Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Tweede auto wordt meestal alleen als stadsauto gebruikt. Zo groot is Belgie nu ook weer niet trouwens. :p

Nogmaals, wij hebben 2 EV's, waarvan de tweede auto een range van plm 200 km heeft. Ook die hangt gewoon niet meer aan de snellader, voor groter bereik hebben we de eerste EV, die wel de range heeft.

De 1000 km test van Bjorn Nylandt laat duidelijk zien dat de Zoe officieel alleen dient om rond de kerktoren mee te rijden (resultaat na 34 min en 45 sec).
Max gemiddelde snelheid van 68.6 km/h (ik geef toe, het is wat kouder dan bij de andere tests).


Zelfs de Ioniq (met een batterij die maar net iets groter is dan de helft van die van de Zoe is), rijd je gemiddeld 13 km/h sneller. Dit is gewoon ronduit zwak.
 
De egolf kan geen 200km aan. Een Zoë wel met huuraccu ook nog betaalbaar. En ruimte genoeg voor volwassenen achterin.
De 1000 km test van Bjorn Nylandt laat duidelijk zien dat de Zoe officieel alleen dient om rond de kerktoren mee te rijden (resultaat na 34 min en 45 sec).
Max gemiddelde snelheid van 68.6 km/h (ik geef toe, het is wat kouder dan bij de andere tests).


Zelfs de Ioniq (met een batterij die maar net iets groter is dan de helft van die van de Zoe is), rijd je gemiddeld 13 km/h sneller. Dit is gewoon ronduit zwak.
War ik me nu afvraag is hoe groot jouw kerktoren is. De Ionic is sowieso geen betere optie. Misschien als reisauto maar zeker niet als je thuis kunt laden. In het geval van de ionic druppelladen. 240km actieradius is goed te doen en als je 's avonds thuis komt rij je na het eten zo weer 100km. Daarmee is het geen ideale auto om op vakantie te gaan maar 300km per dag kun je er prima mee doen. Als je ook nog op het werk kan laden is 400km ook geen moeite. Met een Ionic of een EGolf kun je dat vergeten. En ja. Dat is zwak.
 
Lees eens enkele pagina's terug, ik ga 2-3 blz terug aan dat de e-208 en e-corsa specwise heel wat interessanter zijn dan de Zoe, vanwege fastcharging, en dat de Zoe hier als tweede wagen afvalt (en dat de Zoe in deze test het nog slechter doet dan de Ioniq). Ik heb nergens gezegd dat ik een Ionig overweego_O.
Maar als je nooit fastcharging gebruikt omdat je het niet nodig hebt dan ziet het er wel heel anders uit. Met de Ionic zal je MOETEN fastchargen omdat het niet anders kan. De eCorsa en e208 zijn niet te koop... Laden tijdens werk of vrije tijd kost geen tijd. Fastchargen wel.
 
  • Like
Reactions: PrimaTMan
Maar als je nooit fastcharging gebruikt omdat je het niet nodig hebt dan ziet het er wel heel anders uit. Met de Ionic zal je MOETEN fastchargen omdat het niet anders kan. De eCorsa en e208 zijn niet te koop... Laden tijdens werk of vrije tijd kost geen tijd. Fastchargen wel.
Zoals ik zeg, wanneer je met die Zoe alleen rond de kerktoren rijdt, is hij OK. Maar voor langere afstanden is hij gewoon niet geschikt , omdat fastchargen gewoon niet bestaat bij de Zoe.
e-208 is beschikbaar in maart 2020
 
Erg netjes van de KIA. Niets mis mee.

Zit ook een pak kleiner torretje in (en maar eentje) ....... de tesla rijdt alles los en dan zeuren mensen over verbruik, vindt het nog steeds appels met peren vergelijken. De niro is inderdaad echt geen verkeerde keus (hebben er een rijden en gewoon goede ev). Redelijk zinloze video.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Tuhhje
Het verschil tussen de Mercedes EQC (71% claimed range) en Kia e-Niro (90% of claimed range) is toch wel uitzonderlijk. En de video bekijken is het sowieso waard wanneer je wat comments leest.

