Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
  • Like
Reactions: JanG007 and RobsEV
Inmiddels is dat vermoedelijk een EV weer uit de berichtgeving verdwenen hier in NL in de lokale leugenaars.
Dat is dan slechts een klein deel van de media die de tekst “vermoedelijk” heeft weggehaald.
Bij nos.nl staat nog steed dat het “mogelijk” om een electrische auto gaat en nu.nl heeft zelfs een nieuw artikel geplaatst waarin ze proberen uit te leggen waarom electrische auto’s het blussen hinderen.
 
In dit artikel is het eigenlijk nog erger: Grote zorgen om elektrische auto’s op vrachtschepen: ‘Dit is een hoofdpijndossier’

Ook in ons land zijn de gevolgen zichtbaar. Zo brak er in de zomer van 2020 een grote brand uit in een ondergrondse parkeergarage in Alkmaar, nadat een elektrische auto vlam vatte. Tientallen auto's raakten door de vlammenzee beschadigd. Een jaar later ging het in een opslagplaats in het Duitse Stuttgart om dezelfde reden mis. Zeker 25 elekrische bussen gingen door die brand in vlammen op.

Die brand in Alkmaar was aangestoken :rolleyes: Ze schrijven het zo dat het inderdaad niet letterlijk staat dat het door de elektrische auto kwam, maar ze schrijven er ook niet bij dat de brand was aangestoken.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
In dit artikel is het eigenlijk nog erger: Grote zorgen om elektrische auto’s op vrachtschepen: ‘Dit is een hoofdpijndossier’



Die brand in Alkmaar was aangestoken :rolleyes: Ze schrijven het zo dat het inderdaad niet letterlijk staat dat het door de elektrische auto kwam, maar ze schrijven er ook niet bij dat de brand was aangestoken.
"De situatie werd extra explosief nadat vrachtschip Felicity Ace vorig jaar vlamvatte, met aan boord honderden dure Bentley’s, Lamborghini’s en een aantal elektrische auto’s. Die laatste bleek toen de oorzaak van de brand.
Sommige rederijen hebben om die reden al besloten niet langer met deze voertuigen aan boord te varen."

Dit is toch klare taal :(
 
"De situatie werd extra explosief nadat vrachtschip Felicity Ace vorig jaar vlamvatte, met aan boord honderden dure Bentley’s, Lamborghini’s en een aantal elektrische auto’s. Die laatste bleek toen de oorzaak van de brand.
Sommige rederijen hebben om die reden al besloten niet langer met deze voertuigen aan boord te varen."

Dit is toch klare taal :(
En dan kom je tot de kern van FUD. Welke rederijen in plaats van 'enkele rederijen'. Klinkt als: 'ik heb van horen zeggen dat'. Er is geen sprake van klare taal.
 

"In een audiofragment van de hulpdiensten, dat op de website van RTL Nieuws staat en waarover ook het AD berichtte, is te horen dat volgens de bemanning de brand uitbrak in de accu van een van de elektrische auto’s in het schip. Mogelijk zou er ook een elektrische auto zijn ontploft. De woordvoerder van de kustwacht kan niet bevestigen dat dit de oorzaak is. De bevindingen van de bemanning worden volgens hem meegenomen in het onderzoek."
 

"In een audiofragment van de hulpdiensten, dat op de website van RTL Nieuws staat en waarover ook het AD berichtte, is te horen dat volgens de bemanning de brand uitbrak in de accu van een van de elektrische auto’s in het schip. Mogelijk zou er ook een elektrische auto zijn ontploft. De woordvoerder van de kustwacht kan niet bevestigen dat dit de oorzaak is. De bevindingen van de bemanning worden volgens hem meegenomen in het onderzoek."
Goh, ik hoorde ook dat het om 2de handswagens zou gaan en dat er op dat soort transporten nooit echt proper met de regelgeving wordt omgesprongen zoals het moeten verwijderen van brandstoffen en het afkoppelen van batterijen.

Ik denk dat bij de transporten van Tesla's er of heel professioneel wordt omgegaan met de regels of het toch veilig genoeg is om ze over zee te vervoeren gezien de miljoenen Testla's die ze al aan hebben gesleept.

