Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet waarom ik dacht even dat het een parodie was haha. Ik moest zo hard lachen met de vergelijking met de roadster. Maar oooh die Lotus is pwettttty! Herineert me dat voordat ik een Tesla had mijn favoriete auto was de Lotus Elisa want beauty en de deuren <3... Haha...

Maar goed ja zelf voor 3 millioen is het dus lastig een goede alternatief te maken zeg :-D...
 
Spectaculaire verkoopscijfers voor de Renault Zoe in januari.
CT.png
 
Als ze niet massaal kunnen leveren in 2020 gaat ze dat veel Co2 boete kosten. Dan kunnen ze GF5 nog betalen.
Ze sorteren er al op voor door de bestaande Golf-E met extra korting aan te bieden.
10.000 technici zijn er nu mee bezig om vooral de softwareproblemen op te lossen. Er rijden honderden ID3 rond die samen tot wel 300 problemen per dag rapporteren.
Volkswagen weet nu ook wat 'production hell' is.
 
Ze sorteren er al op voor door de bestaande Golf-E met extra korting aan te bieden.
10.000 technici zijn er nu mee bezig om vooral de softwareproblemen op te lossen. Er rijden honderden ID3 rond die samen tot wel 300 problemen per dag rapporteren.
Volkswagen weet nu ook wat 'production hell' is.
Ze kunnen die 10.000 technici beter opnieuw laten beginnen. Als je ziet hoe klein de club was bij Tesla die de MS heeft bedacht! Zoveel mensen had Tesla niet in dienst. Niet dat ik nu een zwart scherm in een Tesla wil goedpraten maar dit VW project spant toch echt de kroon.
 
Ze kunnen die 10.000 technici beter opnieuw laten beginnen. Als je ziet hoe klein de club was bij Tesla die de MS heeft bedacht! Zoveel mensen had Tesla niet in dienst. Niet dat ik nu een zwart scherm in een Tesla wil goedpraten maar dit VW project spant toch echt de kroon.
De wet van de remmende voorsprong is hier van kracht. Volkswagen heeft van oudsher voor vrijwel ieder onderdeel van de auto een reeks van toeleveranciers. Nou, daar gaan ze gewoon mee door. Zelfs de software is uitbesteed aan meerdere teams die langs elkaar heen hebben gewerkt. Nu alles in de ID3 bij elkaar komt ... werkt het niet.
Of dit met 10.000 man te verhelpen valt is nog zeer de vraag.
 
Omdat in Frankrijk de incentives bestaan uit een vast bedrag per EV waardoor de goedkopere EVs in verhouding interessanter zijn. In Frankrijk bestaat ook geen systeem van bedrijfswagen waarbij loon wordt uitbetaald in de vorm van auto's ipv geld. Deze EVs zijn dus waarschijnlijk vooral aankopen door particulieren in tegenstelling tot Nederland en België waar de aankoop door particulieren eerder marginaal is. Je krijgt dus een natuurlijkere verdeling ifv de kostprijs waarin de dure modellen bijna volledig ontbreken in plaats van oververtegenwoordigd te zijn.
Disclaimer om het verwijt van jaloersheid te vermijden: geschreven door mezelf die ook gewoon een elektrische bedrijfswagen heeft, weliswaar naast een Zoe particulier.
 
Last edited:
Omdat in Frankrijk de incentives bestaan uit een vast bedrag per EV waardoor de goedkopere EVs in verhouding interessanter zijn. In Frankrijk bestaat ook geen systeem van bedrijfswagen waarbij loon wordt uitbetaald in de vorm van auto's ipv geld. Deze EVs zijn dus waarschijnlijk vooral aankopen door particulieren in tegenstelling tot Nederland en België waar de aankoop door particulieren eerder marginaal is. Disclaimer om het verwijt van jaloersheid te vermijden: geschreven door mezelf die ook gewoon een elektrische bedrijfswagen heeft, weliswaar naast een Zoe particulier.
Weer een bevestiging dat Tesla een subsidiespons van $145 miljard is. Geniet er van zolang het nog kan
 
  • Disagree
Reactions: FairFrank
Nou ja ook vooral omdat sinds dit jaar de fiscale voordeel van 6000euro naar 3000euro is verlaagd in Frankrijk he.

In Frankrijk hebben ondernemers wel een andere voordeel. Mijn vader (Fransman ondernemer) heeft een M3 aangeschaft in december (copycat tsss!) om zijn Prius te vervangen en kon inderdaad genieten van de vast bedrag voor aankoop van een EV maar ook de batterij kan je apart afschrijven en een stuk beter dan de auto zelf (of kan dat ook in NL?), dat maakt het een stuk aantrekkelijker ook dus.