Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
RIVIAN is live
Screenshot_20211110-194326_Samsung Internet.jpg
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
20kW @80% SoC zou weinig zijn. Tenzij het maar tijdelijk is en het vrij snel weer omhoog gaat.
Zo niet: dan denk ik dat je op lange reizen niet bewust gaat laden boven 80%. Wat natuurlijk wel vaker als soort van grens gezien wordt.

Sowieso is het ook nog afwachten hoe de gehele laadcurve er uit gaat zien. Daar gaan we vast nog meer over te zien krijgen de komende tijd.
 
VW ID.3 Pure vanaf 30 mille met bereik in praktijk vergelijkbaar met mijn Model 3 SR+
Die heeft echt wel minder bereik hoor. Bij 90 km/h haalt de ID.3 55 kWh 316 km, een Model 3 SR+ komt dan 440 km ver. Ik denk dat de reviewer nogal optimistisch is met de bereiken die hij vooropstelt.
Voor dagelijks gebruik waarschijnlijk net zo efficiënt. je gaat alleen minder blij zijn wanneer je regelmatig verder dan zijn accu lading wilt rijden.
Dat valt dan weer wel mee. Björn Nyland geeft in zijn tests aan dat de 55kWh-variant zijn voorkeur wegdraagt boven de 62 kWh en de 82 kWh - varianten, omdat je het verschil in gewicht duidelijk merkt en vanwege het prijsverschil. In zijn 1000 km test is het verschil ook eerder beperkt : 10h20 - 10h45-11h20 voor de drie varianten. De kleinste accu had daarbij wel wat beter weer, bij vergelijkbaar weer is het verschil is dus wel een klein beetje groter.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Voor dagelijks gebruik waarschijnlijk net zo efficiënt.
Daar is een grote markt voor. Mijn vrouw werkt 50% (2 en 3 dagen per week). Wel 40km en vooral autoweg. Verder enkel wat boodschappen in de buurt. Een e-on, up, 500 of iets gelijkaardigs, is qua range perfect, maar daarmee de autoweg op in de spits tussen de vrachtwagens, best onder de 90km/u? We zijn nu toevallig op een jonge Franse Zoe okkasie gebotst, maar dat is eigenlijk overkill: 300km range, laden aan 50kW, aanvaardbaar verbruik aan 120km/u en top uitgerust.
Hadden we die niet gevonden, dan was het waarschijnlijk de Dacia sprint geworden omdat er geen alternatief (meer) is.
 
  • Like
Reactions: job-lek and fivari
Gijzelsoftware nu ook in laadpalen:

Is er dan geen noodschakelaar op zo’n paal. Desnoods voor alle palen op de locatie? Stel dat een kabel beschadigd is en iemand er door geëlektrocuteerd wordt? Mogen we dan enkel op de verliesstroomschakelaar vertrouwen?