You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Idd, ik zou alvast niet twijfelen en voor de ID4 gaan.Ik moet zeggen dat in tegenstelling tot de ID.3 ik de ID.4 er prima uit vindt zien. Nette prijs ook. Ik vraag me af of de meerprijs van de Model Y nog wel te verantwoorden is..
Mooie review van de id4. Ik vind hem heel geslaagd wat design en functionaliteit betreft.
Model Y is wel een klasse hoger dan de ID4. En hij is bijna 300kg lichter. Het grootste nieuws uit het filmpje is de zoveelste nieuwe Transporter op de achtergrond.Ik moet zeggen dat in tegenstelling tot de ID.3 ik de ID.4 er prima uit vindt zien. Nette prijs ook. Ik vraag me af of de meerprijs van de Model Y nog wel te verantwoorden is..
Dat klopt voor het Gross Vehicule Weigth ongeveer (2660 kg voor de ID.4 en 2405 voor de model Y). Maar het rijklaar gewicht van de model Y is 2003 kg, de ID.4 heeft een rijklaar gewicht van 2124 kg).Model Y is wel een klasse hoger dan de ID4. En hij is bijna 300kg lichter. Het grootste nieuws uit het filmpje is de zoveelste nieuwe Transporter op de achtergrond.
Met drie wielen rijden heeft historisch de reputatie niet al te stabiel te zijn bij het vlot door een bocht gaan.Een introductiefilmpje van de Aptera
Dat zou eigenlijk een perfect transportmiddel zijn voor woon-werkverkeer
Ik vind 100Wh/km nog altijd redelijk hoog als verbruik. Wel positief : de basisversie is niet zo duur... En de windgeluiden gaan iig meevallen
Eelrijk gezegd was mijn eerste reflex ook "maar waarom nu absoluut drie wielen". was perfect mogelijk geweest om achteraan ook twee wielen te zetten zonder het design te verknoeienMet drie wielen rijden heeft historisch de reputatie niet al te stabiel te zijn bij het vlot door een bocht gaan.
Ben benieuwd hoe dat met deze gaat, als het eens wordt getest.
Maar verder: ziet er inderdaad best interessant uit!
Een introductiefilmpje van de Aptera
Dat zou eigenlijk een perfect transportmiddel zijn voor woon-werkverkeer
Ik vind 100Wh/km nog altijd redelijk hoog als verbruik. Wel positief : de basisversie is niet zo duur... En de windgeluiden gaan iig meevallen
Had ik overheen gekeken. Bedankt. Dat lijkt me al wat logischerZe hebben het over 100Wh/mijl.. Dus pak ‘m beet 63 Wh/km. Vind ik toch wel netjes. Het design daarentegen geeft me juist wel het ‘’solar challenge’’ gevoel in tegenstelling tot wat 1 van de heren verkondigt.
Het zijn 2 auto's in verschillende segmenten. De ID.3 is het equivalent van de VW Golf, terwijl de Tesla Model 3 het equivalent van de BMW 3, Mercedes C of Audi A4 is.De prijzen van Tesla moeten toch echt omlaag want leaserijders gaan straks ook de bijtelling niet accepteren. En er lijkt keuze genoeg te komen in het komende jaar.
Eens deze in Berlijn wordt gemaakt zal de prijs wel zakken zonder kwaliteit in te boeten (mogelijks integendeel), de importrechten spelen hun momenteel parten. Moeten ze voor Europa dringend vanaf!Het zijn 2 auto's in verschillende segmenten. De ID.3 is het equivalent van de VW Golf, terwijl de Tesla Model 3 het equivalent van de BMW 3, Mercedes C of Audi A4 is.
Wat nu gebeurde is dat veel leasers omwille van de gunstigere fiscaliteit toch voor een Model 3 kozen. Wat nu ook kan gebeuren is dat mensen die vroeger een VW Golf, Skoda Octavia, Renault Megane ofzo in de lease hadden, dat budget niet gaan rekken en gewoon gaan genieten van een lagere bijtelling op zo een VW ID.3.
Wij weten allemaal dat zo een Model 3 qua rijbereik, ruimte en software beter in mekaar zit dan een ID.3, maar er zijn ook genoeg mensen die vanuit hun originele budget niet zo de rek maken, en ook nog niet goed kunnen peilen naar de reeële voordelen van een Model 3 vs de concurrentie.
Tesla kan hun prijzen laten zakken, maar wat win je er dan mee? Welke functionaliteit ga je dan uit een Model 3 schrappen? Alles in die auto is al geoptimaliseerd, dus je kan niet de motortjes van de automatische ruiten wisselen door handmatige ruiten, of de navigatie vervangen door een kleiner TFT schermpje. Het nepleder vervangen door stoffen zetels betekent zelfs dat men een nieuwe productielijn voor zetels zou moeten starten, en idem voor handmatig bedienbare zetels. Zelfs het feit dat elke Model 3 met een glazen panoramadak komt is een kostenbesparing, omdat men anders 2 aparte lijnen moest ontwikkelen om het dak te maken.