Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Markant is wel de lijst met meest geleasede BEV's in 2021.
Vind ik niet zo markant. In de lease gaan de iX3 en e-tron met de broek af om marktaandeel te behouden, onder de noemer fleet korting, en die dingen lopen dan in de double digits qua percentages op. Elke Model 3 wordt aan verkoopprijs geleased, en Tesla garandeert geen inruilwaarde, in tegenstelling tot Audi, BMW, VW en Volvo.
 
De grootste leasemaatschappij van België geeft extra info over de elektrische wagens die ze leasen

BEV maken nu 11% uit van het aantal geleasede voertuigen in 2021 (veel te weinig imho), wel een stijging met 100%. Ze gaan er vanuit dat ze in 2022 nog eens gaan verdubbelen.

Markant is wel de lijst met meest geleasede BEV's in 2021.
1. iX3​
2. e-tron​
3. model 3​
4. ID.4​
5. XC40​

Ik verschiet er niet van. Geeft ook een mooi beeld van de doorsnee leaserijder.
 
Vind ik niet zo markant. In de lease gaan de iX3 en e-tron met de broek af om marktaandeel te behouden, onder de noemer fleet korting, en die dingen lopen dan in de double digits qua percentages op. Elke Model 3 wordt aan verkoopprijs geleased, en Tesla garandeert geen inruilwaarde, in tegenstelling tot Audi, BMW, VW en Volvo.
Vergeet ook niet dat Tesla door zijn zeer wispelturige pricing strategie een zekere risicopremie meedraagt.
 
De doorsnee leaserijder heeft een budget waar ie zich aan moet houden. Als je een kale Model 3 SR of een Audi e-tron daarin kan passen, dan moet je al erg overtuigd zijn van de voordelen van een Tesla.
Uhm nee. In Nederland is het cafetaria model in trek, daarbij is er geen vastgesteld budget. De grootste detacheerder van Nederland bijvoorbeeld heeft dat.
 
In Nederland is het cafetaria model in trek
Da's fijn maar het artikel is van een Belgische website en gaat over de Belgische activiteiten van leasemaatschappij Arval.

En in België is het nog altijd ofwel een 100% salariswagen, ofwel een mobliteitsbudget waar een salariswagen onderdeel van kan zijn.
 
Ik heb vorig lang kerstweekend kunnen testrijden met de Audi e-tron GT, en ben serieus onder de indruk. Het is een veel mooiere en beter afgewerkte auto dan de Model S, en hij rijdt ook veel beter. Het stuurgevoel en weggedrag zijn zoveel sportiever, en toch is 'm waanzinnig comfortabel.
Leveringstermijn is slechts 5 maanden! Ik ben dus ernstig aan 't denken om eentje te bestellen, en ondertussen op mijn bestelde Model S te wachten. Na levering van de Model S kan ik nog beslissen welke ik dan verkoop, want de Model S heb ik nog besteld voor de prijsstijgingen.

55FE39ED-9181-4BD2-8F6E-98EF3FDA6828.thumb.jpeg.df72136068443589b22795358bb9181c.jpeg
 
Ik heb vorig lang kerstweekend kunnen testrijden met de Audi e-tron GT, en ben serieus onder de indruk. Het is een veel mooiere en beter afgewerkte auto dan de Model S, en hij rijdt ook veel beter. Het stuurgevoel en weggedrag zijn zoveel sportiever, en toch is 'm waanzinnig comfortabel.
Leveringstermijn is slechts 5 maanden! Ik ben dus ernstig aan 't denken om eentje te bestellen, en ondertussen op mijn bestelde Model S te wachten. Na levering van de Model S kan ik nog beslissen welke ik dan verkoop, want de Model S heb ik nog besteld voor de prijsstijgingen.

55FE39ED-9181-4BD2-8F6E-98EF3FDA6828.thumb.jpeg.df72136068443589b22795358bb9181c.jpeg
Hoe is het verbruik van de GT in de praktijk ?

Ik vind het een prachtige wagen, maar vrees voor de range. Een kennis van mij heeft onlangs zijn (nieuwe) E-tron 55 na nog geen maand opnieuw verkocht. Hij maakt regelmatig verplaatsingen van 250 à 300 km per dag. Zonder bijladen werd dit te nipt om nog zorgeloos thuis te geraken.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Hoe is het verbruik van de GT in de praktijk ?

Ik vind het een prachtige wagen, maar vrees voor de range. Een kennis van mij heeft onlangs zijn (nieuwe) E-tron 55 na nog geen maand opnieuw verkocht. Hij maakt regelmatig verplaatsingen van 250 à 300 km per dag. Zonder bijladen werd dit te nipt om nog zorgeloos thuis te geraken.
EV-Database praat over praktisch 310 snelweg kilometers in de winter.
Bij de E tron 55 praten ze over 275 praktisch op de snelweg.
 
  • Informative
Reactions: BMWMB
Ik heb vorig lang kerstweekend kunnen testrijden met de Audi e-tron GT, en ben serieus onder de indruk. Het is een veel mooiere en beter afgewerkte auto dan de Model S, en hij rijdt ook veel beter. Het stuurgevoel en weggedrag zijn zoveel sportiever, en toch is 'm waanzinnig comfortabel.
Leveringstermijn is slechts 5 maanden! Ik ben dus ernstig aan 't denken om eentje te bestellen, en ondertussen op mijn bestelde Model S te wachten. Na levering van de Model S kan ik nog beslissen welke ik dan verkoop, want de Model S heb ik nog besteld voor de prijsstijgingen.

55FE39ED-9181-4BD2-8F6E-98EF3FDA6828.thumb.jpeg.df72136068443589b22795358bb9181c.jpeg

Supermooie auto!

Heeft Audi een functionaliteit die lijkt op de basis autopilot-functie van Tesla?
En als ze die hebben, hoe goed of niet goed werkt ie in de praktijk?
 
De testwagen had enkel lane departure warning, en dat komt niet in de buurt van Autopilot. Er zou een betere versie zijn, op basis van camera’s, maar ga er maar van uit dat dit bijlange zo goed niet is als de AP in onze Tesla’s. Ik heb de EQS gereden, en ook daar was het veel minder goed. Als je daar veel belang aan hecht, moet je bij Tesla blijven.