Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Wow...
Mixed feelings. Aan de ene kant denk ik, laat het maar even flink ontploffen. Wat een schooiers en misschien is een gigantische terugkoop actie net wat nodig is om ze echt te overtuigen vol op elektrisch in te zetten. Aan de andere kant, dat levert uiteindelijk alleen maar ellende op voor consument en ev's zullen er mogelijk niet sneller door komen.

Ik denk dat de grote Duitse merken donders goed door hebben dat het straks allemaal elektrisch gaat worden. Maar ... het maken van tienduizenden dieselmotoren hebben ze voortreffelijk onder de knieën. Het maken van evenzoveel accupakketten zullen ze technisch ook wel kunnen, maar waar haal je al die accu's vandaan. Alle andere, kleinere, fabrikanten als de Nissan Leaf, Hyundai Ioniq en Opel Ampera E kunnen maar mondjesmaat leveren, simpelweg omdat ze niet voldoende accupakketten kunnen maken.

Bij de Duitse merken gaat het om veel meer accu's. Dat krijg je ervan als je geen toekomstvisie hebt. Daarom zijn ze en in het verlengde ervan de consumenten, gedoemd om nog een aantal jaren te blijven sjoemelen.
 
  • Like
Reactions: FVO and CO2CLEAN
Zojuist een nieuwe reclame van de Nissan Leaf gezien op TV (kon deze online zo snel nog niet vinden), mooi gedaan.
Focus op techniek (autopark, single pedal driving, reageren op verkeer) en eigenlijk niet eens direct vertellen dat het een
elektrisch voertuig is. Behalve een paar subtiele hints aan het einde: benzine pomp voorbij rijden, zero emission tonen.
Echt leuk bedacht, beetje vooruitdenkend waarschijnlijk, misschien te vroeg, maar uiteindelijk zou het feit dat een auto elektrisch is geen noemenswaardig feit meer hoeven zijn :)
 
Toch leuk als andere merken op hun kosten reclame maken voor Tesla (want dat is het toch uiteindelijk: zichzelf belachelijk maken, en Elon's trukje met de Roadster op Falcon Heavy tegelijk even goed in de verf zetten; vreemd :p)! Is misschien een poging om Elon Musk en Tesla belachelijk te maken, maar dan lijkt het toch niet echt geslaagd :).
 
  • Like
Reactions: robertvg and FVO
Ik kan me al enkele jaren niet van de indruk ontdoen dat die Nissan Pulsar een gerebadgete Leaf is. (Analoog aan Cayenne=Q7)
Ze moeten gedacht hebben, " we zitten toch met dat chassis en hiaat in ons modellengamma, laat ons dan maar van de nood een deugd maken".

Zijn er hier nog met dat gevoel?
 
Zojuist een nieuwe reclame van de Nissan Leaf gezien op TV (kon deze online zo snel nog niet vinden), mooi gedaan.
Focus op techniek (autopark, single pedal driving, reageren op verkeer) en eigenlijk niet eens direct vertellen dat het een
elektrisch voertuig is. Behalve een paar subtiele hints aan het einde: benzine pomp voorbij rijden, zero emission tonen.
Echt leuk bedacht, beetje vooruitdenkend waarschijnlijk, misschien te vroeg, maar uiteindelijk zou het feit dat een auto elektrisch is geen noemenswaardig feit meer hoeven zijn :)

Vorige week even wezen kijken naar de nieuwe Leaf. Ik vind het een leuke auto. Met de 60kWh volgend jaar wordt het een goed alternatief voor de 3. Laten we hopen dat de 3 en de Leaf samen het afscheid van de plofmotor inluiden.
 
Ik denk dat de grote Duitse merken donders goed door hebben dat het straks allemaal elektrisch gaat worden. Maar ... het maken van tienduizenden dieselmotoren hebben ze voortreffelijk onder de knieën. Het maken van evenzoveel accupakketten zullen ze technisch ook wel kunnen, maar waar haal je al die accu's vandaan. Alle andere, kleinere, fabrikanten als de Nissan Leaf, Hyundai Ioniq en Opel Ampera E kunnen maar mondjesmaat leveren, simpelweg omdat ze niet voldoende accupakketten kunnen maken.

Bij de Duitse merken gaat het om veel meer accu's. Dat krijg je ervan als je geen toekomstvisie hebt. Daarom zijn ze en in het verlengde ervan de consumenten, gedoemd om nog een aantal jaren te blijven sjoemelen.

Als ik het goed begrijp gaat het voor BMW niet meer zolang duren.
Krimpende verkopen flagship, suboptimale solvabiliteit en een de M3 heeft als target de BMW3 rijders.
Wordt BMW het eerste slachtoffer?
Zie: Code Blue: 7 Series Collapses - Bayerische Motoren Werke AG ADR (OTCMKTS:BMWYY) | Seeking Alpha
 
  • Informative
Reactions: FVO and ebullio