Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Nou dit lijkt serieus:

"Bereits zum Jahreswechsel wurden einzelne Anlagen auf die Fertigung der I.D.-Familie in Zwickau vorbereitet. Im Sommer 2019 wird dann zunächst eine der beiden Fertigungslinien in Zwickau vollständig für den I.D. umgebaut und zum Jahresende 2019 mit dem I.D. für Volkswagen in Betrieb genommen. Mit dem Umbau der zweiten Fertigungslinie ab Sommer 2020 wird der Standort Zwickau ab Ende 2020 zum reinen E-Mobilitätsstandort entwickelt. In Zwickau werden dann Elektrofahrzeuge auf der Basis des I.D. und des I.D. Crozz für Volkswagen, Seat und Audi mit bis zu 1.500 Stück pro Tag gebaut."

Uit deze link:
Volkswagen Sachsen zieht positive Bilanz für 2017 < Pressemitteilungen < Unternehmen

Met dank aan Michael Liebreich
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Hey dat is echt fantastisch : “If there is an electric supercar to be built, then Ferrari will be the first. People are amazed at what Tesla did with a supercar: I’m not trying to minimize what Elon did, but I think it’s doable by all of us.”
Dus dit is Ferrari die erkent dat Tesla goed bezig is en dat zij ook haar best gaat doen inzake EV's!!! Maakt me echt blij. Ik behoor tot diegenen die menen dat EV-adoptie top-down moet zijn: De EV als bottom-up geitenwollensokkenwagen heeft niet echt zoveel mensen overtuigd, sedert het begin van de eeuw; de EV als Bugatti-killer gaat iedereen bekoren, sedert Tesla ermee bezig is, en al zeker als Ferrari de handschoen opneemt!
 
Hey dat is echt fantastisch : “If there is an electric supercar to be built, then Ferrari will be the first. People are amazed at what Tesla did with a supercar: I’m not trying to minimize what Elon did, but I think it’s doable by all of us.”
Dus dit is Ferrari die erkent dat Tesla goed bezig is en dat zij ook haar best gaat doen inzake EV's!!! Maakt me echt blij. Ik behoor tot diegenen die menen dat EV-adoptie top-down moet zijn: De EV als bottom-up geitenwollensokkenwagen heeft niet echt zoveel mensen overtuigd, sedert het begin van de eeuw; de EV als Bugatti-killer gaat iedereen bekoren, sedert Tesla ermee bezig is, en al zeker als Ferrari de handschoen opneemt!

Helemaal eens! Mooi dat hij credits geeft aan Tesla/Musk en goed dat hij ambitie toont en zegt ervoor te gaan. Ik ben heel benieuwd. Hopelijk vergeet hij Rimac en andere "kleine" bedrijven niet die ook idioot snelle EV's maken :)
 
Weer een papieren Tesla killer. BMW met 700km range in 2021...

BMW belooft 700 km actieradius voor iNext | Autonieuws - AutoWeek.nl

700 km NEDC. De S100D zit al op 632 (en de Model 3 wellicht nog hoger ivm lage snelheden van test). Het gekke is dat men dus (waarschijnlijk) met NEDC cijfers communiceert, maar dat die niet meer gebruikt mogen worden voor nieuwe modellen... In ieder geval goed nieuws dat er eindelijk een fatsoenlijke (sorry i3 eigenaren, is leuke auto!) BMW EV komt. Ik ga er dan ook even vanuit dat het snelladen fatsoenlijk is.

Laten we positief blijven, al wordt ons geduld wel op de proef gesteld met al die powerpoint aankondigingen die maar niet uitkomen in de praktijk.
 
Twijfelgevalletje tussen dit draadje of het off-topic draadje.

Niettemin een zeer leuk projectje. Hopelijk blijft het wel bij deze ene.
Hoe zouden de ANPR-camera's in emissiezone's hier mee omgaan trouwens? "Kolen staat volgens mij niet in de keuzelijst om een auto in te schrijven. :D

 
  • Funny
Reactions: Rubinho
BMW had de zoveelste tesla killer voor 2020/21 op papier met een groter bereik. Ik denk elke keer van ja weer op papier, op papier heeft mijn onderneming er ook een maar productie zal het nooit halen. Dan ook een groter bereik dan heb ik ook zoiets tja het zou toch erg zijn als je x jaar na dato komt en dan niet eens een fatsoenlijk bereik zal hebben.
 
Twijfelgevalletje tussen dit draadje of het off-topic draadje.

Niettemin een zeer leuk projectje. Hopelijk blijft het wel bij deze ene.
Hoe zouden de ANPR-camera's in emissiezone's hier mee omgaan trouwens? "Kolen staat volgens mij niet in de keuzelijst om een auto in te schrijven. :D

Het type Brit, dat zeker buiten de EU wil zijn. Maar dit is hun leuke gekte ;)
 

Dat zouden ze wel willen. Op 28 oktober 2016 hebben we bij de presentatie van de Powerroof al de perfecte combinatie gezien van energie van het dak, opslag in huisbatterij (powerwall) en elektrische auto's. Mijn Powerwalls, die binnenkort wel zullen komen, doen dat ook en worden niet alleen als huisbatterij maar ook als netbalancing gebruikt. Er is al een behoorlijk aantal Powerwalls in gebruik op deze manier waarbij het elektriciteitsbedrijf jaarlijks een vergoeding geeft voor de bijdrage aan de net-balancing.

Blijkens het artikel durft Audi niet aan V2G wat Nissan wel doet.
 
347DF495-2F02-4D36-96E1-D25E1FDE2A67.jpeg
Doe jezelf te nemen de planeet een plezier, rijd op aardgas? Werkelijk?

Hoezo targeted advertising? Maar denken ze nu echt daar iemand in dit forum van te overtuigen?
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and Klaas