RobsEV
Active Member
![electrek.co](https://i0.wp.com/electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2023/07/Toyota-shareholders-Tesla.jpeg?resize=1200%2C628&quality=82&strip=all&ssl=1)
Toyota shareholders raise concerns over Tesla's EV lead – Here's the company's response
At a recent general meeting, Toyota’s shareholders raised concerns over Tesla and the lead it has established as the industry...
![electrek.co](https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2017/03/electrek.png?w=32)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eindelijk... Misschien worden ze dan toch (te laat) wakker?![]()
Toyota shareholders raise concerns over Tesla's EV lead – Here's the company's response
At a recent general meeting, Toyota’s shareholders raised concerns over Tesla and the lead it has established as the industry...electrek.co
In de VS vraagt kennelijk legacy auto nu dan de UAW om ze te helpen.
![]()
UAW wants EPA to soften vehicle emissions plan
The United Auto Workers union on Friday called on the Biden administration to soften its proposed vehicle emissions cuts that would require 67% of new vehicles to be electric by 2032.www.reuters.com
Maar ja, veel zitten met een 55+ werknemersbestand en die hopen het tot hun pensioen te kunnen uitzingen.Probleem is dat de transitie tegenwerken waarschijnlijk betekent dat je straks 100% van je arbeidsplaatsen kwijt bent.
Uhm ok, een ID3 voor 15.400 in China
![]()
Volkswagen cuts ID.3 price in China - now starts from $16,500
Volkswagen ID.3 takes a new turn in the Chinese EV market with a 16% price cut, a move aimed at bolstering its competitive standing amid fierce local competition.www.arenaev.com
Staan er financieel niet zo denderend voor en hij is al eens flink failliet gegaan. Zou hem niet zo snel kopen (risico).Dit vind ik een mooie BEV, en die Fisker guy vind ik wel een toffe gast. Ook de man die de mooiste sedan 5 door ooit heeft getekend.
![]()
Fisker Ocean Secrets: A Remarkable Handover Experience with Henrik Fisker
Henrik Fisker himself captivates us with a Fisker Ocean handover experience, unveiling hidden secrets while providing a guided mini-tour.fiskerati.com
Ik zag dat de navi niet zo denderend was in een filmpje van Bright, hij gaf ook geen stops aan op een lange reis. Dus toch nog een puntje voor Tesla dan maar.
Wow! Als ik nu 100.000 euro zou moeten uitgeven aan een auto, wordt de Tesla Model X ineens een twijfel. Wat is de Lotus mooi en innovatief zeg. Sterker nog, de X is zelfs nog 10k duurder. Behalve het argument ‘Tesla heeft eigen laadnetwerk’ is er volgens mij geen reden meer om voor een Tesla te gaan. Ook deze Lotus is op de toekomst voorbereid met een supersnelle computer die over-the-air wordt ge-update en waarbij de computer zelfs te upgraden is.
Durf als Tesla fan bijna niet te zeggen…… als je deze Lotus naast een X plaatst….. lijkt een X ineens veel goedkoper (terwijl de X duurder is!!).
En ik zie dat Lotus ook fatsoenlijke garantie geeft. Groot irritatie punt bij Tesla. “Bij Lotus staan we achter de kwaliteit van onze voertuigen met een uitzonderlijk garantiepakket. Onze voertuigen worden gedekt door een garantie van 5 jaar/150.000 km, wat het eerst komt, zodat u met een gerust hart van uw Lotus kunt genieten. ”
EDIT: Het lijkt alsof ik van Lotus ben maar dat is niet zo. Sterker nog, ik ben een groot Tesla fan. Deze Lotus maakt wel enorm veel indruk.
Ik zag die review van Bright ook alleen ik weet dat het test-versies zijn waarbij de software nog niet final is. “Helaas” wordt dit probleem waarschijnlijk opgelost voordat de eerste klanten de auto gaan ontvangen.Ik zag dat de navi niet zo denderend was in een filmpje van Bright, hij gaf ook geen stops aan op een lange reis. Dus toch nog een puntje voor Tesla dan maar.
Waarom rijden ze allemaal in Noorwegen in een Lotus met een NL-kenteken eigenlijk?
Bij Tesla is de software nooit final.Ik zag die review van Bright ook alleen ik weet dat het test-versies zijn waarbij de software nog niet final is.
OTA krijgt in Duitsland echt een nieuwe betekenis: Over The AutohausBij Tesla is de software nooit final.
Bij VW is de software nog steeds in test-versie. Lees: buggy.
Bij Mercedes moet je terug naar de dealer en hebben ze 4 uur nodig om een nieuwe release te installeren.