Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen week kreeg ik van Tesla helaas een ICE mee tijdens het bezoek van mijn MS.
Initieel baalde ik daar flink van, maar een dagje rijden in de BMW X1 vond ik toch wel informatief.

Op heel knappe wijze toont de BMW de snelheid, max. snelheid en navigatie via een soort van On Screen Display.
Ook een evt. melding van lage temperatuur, of te dicht op de auto voor je rijden, wordt geprojecteerd.
Het lijkt alsof die info op ca. 2 m afstand op zo'n 20 cm boven de motorkap wordt getoond, bijzonder listig.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Afgelopen week kreeg ik van Tesla helaas een ICE mee tijdens het bezoek van mijn MS.
Initieel baalde ik daar flink van, maar een dagje rijden in de BMW X1 vond ik toch wel informatief.

Op heel knappe wijze toont de BMW de snelheid, max. snelheid en navigatie via een soort van On Screen Display.
Ook een evt. melding van lage temperatuur, of te dicht op de auto voor je rijden, wordt geprojecteerd.
Het lijkt alsof die info op ca. 2 m afstand op zo'n 20 cm boven de motorkap wordt getoond, bijzonder listig.
Komt t.z.t. vast ook op de Model 3. Die head-up displays kosten OEM minder dan 10 dollar.
 
Komt t.z.t. vast ook op de Model 3. Die head-up displays kosten OEM minder dan 10 dollar.
Eerlijk gezegd had ik ze al bij de introductie van de Model 3 verwacht, gegeven Elon’s uitspraak over ‘spaceship like controls’.

Maar blijkbaar moeten de S en X eerst een dergelijk interface krijgen, voordat de Tesla-voor-de-gewone-man (m/v) er mee uitgerust mag worden.
 
@Kdmn: heb je dan full operational lease? De leasemaatschappijen moeten er nog aan wennen dat een EV niet een aantal kilometers meegaat, maar een aantal jaren. De kilometerstand is behoorlijk irrelevant, anders gezegd, als het accupakket of de elektromotor vervangen moet worden, is dat normaal gesproken nooit technisch total loss: na vervanging van accupakket en/of elektromotor kan de EV weer jaren mee.
Als je slechts financial lease hebt, kun je blijven doorrijden.
 
Geen idee of het al is geplaatst, maar hierbij een email van Kia over de prijzen:


Goed nieuws over de Kia e-Niro: die is straks verkrijgbaar vanaf € 42.510. Met 4% bijtelling rijd je zakelijk dus al zo’n duurzame en veelzijdige crossover vanaf € 53* netto per maand. Hij staat vanaf december bij de Kia-dealers!

De consumentenadviesprijs voor de Kia e-Niro in de royale DynamicLine-uitvoering is € 42.510 (fiscale waarde € 41.475). De extra luxueuze Kia e-Niro ExecutiveLine is er vanaf € 45.510 (fiscale waarde € 44.475). Beide uitvoeringen hebben met een 64 kWh accupakket een actieradius van maar liefst 485 stille, comfortabele en emissievrije kilometers (volgens WLTP-meting). Metallic lak heeft een meerprijs van € 795.
 
@Kdmn: heb je dan full operational lease? De leasemaatschappijen moeten er nog aan wennen dat een EV niet een aantal kilometers meegaat, maar een aantal jaren. De kilometerstand is behoorlijk irrelevant, anders gezegd, als het accupakket of de elektromotor vervangen moet worden, is dat normaal gesproken nooit technisch total loss: na vervanging van accupakket en/of elektromotor kan de EV weer jaren mee.
Als je slechts financial lease hebt, kun je blijven doorrijden.

Full operational idd. Ik was van plan de wagen over te nemen omdat ik jou stelling volg. Maar deze ochten de melding 12 volt batterij vervangen gekregen wat een uurtje werk is. Helaas is er geen tijd in het sec de komende weken... doet me toch twijfelen.
 
Full operational idd. Ik was van plan de wagen over te nemen omdat ik jou stelling volg. Maar deze ochten de melding 12 volt batterij vervangen gekregen wat een uurtje werk is. Helaas is er geen tijd in het sec de komende weken... doet me toch twijfelen.
Daar hoef je je niet echt heel druk om te maken. Met die melding ben ik naar de Alpen op en neer en vervolgens naar Inverness op en neer gereden.
 
Full operational idd. Ik was van plan de wagen over te nemen omdat ik jou stelling volg. Maar deze ochten de melding 12 volt batterij vervangen gekregen wat een uurtje werk is. Helaas is er geen tijd in het sec de komende weken... doet me toch twijfelen.
Het is nog de vraag of de accu echt moet worden vervangen. Bel even met Tesla, zij kunnen op afstand zien op hoeveel volt je accu staat. Is ie boven 13,5 volt, dan is er niks aan de hand en kunnen ze de melding op afstand laten verdwijnen.
 
Nieuws: Carlos Ghosn
Baas nisan Renault ontslagen per direct
Het echte nieuws uit dat flut artikel is de stelling dat Tesla zijn CEO Musk aan de kant zou hebben geschoven:

“Ghosn kan – met gebogen hoofd – aanschuiven bij Wendelin Wiedeking (ex-Porsche), de voormalige topmannen bij Volkswagen, Ferdinand Piech en Martin Winterkorn, Rupert Stadler (ex-Audi) en de recent door Tesla aan de kant geschoven Elon Musk. Al deze CEO's werden prompt de laan uitgestuurd wegens aan het licht gekomen wanpraktijken. Ondanks hun gevierde status. Want je weet: resultaten uit het verleden bieden nu eenmaal geen garantie voor de toekomst. Zelfs niet voor een reddende engel.”