Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Dit is mijn eerste volledige review die ik gezien heb van de BMW. Mag ik zeggen dat ik hem eigenlijk wat vind tegenvallen (zonder meteen als een Tesla-fan te klinken?). In vrijwel alles zit er wel ergens een compromis in die auto en dat valt me toch wel een beetje tegen van BMW. Dit is voor mij 'net niet'. Het enige wat echt beter is (voor mij dan....) is de hatchback, die had ik ook graag op de Model 3 gezien. Maar helaas.

 
  • Like
Reactions: JanG007
TL;DW: Autopilot V1.

V1? Sinds wanneer heeft V1 advanced driver monitoring?

Ik zie een systeem dat niet onder doet aan Autopilot HW2.5 qua wat hier volgens UNECE mag. Het enige wat Autopilot meer doet is een afslag nemen en dat is nou niet echt een fantische functie met een zeer natuurlijke beweging :)

Verder werkt dit comfortabeler omdat je niet elke keer lomp autopilot moet inschakelen. In een rijstrook rijden, even wachten en lane assist neemt het automatisch over.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Ding klinkt als een elektrische miniatuur op afstandsbediening waarmee ik 25 jaar geleden mee speelde op straat :)

En ik ben helemaal voor 😁

En k vind dat Porsche heel wat van dit moet gebruiken in hun volgende 911.

Nu, het geluid komt voornamelijk van de tandwielen van de versnellingsbak.

 
Blijkbaar verbruikt al die sfeerverlichting in de EQS teveel stroom voor de 12V batterij, en kan je de foutmelding niet wegklikken om te kijken hoeveel rijbereik je nog hebt. En de rijassistentie kan je niet meer activeren of zo.


Blijkbaar een vaak voorkomend fenomeen

 
  • Like
  • Disagree
Reactions: job-lek and horta
Lane assist werkt niet zo goed in een Audi e-tron coupe


Waar haal je vandaan dat lane assist geactiveerd was? Indien dit het geval was heeft de berijder buiten de specificaties van het systeem geopereerd (DRONKEN en GSM) en is het dus user failure en geen system failure. Of lees ik je bericht verkeerd en is je bedoeling grappig te zijn bij een ernstig verkeersongeluk? In dat geval moet jij je diep schamen om bij een dergelijk zwaar ongeluk (of eigenlijk welk dan ook) grappen te maken.
 
Waar haal je vandaan dat lane assist geactiveerd was? Indien dit het geval was heeft de berijder buiten de specificaties van het systeem geopereerd (DRONKEN en GSM) en is het dus user failure en geen system failure. Of lees ik je bericht verkeerd en is je bedoeling grappig te zijn bij een ernstig verkeersongeluk? In dat geval moet jij je diep schamen om bij een dergelijk zwaar ongeluk (of eigenlijk welk dan ook) grappen te maken.

Ik heb zo'n vermoeden dat dit op dezelfde manier is vastgesteld als dat er bij ieder ongeval met een Tesla in de kop staat "een zelfrijdende Tesla betrokken bij ongeval".
 
Waar haal je vandaan dat lane assist geactiveerd was? Indien dit het geval was heeft de berijder buiten de specificaties van het systeem geopereerd (DRONKEN en GSM) en is het dus user failure en geen system failure. Of lees ik je bericht verkeerd en is je bedoeling grappig te zijn bij een ernstig verkeersongeluk? In dat geval moet jij je diep schamen om bij een dergelijk zwaar ongeluk (of eigenlijk welk dan ook) grappen te maken.
Het is een standaard veiligheidssysteem, dat je verwittigt als je zonder richting aan te geven uit je rijstrook drijft.

Het is letterlijk een systeem om een user failure op te vangen.

 
Het is een standaard veiligheidssysteem, dat je verwittigt als je zonder richting aan te geven uit je rijstrook drijft.

Het is letterlijk een systeem om een user failure op te vangen.


Dronken GSM bestuurders.

Active lane assist can be disabled with the button on the direction handle​