Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft wel wat hoor, een prototype hiervan reed mee in de long way up op Apple tv.
Mooie serie, ik heb de andere seizoenen ook gekeken, maar deze was met elektrische Harleys.
Met heel herkenbare range anxiety scenes :D
Als de range enigszins in de buurt komt bij wat ze beweren en het verbruik idd zo rond de 325Wh/kn, vind ik dit een "game changer", vergelijkbaar met Tesla. De impact op het milieu is in dit segment auto's enorm. De R1S kan prima de range rover etc vervangen, de R1T verschillende pick-ups. En het wat minder uitgesproken ontwerp dan de Tesla cyber truck maakt het voor een groter publiek aantrekkelijk. Maar de auto's die vervangen worden kennen normaliter een verbruik van 1 op 10 of slechter. Dus co2 besparing (zeker wanneer duurzaam geladen) is enorm.
 
DPG Media Privacy Gate

Audi komt met betalend abonnement voor nieuwe autofuncties

Audi komt met betaalde software-updates die extra functies aan de auto’s van de Duitse fabrikant toevoegen. Zo kunnen klanten achteraf dynamische led-verlichting op hun auto zetten, of een parkeerassistent toevoegen. De benodigde hardware is al aanwezig in de auto, het gaat puur om het activeren van een softwarefunctie.

redactie 24-11-20, 18:10 Bron: ANP

Opvallend is dat de functies niet eenmalig gekocht worden, maar voor een periode van maximaal een jaar.

De abonnementen onder de naam ‘Functions on Demand’ kunnen ook voor één of zes maanden aangeschaft worden. Prijzen variëren tussen 2,50 euro per maand voor de grootlichtassistent tot 55 euro per maand voor een uitgebreider navigatiesysteem.

De toevoegingen zijn gebonden aan de auto waarop ze gekocht zijn, en kunnen dus worden meeverkocht aan toekomstige eigenaren. Gebruikers kunnen de functies via de app AudiPay of de site van Audi kopen.

Functions on demand is vandaag beschikbaar in de puur elektrische e-tronmodellen en in de huidige A3, A4, A5, A6, A7, Q5, Q7 en Q8. Andere productlijnen en functies volgen.
 
Last edited:
Diezelfde functies kunnen uiteraard ook bij aankoop of permanent worden aangeschaft.
Ik heb ze een maand uitgeprobeerd voor 1€/maand.
Tja... ik heb niet zoveel met geleidelijk oplopende knipperlichten of LED-streepje.
De standaardverlichting is op zich al wel erg goed.
De Matrixlichten vond ik technologisch dan weer wel spectaculair: de zone waarin zich een voor- of tegenligger bevindt, wordt selectief en dynamisch verduisterd zodat je wel de grote lichten hebt maar toch niemand verblindt. Mocht ik nu in een regio zonder straatverlichting wonen, zou het misschien nog wel de moeite lonen, maar voor Vlaanderen vind ik het te duur.
Navigatie en dataverbruik voor de navigatie zijn dan weer wel gratis. Ander dataverbruik kan via Audi aan Audi-tarieven, maar kan ook via een eigen sim-kaart die je in een slotje in de auto kan inschuiven. Dan val je terug op je eigen dataplan. Ik koos voor die laatste optie.
 
Een nieuwe week en weer een nieuw BS onderzoek over EV's.

Je zult denken, wat doet dit in het draadje "wat andere automerken doen" maar dat heeft een reden.

De studie is gepubliceerd door een PR bedrijf genaamd Clarendon Communications. De enige leidinggevende van dit bedrijf is Rebecca Stephens. Zij is de echtgenote van James Stephens en hij is [drom roll] Director for governmental affairs bij Aston Martin [/drom roll].
Op de website wordt ook Bosch genoemd als een klant van Clarendon.
Van de Facebook van Rebecca Stephens is af te leiden dat zij verpleegster is bij de NHS. Niet dat zij daarmee automatisch niet gekwalificeerd zou zijn om een PR bureau te leiden, maar het is wel interessant.

Is dit nu een hobby project van de familie Stephens of is dit gecoördineerd door Aston Martin en Bosch?

Dit kwam aan het licht dankzij een debunk van Auke Hoekstra en wat PI werkzaamheden van Michael Liebreich:

https://twitter.com/MLiebreich/status/1332721360456593408
 
  • Like
Reactions: nico180 and wooter
Ik zie in dit twitterfeed een document met de totel 'decarbonising transport - het bewuste document
Ik zie daar echt wel enkele lachwekkende cijfers, zoals de gemiddelde CO2 uitstoot per km van een ICE voertuig.

De vraag is hoe lang we als maatschappij dit soort desinformatie biljven slikken, zonder mensen te straffen voor de nonsens die ze verkopen.
 
Geen enkele auto (EV of ICE) haalt de beloofde kilometers. Die 'beloofde' kilometers zijn ook niet als zodanig bedoeld, maar als vergelijkingsmateriaal onder gedefinieerde omstandigheden.
De handicap is natuurlijk dat de autosector eerst de NEDC en dan WLTP hebben gelobbyd, maar dat dit nog altijd scheve vergelijkingen zijn, want het verbruik is in de echte wereld natuurlijk afhankelijk van de bestuurder.