Inderdaad, geen enkel probleem. Die verkopen ze gewoon eind van het jaar voor de volle mep aan een Jaguar-fan.Geen probleem toch? In Portugal zijn ze ermee door een halve meter water gereden
(Of niet, @Edi99 ?)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, geen enkel probleem. Die verkopen ze gewoon eind van het jaar voor de volle mep aan een Jaguar-fan.Geen probleem toch? In Portugal zijn ze ermee door een halve meter water gereden
Over deze Model Y killer: Jaguar I-Pace
Is een inschatting uit 2016, herkauwd in 2018. Als dit getal redelijk waar is, dan hoeven we toch niet te veel over die Jag te praten? Die 13000 stuks is misschien voor Jaguar een mooi aantal per jaar voor een model, maar als het over marktaandeel gaat in dat segment, dan hebben we het niet over disruption.
Bekend verhaal...dat blijkbaar de media niet willen snappen. EVs zijn nog niet elkaars concurrenten, maar concurrenten voor vergelijkbare ICE auto's. Maar het blijft hilarisch dat media blijven roepen dat er "teslakillers" zijn, terwijl die in de 10duizenden stuks per jaar worden gemaakt, versus de 100duizenden aan de Tesla zijde.Jaguar is geen concurrent voor Tesla, op zijn hoogst reclame voor Tesla.
De hele EV markt is battery-constrained met Tesla als grootste en meest groeiende battery-producer.
Elke Jaguar die verkocht wordt is een ICE minder en elke Jaguar I-Pace koper zal achteraf denken "had ik maar een Tesla gekocht".
Don't worry, be happy.
Geen probleem toch? In Portugal zijn ze ermee door een halve meter water gereden
klopt. er wordt over alles en nog wat gesproken, maar amper over de wagen !.... dan hoop ik dat er meer gefocust wordt op de auto's zelf. Is ook wel eens leuk.
Zo was het niet bedoeld. Ik wilde alleen maken dat het onderbouwde cijfer als werkelijkheid werd onthouden en niet het "geloof" van iemand.Niemand hoeft dan gelijk in het geweer te schieten
Ik ben alleen bang dat het eerder 'nooit meer een EV!' wordt in plaats van 'had ik maar een Tesla gekocht', om 'm vervolgens snel in te ruilen bij Jaguar voor het volgende benzine- of dieselmodel...en elke Jaguar I-Pace koper zal achteraf denken "had ik maar een Tesla gekocht".
Dat vrees ik ook, gezien de merkentrouwheid bij Jaguar.Ik ben alleen bang dat het eerder 'nooit meer een EV!' wordt in plaats van 'had ik maar een Tesla gekocht', om 'm vervolgens snel in te ruilen bij Jaguar voor het volgende benzine- of dieselmodel...
Ik ben 5 jaar geleden van een Jaguar XF naar Tesla gestapt.Dat vrees ik ook, gezien de merkentrouwheid bij Jaguar.
En dan wel versneld afschrijven richting 2030.Ik ben alleen bang dat het eerder 'nooit meer een EV!' wordt in plaats van 'had ik maar een Tesla gekocht', om 'm vervolgens snel in te ruilen bij Jaguar voor het volgende benzine- of dieselmodel...
En je hebt mensen die vooruit willen kijkenIk ben 5 jaar geleden van een Jaguar XF naar Tesla gestapt.
Dit Vlaams begrijpen we wel (zelfs in Noord-Nederland)
Tesla zou in financiële problemen verkeren vanwege het vragen om korting.
Wirtschaftswoche heeft een artikel gepubliceerd hoe men dit in Duitsland oplost.
"Wie Autobauer ihre mittelständischen Zulieferer auspressen"
In sommige media wordt gezegd dat ook over al gedane en betaalde leveringen nog extra kortingen worden afgedwongen. Dat is niet gebruikelijk en ik schat ook in dat Tesla dat niet doet.Ik werk al 20 jaar bij een toeleverancier van de automobiel industrie.
Ik weet niet beter dan dat je als supplier behoorlijk wordt uitgeknepen, elke cent telt.
Inderdaad, business as usual.In sommige media wordt gezegd dat ook over al gedane en betaalde leveringen nog extra kortingen worden afgedwongen. Dat is niet gebruikelijk en ik schat ook in dat Tesla dat niet doet.
Wel worden alle leveranciers tot het uiterste gedreven om de laagst haalbare prijs neer te leggen. Bij grote aantallen worden ook kleine bedragen groot. Ook bij de betalingsvoorwaarden wordt hard onderhandeld over kortingen. Deed ik ook al in mijn Apple tijd.
Bij 25 mio inkoop Apple is 1% betalingskorting mooi 2,5 ton. Apple wilde bij orders van 5 ton wel tot 2% gaan als je binnen 8 dagen betaalde. Ik had mijn jaarsalaris, andere leveranciers werden standaard op 2% voor contante betaling vastgepind, snel verdiend
Dat kan niet. Stel Tesla medewerkers hadden gezegd dat ze niet het onderste uit de kan hoeven te halen bij suppliers, hadden de media gekopt: 'Tesla betaalt te veel aan toeleveranciers, dat wordt hun ondergang.' Etc Etc Etc Etc.Een goede spin doctor is dus goud waard voor de oppositie, maar hoe voorkom je dat je eigen mensen hen van ammunitie voorzien?