnen hier misschien meer licht op werpen?