Nu, het kan altijd gebeuren maar je moet toch echt veel pech hebben om een nieuwe EV in vlammen te laten opgaan.

Ik ben benieuwd.
 
Goh, ik hoorde ook dat het om 2de handswagens zou gaan en dat er op dat soort transporten nooit echt proper met de regelgeving wordt omgesprongen zoals het moeten verwijderen van brandstoffen en het afkoppelen van batterijen.

Ik denk dat bij de transporten van Tesla's er of heel professioneel wordt omgegaan met de regels of het toch veilig genoeg is om ze over zee te vervoeren gezien de miljoenen Testla's die ze al aan hebben gesleept.

Nu, het kan altijd gebeuren maar je moet toch echt veel pech hebben om een nieuwe EV in vlammen te laten opgaan.

Ik ben benieuwd.
 
In dit artikel is het eigenlijk nog erger: Grote zorgen om elektrische auto’s op vrachtschepen: ‘Dit is een hoofdpijndossier’



Die brand in Alkmaar was aangestoken :rolleyes: Ze schrijven het zo dat het inderdaad niet letterlijk staat dat het door de elektrische auto kwam, maar ze schrijven er ook niet bij dat de brand was aangestoken.
Elke journalist die de feiten niet controleert en niet het hele verhaal verteld zou voor straf 10 weken lang elke dag een rectificatie moeten schrijven over het artikel.
 
Of de brand is ontstaan in een elektrische auto of niet is niet echt relevant. Wat wel relevant is is dat als de accu's van die 25 elektrische auto's eenmaal zo heet zijn geworden dat ze gaan branden, dat er dan geen houden meer aan is. Dat zien we niet alleen nu op de Noordzee gebeuren maar ook in allerlei andere situaties zoals in garages. Dat probleem moeten we echt wel onder ogen zien.
 
Of de brand is ontstaan in een elektrische auto of niet is niet echt relevant. Wat wel relevant is is dat als de accu's van die 25 elektrische auto's eenmaal zo heet zijn geworden dat ze gaan branden, dat er dan geen houden meer aan is. Dat zien we niet alleen nu op de Noordzee gebeuren maar ook in allerlei andere situaties zoals in garages. Dat probleem moeten we echt wel onder ogen zien.
Daar heb je gelijk in en zal ook wel gebeuren. Zijn chemische branden en die zijn erg vervelend.
 
Of de brand is ontstaan in een elektrische auto of niet is niet echt relevant. Wat wel relevant is is dat als de accu's van die 25 elektrische auto's eenmaal zo heet zijn geworden dat ze gaan branden, dat er dan geen houden meer aan is. Dat zien we niet alleen nu op de Noordzee gebeuren maar ook in allerlei andere situaties zoals in garages. Dat probleem moeten we echt wel onder ogen zien.

Dat geldt ook wanneer het alleen ICE auto's zijn en het schip nog netjes voor de kade ligt.
Maar omdat het ICE is, is het geen wereld nieuws.


Alleen omdat er twee brandweermannen zijn omgekomen is het nog wel lokaal nieuws.
 
Dat geldt ook wanneer het alleen ICE auto's zijn en het schip nog netjes voor de kade ligt.
Maar omdat het ICE is, is het geen wereld nieuws.
Nee hoor, het ligt aan onze bubbel. Wij zien alles wat ook maar iets met EVs negatief in het nieuws komt meteen als een aanval op EVs. Dat schip is nieuws omdat als het zou kapseizen en zinken dat het een gevaar zal vormen voor de Wadden, niet omdat er 25 EVs aan boord staan.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nee hoor, het ligt aan onze bubbel. Wij zien alles wat ook maar iets met EVs negatief in het nieuws komt meteen als een aanval op EVs. Dat schip is nieuws omdat als het zou kapseizen en zinken dat het een gevaar zal vormen voor de Wadden, niet omdat er 25 EVs aan boord staan.
200.gif
 
  • Funny
Reactions: Dikkie Dik