Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
In de VS vraagt kennelijk legacy auto nu dan de UAW om ze te helpen.


Mjah Ford heeft al gezegd dat de transitie naar EV’s de helft van de arbeidsplaatsen gaat kosten.

IG Metal in Duitsland zit op dezelfde ramkoers in Duitsland als de UAW trouwens.

Probleem is dat de transitie tegenwerken waarschijnlijk betekent dat je straks 100% van je arbeidsplaatsen kwijt bent.
 
Probleem is dat de transitie tegenwerken waarschijnlijk betekent dat je straks 100% van je arbeidsplaatsen kwijt bent.
Maar ja, veel zitten met een 55+ werknemersbestand en die hopen het tot hun pensioen te kunnen uitzingen.
Je ziet dit eigenlijk door heel de maatschappij heen en laat de volgende generatie het maar oplossen.

Dat ze dan zelfs pensioenen en AOW in gevaar brengen lijkt men niet in de gaten te hebben.
 
Uhm ok, een ID3 voor 15.400 in China


Elke door de markt gedwongen prijsdaling doet enorm pijn voor VW.
Deze prijs kan natuurlijk niet, dat snapt iedereen; daarmee maken ze op elke ID3 fors verlies.
Ze doen het omdat ze anders uitgespeeld zijn op de Chinese markt.
Het geeft de enorme problemen voor ‘old auto’ aan; VW is niet de enige.
Er is een enorme strijd gaande.
 
  • Like
Reactions: jpvdheijn and horta
Ho ho nee wacht we gaan tóch H2 pushen




Maar liefst 200K in 2030. Toyota is echt zo enorm van het padje af, dit komt niet meer goed hoor.
 
Dit vind ik een mooie BEV, en die Fisker guy vind ik wel een toffe gast. Ook de man die de mooiste sedan 5 door ooit heeft getekend. :)
Staan er financieel niet zo denderend voor en hij is al eens flink failliet gegaan. Zou hem niet zo snel kopen (risico).
 
  • Informative
Reactions: Dikkie Dik
Volgens Toyota en Stellantis moeten we toch echt gaan uitstellen.


Of zouden ze door hebben dat ze de boot gemist hebben.
 

Wow! Als ik nu 100.000 euro zou moeten uitgeven aan een auto, wordt de Tesla Model X ineens een twijfel. Wat is de Lotus mooi en innovatief zeg. Sterker nog, de X is zelfs nog 10k duurder. Behalve het argument ‘Tesla heeft eigen laadnetwerk’ is er volgens mij geen reden meer om voor een Tesla te gaan. Ook deze Lotus is op de toekomst voorbereid met een supersnelle computer die over-the-air wordt ge-update en waarbij de computer zelfs te upgraden is.

Durf als Tesla fan bijna niet te zeggen…… als je deze Lotus naast een X plaatst….. lijkt een X ineens veel goedkoper (terwijl de X duurder is!!).

En ik zie dat Lotus ook fatsoenlijke garantie geeft. Groot irritatie punt bij Tesla. “Bij Lotus staan we achter de kwaliteit van onze voertuigen met een uitzonderlijk garantiepakket. Onze voertuigen worden gedekt door een garantie van 5 jaar/150.000 km, wat het eerst komt, zodat u met een gerust hart van uw Lotus kunt genieten. ”


EDIT: Het lijkt alsof ik van Lotus ben maar dat is niet zo. Sterker nog, ik ben een groot Tesla fan. Deze Lotus maakt wel enorm veel indruk.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hayden

Wow! Als ik nu 100.000 euro zou moeten uitgeven aan een auto, wordt de Tesla Model X ineens een twijfel. Wat is de Lotus mooi en innovatief zeg. Sterker nog, de X is zelfs nog 10k duurder. Behalve het argument ‘Tesla heeft eigen laadnetwerk’ is er volgens mij geen reden meer om voor een Tesla te gaan. Ook deze Lotus is op de toekomst voorbereid met een supersnelle computer die over-the-air wordt ge-update en waarbij de computer zelfs te upgraden is.

Durf als Tesla fan bijna niet te zeggen…… als je deze Lotus naast een X plaatst….. lijkt een X ineens veel goedkoper (terwijl de X duurder is!!).

En ik zie dat Lotus ook fatsoenlijke garantie geeft. Groot irritatie punt bij Tesla. “Bij Lotus staan we achter de kwaliteit van onze voertuigen met een uitzonderlijk garantiepakket. Onze voertuigen worden gedekt door een garantie van 5 jaar/150.000 km, wat het eerst komt, zodat u met een gerust hart van uw Lotus kunt genieten. ”


EDIT: Het lijkt alsof ik van Lotus ben maar dat is niet zo. Sterker nog, ik ben een groot Tesla fan. Deze Lotus maakt wel enorm veel indruk.
Ik zag dat de navi niet zo denderend was in een filmpje van Bright, hij gaf ook geen stops aan op een lange reis. Dus toch nog een puntje voor Tesla dan maar.

Waarom rijden ze allemaal in Noorwegen in een Lotus met een NL-kenteken eigenlijk?
 
Last edited:
Ik zag dat de navi niet zo denderend was in een filmpje van Bright, hij gaf ook geen stops aan op een lange reis. Dus toch nog een puntje voor Tesla dan maar.

Waarom rijden ze allemaal in Noorwegen in een Lotus met een NL-kenteken eigenlijk?
Ik zag die review van Bright ook alleen ik weet dat het test-versies zijn waarbij de software nog niet final is. “Helaas” wordt dit probleem waarschijnlijk opgelost voordat de eerste klanten de auto gaan ontvangen.
 
Ik moest wel even lachen toen ik de bevestiging van mijn vervangend vervoer kreeg door van mossel. De fossiele gewoontes zitten ingebakken.

"U heeft te kennen gegeven wel gebruik te willen maken van een vervangend vervoer. Deze staat 's ochtens voor u klaar. Wij verzoeken u vriendelijk deze aan het einde van de periode afgetankt bij ons te retourneren, zodat onze volgende klant hier zorgeloos gebruik van kan maken. AR Leenfiets Elect. 1"