Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
FF2F214D-D4DE-4557-B789-F80C44A16BA3.jpeg
 
Dit is toch een mooi bereik, zie het probleem niet voor dagelijks woon/werkverkeer.

Eens, het is een mooie auto met een prima bereik voor ~90% van de bevolking. Probleem is dat het bereik tegenvalt vergeleken met concurrentie en het wel een flink bedrag is. Voorbeeld: de Hyundai Kona Electric is een andere klasse auto (39-46k Euro en kleiner) maar heeft meer bereik. En voor meeste mensen is bereik doorslaggevend om voor EV te kiezen. Ik had graag gezien dat Jaguar wat meer moeite had gedaan voor een groter bereik. Geldt ook voor 1-fase vs 3-fase lader. Is dat onoverkomenlijk? Zeker niet. Maar het zijn toch zaken die in dit prijssegment gaan meewegen en laten zien hoe serieus de fabrikant naar de ontwikkeling heeft gekeken. Zie het dus niet als negativiteit rondom een niet-Tesla EV, maar eerder als eindelijk de mogelijkheid om een goede vergelijking te maken binnen het EV segment. Zo mag ook gezegd worden dat Tesla nog weinig mogelijkheden biedt om auto te personaliseren en nog te vaak fouten voorkomen bij aflevering.
 
  • Like
Reactions: ebullio and EelkoV
Wat mij steeds blijft verbazen is dat de pers het steeds maar vergoelijkend "sjoemelen" blijft noemen. dat klinkt toch een stuk minder serieus dan "fraude". VW directeuren worden niet opgepakt vanwege sjoemelen, maar gewoon omdat ze gefraudeerd hebben. Heb hetzelfde met het gebruik van "MH7 ramp". de juiste woorden zijn "aanslag", "terreur" of zelfs "staatsterreur". We hebben het toch ook niet over de "Brussel ramp": als we de aanslagen van maart 2016 bedoelen.
 
wat andere raketbouwers doen ....

uit een artikel van 03.06.2015
"Ceux qui ne prendront pas Elon Musk au sérieux vont aller au-devant de beaucoup de soucis."
Jean Botti, Chief technology officer van Airbus (welke ook Ariane maakt)

Vrij vertaald : zij die ElonMusk niet serieus nemen, zullen diep in de sh*t komen.

Ondanks tegenslagen zit SpaceX intussen op 65% marktaandeel van de commerciele lanceringen.

Airbus dans la Silicon Valley : une occasion manquée pour l'Europe

en : (beetje dubbelpost maar toch) :
de Russen lijken intussen de handdoek gegooid te hebben op vlak van lanceringen : Russia appears to have surrendered to SpaceX in the global launch market


First we take SpaceLaunch; then we take Automotive.;)
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: FVO and BobbyKings
Zo was het niet bedoeld. Ik wilde alleen maken dat het onderbouwde cijfer als werkelijkheid werd onthouden en niet het "geloof" van iemand.
Laten we het "ik-geloof-enkel-wat-me-goed-uitkomt" als een voorrecht van sommige wereldleiders behouden en er ons zelf niet aan bezondigen. Er is al fake news genoeg.

Ach, die fout maak ik (heel) af en toe zelf ook hoor, Fivari. You know what I mean :)
 
Dit is toch een mooi bereik, zie het probleem niet voor dagelijks woon/werkverkeer.
Wij maakten afgelopen maandag een rit van 322 km, heen en weer van De Woude naar Ulft. Temperaturen 28 tot 32 Gr C.
Gemiddeld verbruik 172 Wh/km bij kruissnelheid van 103 tot 105 km/u. Ik heb een achterwiel aangedreven S85 met 21" velgen/banden.
Dus met de onzuinigste Tesla en een snelheid die 10 km/u hoger ligt rijdt de Tesla 218-172 = 46 Wh/km zuiniger.
Dit is bijna 27% gunstiger in vergelijking met de Jaguar. D-versies rijden 10% zuiniger en dan is het verschil nog groter.
Als de temperatuur niet zo hoog was geweest was mijn verbruik nog lager geweest. Nu merk je dat vooral bij korte ritten waarbij de auto steeds tijdens het parkeren flink wordt opgewarmd dat het verbruik behoorlijk stijgt door de airco.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Wij maakten afgelopen maandag een rit van 322 km, heen en weer van De Woude naar Ulft. Temperaturen 28 tot 32 Gr C.
Gemiddeld verbruik 172 Wh/km bij kruissnelheid van 103 tot 105 km/u. Ik heb een achterwiel aangedreven S85 met 21" velgen/banden.
Dus met de onzuinigste Tesla en een snelheid die 10 km/u hoger ligt rijdt de Tesla 218-172 = 46 Wh/km zuiniger.
Dit is bijna 27% gunstiger in vergelijking met de Jaguar. D-versies rijden 10% zuiniger en dan is het verschil nog groter.
Als de temperatuur niet zo hoog was geweest was mijn verbruik nog lager geweest. Nu merk je dat vooral bij korte ritten waarbij de auto steeds tijdens het parkeren flink wordt opgewarmd dat het verbruik behoorlijk stijgt door de airco.
Wim kan het zijn dat je kruissnelheid en gemiddelde snelheid met elkaar verwart? Alles hangt uiteraard af van het traject, maar voor een gemiddelde snelheid van 94 km/u volstaat een kruissnelheid van 105 km/u meestal niet.
 
  • Like
Reactions: FVO and Jkr85