Dat maakt me vandaag dus toch wat triest, dat onprofessionele gedrag van Tesla. Ik heb in juni al een nieuwe Model S LR besteld met beloofde leverdatum Q1 2022. Effe later hebben ze die leverdatum gewoon verwijderd uit de online bestelbon. Een mens krijgt 0,0 feedback, en ook de verkopers weten van niks, om dan eind december een onpersoonlijke mail te krijgen dat ze 'naar schatting' ergens Q3 gaan beginnen leveren. Wat wil dat dan zeggen voor mij? Wanneer ga ik de mijne hebben? Gewoon schandalig!
We proberen net ICE-rijders te overtuigen naar een EV te gaan, en dat actieradius niet zo heel belangrijk is, want we kunnen thuis laden... Ik doe 35k km per jaar en laadt volgens de EEVEE-app slechts 9% extern. Er komen iedere dag snelladers bij, dus ik zie niet in wat die 20% veel verschil kan maken...
Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe Model S rijdt, want op Youtube vind ik geen enkel vergelijkende test. Ik vind enkel maar filmpjes over acceleratietijden in rechte lijn van de Plaid, en over dat Yoke stuur, maar over stuurgedrag, wegligging, remmen, ... daar vind je niks van.
De e-tron is een stuk kleiner dan de Model S, maar het is dan ook conceptueel een andere auto, nl. een vierdeurs coupé. Je kan toch een Model S niet vergelijken met een e-tron GT, want dat zijn 2 auto's uit een andere klasse.
Het is te hopen dat de nieuwe Model S wat beter is afgewerkt, want voor de 132k euro die ik betaald heb is de afwerking in mijn Model S eigenlijk onaanvaardbaar.
Een Etron GT naar mijn zin in BE kost 125k euro. Een LR Model S naar mijn zin kost 121k euro. Zoveel verschil in prijs is het niet.