Vooral deze is wel grappig "Tesla wants to save the world by polluting less but actually does more harm with large battery. Governments need to tax bigger batteries.":rolleyes:o_O:p Met de batterij van de Audi, Mercedes en Jaguar is natuurlijk niets mis :cool:
 
Nu ook de e-tron 50 winterregime getest.
Blijkbaar 11u30 voor 1000km. Kan dan bij in onderstaande tabel. Waar zit de pijngrens voor wie een rit van 1000km effectief in 1 dag wil rijden?

upload_2020-1-16_9-35-25.png
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Mijn vader, enthousiast geworden door ondergetekende voor EV's, had zijn oog laten vallen op een Kia E-Soul. Soort blokkendoosje op wielen die de aandrijflijn met E-Niro deelt. Of hij mooi of lelijk is laat ik aan uzelf, hij vindt hem in ieder geval fraai:). Na inmiddels 4 Tesla's gekocht te hebben (lees: geklikt op de interwebs) mocht ik nu weer eens zo'n showroom in. Fantastische ervaring.

Grote ruimte met fraai 'steentapijt gietvloer' en TL balken. In de hoek een kleed met daarop een bureau en folders (van papier). Andere hoek een cafebar koffie-automaat (aka korreltjeskoffie). Oudere verkoper op Mephisto schoenen schudt wat roos van zijn spencer en nodigt ons uit om te gaan zitten. Wat volgt is een leutergesprek door 2 mannen op leeftijd waaruit blijkt dat het vroeger allemaal beter was. Daarna proefrit (sleutel uit het onvermijdelijke sleutelkluisje). Eerlijk is eerlijk; positief verrast over het autootje. Ooit in een Kona gereden en dat was voor ons een reden om nog even te wachten tot de Model 3 uitkwam; aan alles voelde je dat het een benzine auto was waarin ze een elektrische aandrijving hadden gestopt. Deze Kia voelt alweer anders, slimmer en rete-efficient! Vrij uitgebreide proefrit in de kou kostte slecht 8% range (WLTP 452km).
Terug in showroom (gietvloer, TL balken enz) en het steekspel om inruil, all-season banden e.d. begon. Ik was al blij dat mijn vader niet over een volle tank begon. Na veel steunen en kreunen van Mephisto man was de kogel door de kerk en zette mijn vader zijn handtekening. Superleuk natuurlijk! En stoer, zo als particulier!

Nu nog even wachten (week of 3) en dan de auto, samen met flesje wijn, bosje bloemen en ferme handdruk, uit de showroom meenemen. Uiteraard nadat hij de zilveren doek eraf heeft mogen trekken...:D
 
Mijn vader, enthousiast geworden door ondergetekende voor EV's, had zijn oog laten vallen op een Kia E-Soul. Soort blokkendoosje op wielen die de aandrijflijn met E-Niro deelt. Of hij mooi of lelijk is laat ik aan uzelf, hij vindt hem in ieder geval fraai:). Na inmiddels 4 Tesla's gekocht te hebben (lees: geklikt op de interwebs) mocht ik nu weer eens zo'n showroom in. Fantastische ervaring.

Grote ruimte met fraai 'steentapijt gietvloer' en TL balken. In de hoek een kleed met daarop een bureau en folders (van papier). Andere hoek een cafebar koffie-automaat (aka korreltjeskoffie). Oudere verkoper op Mephisto schoenen schudt wat roos van zijn spencer en nodigt ons uit om te gaan zitten. Wat volgt is een leutergesprek door 2 mannen op leeftijd waaruit blijkt dat het vroeger allemaal beter was. Daarna proefrit (sleutel uit het onvermijdelijke sleutelkluisje). Eerlijk is eerlijk; positief verrast over het autootje. Ooit in een Kona gereden en dat was voor ons een reden om nog even te wachten tot de Model 3 uitkwam; aan alles voelde je dat het een benzine auto was waarin ze een elektrische aandrijving hadden gestopt. Deze Kia voelt alweer anders, slimmer en rete-efficient! Vrij uitgebreide proefrit in de kou kostte slecht 8% range (WLTP 452km).
Terug in showroom (gietvloer, TL balken enz) en het steekspel om inruil, all-season banden e.d. begon. Ik was al blij dat mijn vader niet over een volle tank begon. Na veel steunen en kreunen van Mephisto man was de kogel door de kerk en zette mijn vader zijn handtekening. Superleuk natuurlijk! En stoer, zo als particulier!

Nu nog even wachten (week of 3) en dan de auto, samen met flesje wijn, bosje bloemen en ferme handdruk, uit de showroom meenemen. Uiteraard nadat hij de zilveren doek eraf heeft mogen trekken...:D
Hartstikke leuk!
Mijn buurman, over de 70, heeft precies zo’n ervaring opgedaan en rijdt sinds kort ook in een eSoul.
Hij komt wel steeds aan mij vragen hoe e.e.a. zit met al die instelmogelijkheden en laad-gebeuren.... :)