RobsEV, ik vind de discussies op dit forum meestal boeiend en van een hoog niveau. Ik herken in het enthousiasme van de Tesla-rijders mijn eigen enthousiasme en dat is fijn. Dat zijn de redenen dat ik hier als niet-Teslarijder rond hang. Ik ga er bovendien van uit dat de meeste van mijn posts wel 'geduld' worden en in enkele zeldzame gevallen zelfs 'geapprecieerd' worden. Als dat niet zo is, dan moet men mij dat maar duidelijk maken.
Het gaat niet om je inhoudelijke bijdrages hier. Deze worden zeer gewaardeerd.
Wanneer mensen alleen een andere mening hebben om deze dan weg te zetten als sektarisch vind ik dan weer niet kunnen.
Dat zijn termen die men gebruikt als je geen argumenten hebt.
Het valt me op dat bij sommigen de liefde voor Tesla aanzienlijk groter is dan de liefde voor EV. Dat maakt dat die mensen het moeilijk hebben met een positieve uitlating over de EVs van andere merken of over de strategie die die andere merken, gedwongen door de economische realiteit waarin ze zitten, volgen.
Dat is jouw conclusie.
Je ziet bijv. dat er mensen zijn die de huidige prijsverlagingen van Tesla zien als armoede i.p.v. kracht.
Voor beide argumenten valt er een case te maken. Als je alleen kijkt naar de enorme uitbreidingen van productiecapaciteit dan moet je iig wel aannemen dat het management van Tesla dat zelf als een kracht ziet.
Je ziet steeds dezelfde groep hier als er een tijdelijk sluiting is wegens upgrades dat die steeds met de conclusie komen dat het uit armoede is omdat ze de auto's niet kwijt kunnen en steeds vlak erna zie weer de productie stijgen.
Soms kan ik de neiging om een - in mijn ogen al te positieve - post over TSLA of over EM te naunceren niet onderdrukken.
Zoals ik zeg de één ziet het als een kracht de ander als armoede.
Tot op heden is het steeds een kracht gebleken ipv armoede maar dat is uiteraard geen garantie voor de toekomst.
Idem voor aanvallen op andere EV-makers. Dat levert dan tijdelijk wat vuurwerk. Ik wist niet dat Cunningham daar een wet voor had bedacht. Klopt vermoedelijk wel.
Ik ken alleen wat Chinese EV-makers en die doen het best goed. De rest van de fabrikanten maakt hooguit wat compliant cars. Ja, iets wat gechargeerd.
Productie ramp zie je iig niet echt gebeuren bij die fabrikanten. De financiële onderliggende oorzaken daarvan zijn bekend.
Ik merk trouwens dat de goddelijke status van EM de laatste maanden toch wat glans verloren is, ook bij de echte fans. Die status loopt vermoedelijk redelijk parallel met de beurskoers. ;-)
Die zal je idd er altijd bij blijven houden.
Het grappige is dat de volledige tech beurs is ingestort en TSLA inmiddels al weer 80% gestegen is.
Zowel de daling als de stijging heeft plaatsgevonden op ongefundeerde emoties daar er inhoudelijk niets is veranderd aan het bedrijf Tesla.
Het belangrijkste inzicht voor mij is: de meeste EV-rijders zijn zeer enthousiast over hun auto, een auto die voor hen op dat moment het gepaste compromis was, het past niet zich superieur te voelen omdat men deze of gene auto rijdt.
Oh, je zult mij nooit horen roepen dat mijn auto perfect is. Dat is immers geen enkele auto en dus ook mijn Model S niet.
Hij heeft heel veel plus punten en een paar minnetjes. Zo lang de plussen groter zijn dan de minnen is het voor mij een prima auto.