Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Nikola zou in voorjaar 2018 zijn Nikola One rijdende prototype presenteren. Die truck is er nog steeds niet. Nikola zou in 2019 de eerste FCEV trucks op de weg hebben. De introductie van die waterstof trucks is nu door Nikola uitgesteld tot 2023.
Nikola heeft het tij fors tegen. De prijsstelling van de Tesla semi met 500 km bereik is 136.000 euro.

De kostprijs van een Ballard brandstofcel voor een truck is 134.000 euro. Dus alleen de brandstofcel voor die Nikola is vrijwel even duur als een complete semi.
Nikola gaat tot 2023 eerst elektrische trucks leveren. Die H2 trucks, nou vergeet die maar, die komen er nooit.
Nikola gaat samenwerken met iveco.
 
Als ik de kinderen ermee naar school zou brengen zou ik eerst nog eens verder zoeken

Tja.

In aanmerking nemend dat een 3 sterren NCAP anno 2019 vast overeenkomt met een 5 sterren NCAP van 10 jaar eerder, kleine autootjes sowieso niet gemaakt zijn om te botsen, het kinderen-veilig-naar-school argument eigenlijk alleen maar bedoeld is om steeds meer, steeds grotere SUV's te verkopen en een flink deel (niet helemaal, ik weet het) van de veiligheid van welke auto dan ook tussen mijn eigen oren zit, blijf ik erbij: voor mij geen showstopper.

Die Citigo-e is een geinige, complete en zo te zien heel bruikbare elektrische auto.