Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wacht met smacht op het "if you can't beat them, join them" moment. Hoe fijn zou een EV zijn met Tesla's software, accu en aandrijftechnologie gecombineerd met Porsche's kwaliteitsnivo v.w.b. afwerking, rijeigenschaplen/onderstel en interieur? Mag Tesla ook doen met de jongens en meisjes van Maseratti.
Gaat echt niet gebeuren. Krijgen ze ook budgettair niet rond, de Porsches van deze wereld. Tesla wil natuurlijk hun marge lekker behouden, en gaat de concurrentie niet lekker korting geven.
 
Gaat echt niet gebeuren. Krijgen ze ook budgettair niet rond, de Porsches van deze wereld. Tesla wil natuurlijk hun marge lekker behouden, en gaat de concurrentie niet lekker korting geven.

Dat 'joinen' gaat wellicht niet geheel vrijwillig. Als je er vanuit gaat dat er straks maar een paar grote spelers overblijven in de auto-industrie (namelijk alleen zij die snel genoeg de omschakeling op schaal inclus batterijchain weten op te zetten om relevant te blijven) houdt dat in dat er vele kleine gaan sneuvelen. Sommige hebben relevante kennis of merkwaarde en deze zullen door de winnaars worden opgeslokt (zie bv revival van 'MG'). Land Rover gaat het bv alleen niet redden maar heeft interessante 4x4 kennis. Maseratti gaat het alleen ook niet redden maar ze zijn o.a. fanatische koetsbouwers etc.
 
50 kW voor een 50 kWh batterij is toch mooi. Ik heb zelf de 22 en zelfs de 43 kW AC laadmogelijkheid van onze Zoe altijd erg geapprecieerd.
Als je weet dat zelfs de tesla's al bij 50% SOC de snelheid beginnen af te bouwen. Dat en met het van de snelweg gaan en opstarten van het laadproces is het verschil tussen 50 kW en 100 kW in dit geval minimaal.
 
Last edited:
Ik begrijp het enthousiasme niet... Ik heb de afgelopen tijd een paar keren moeten laden bij de supercharger in Diegem, en bij een drukke bezetting krijg je met moeite 40kW. Als ik dan moet bijladen om nog 100km te kunnen rijden, dan duurt dat lang hoor.
 
50 kW voor een 50 kWh batterij is toch mooi. Ik heb zelf de 22 en zelf 43 kW AC laadmogelijkheid van onze Zoe altijd erg geapprecieerd.
Als je weet dat zelfs de tesla's al bij 50% SOC de snelheid beginnen af te bouwen. Dat en met het van de snelweg gaan en opstarten van het laadproces is het verschil tussen 50 kW en 100 kW in dit geval minimaal.
Eens met @wooter. Plus, het gaat er niet om hoe groot je batterij is maar hoe ver je nog moet rijden. Dat is bepalend voor hoe lang je moet laden.

Ik dacht dat we inmiddels het punt hadden bereikt dat de "holy grail" meer kWs was en niet langer meer kWhs?
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
@wooter Waar staat dat je geen grote afstanden met een Fiesta mag afleggen? En ja, een Fiesta is wat formaat betreft een stadsauto. Een prima auto, heb er recent 3 jaar in gereden. Neemt niet weg dat het een kleine auto, en dus een stadsauto is. Daar is niets denigrerends aan, wat jij er wel in wenst te lezen.

Als ik grote afstanden moet rijden dan doe ik dat toch echt liever in een wat grotere auto. Ik ben daarin niet de enige als ik zo op de snelweg kijk.

Maar geef eens antwoord op de volgende vragen:

Hoe ver is het van de Nederlandse grens naar de Franse grens? En van de kust naar de Duitse of Luxemburgse grens?
 
Verstandige keuze: een EV van een fabrikant die nog nooit EV's op grote schaal geproduceerd heeft, maar wel beloofd om 100+ kW te laden (hoe lang, van welke stand tot welke stand) of een fabrikant die zijn strepen verdiend heeft. Hmmm, moeilijke keus. ;)

Hoe lang houdt Porsche het laden op 275+ kW vol, als je de optie bij aanschaf al aangevinkt hebt?

En nee, ik heb niets tegen auto's die op 100+kW kunnen laden, maar het wordt gehyped! Daar heb ik wel wat tegen. Zie ook het verhaal van de Tesla model S 85 kWh... Hoe snel kunnen die nog laden?
 
Vermijd je nu met opzet mijn vragen? Hoe ver is het van de Nederlandse grens naar de Franse grens? En van de kust naar de Duitse of Luxemburgse grens?

Oftewel, hoe lukt het jou om meer dan 400 km per dag in België te rijden?

Dit is 2019, bijna 2020. Belgen moeten niet per definitie de hele dag in België rondrijden. We mogen ook de grens over. Zo moet ik voor mijn werk redelijk vaak in Frankrijk zijn.
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3