Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
VW dumpt EV's met meer dan 12K€ korting omdat ze kennelijk onverkoopbaar zijn.

Lijkt een beetje op zo'n 5 euro bak die je wel eens bij bouwmarkten zoals de Gamma ziet, weg ermee :)
 
Ondertussen, bij de Tesla-killers...

Screenshot 2023-12-08 at 20.07.42.jpg
 
VW dumpt EV's met meer dan 12K€ korting omdat ze kennelijk onverkoopbaar zijn.

De slechte ervaringen van VW EV eigenaren en sterke prijs-kwaliteitsverhouding van aanbod van Tesla en Chinese merken eisen hun tol.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Net bij BYD geweest. Afwerking zit echt op het niveau van de Premium Duitsers voor een heel scherpe prijs die wel eens wat mensen zou kunnen bekoren.

Daarna ook even bij Tesla binnen gesprongen voor een kijkje te nemen naar de nieuwe 3 en S.
Ook hier is er een serieuze stap voorwaarts genomen waarvan ik echt onder de indruk was en zeker niet moet onderdoen.

Gezien ik een fan ben van het minimalistische karakter zou het zonder verpinken een nieuwe Tesla zijn, mocht ik opnieuw aan een nieuwe wagen toe zijn.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
@wooter Het is best moeilijk voor je om mensen in hun waarde te laten he? En nee, momenteel is die geen 40k maar 3 k minder in Nederland.
Benieuwd hoe je er over een paar maanden op terugkijkt. Zou je dat hier willen delen? We moeten geen oogkleppen opzetten. BYD is op weg om nr 1 plek van Tesla over te nemen (bevestigt Elon zelf knikkend in het laatste interview met Sandy Munro) en dat is uiteraard vooral concurrerend op de prijs. Jij hebt beide en kunt dan ook echt vergelijken. Alvast bedankt!
 
  • Like
Reactions: ERvee and Phil V
Benieuwd hoe je er over een paar maanden op terugkijkt. Zou je dat hier willen delen? We moeten geen oogkleppen opzetten. BYD is op weg om nr 1 plek van Tesla over te nemen (bevestigt Elon zelf knikkend in het laatste interview met Sandy Munro) en dat is uiteraard vooral concurrerend op de prijs. Jij hebt beide en kunt dan ook echt vergelijken. Alvast bedankt!

Hoe is het relevant dat BYD straks wellicht nr 1 is in verkopen (ze claimen dat nu al te zijn wereldwijd)? McDonalds verkoopt ook de meeste hamburgers wereldwijd.
 
Hoe is het relevant dat BYD straks wellicht nr 1 is in verkopen (ze claimen dat nu al te zijn wereldwijd)? McDonalds verkoopt ook de meeste hamburgers wereldwijd.
Het is zo relevant dat BYD de complete europese auto-industrie aan de onderkant gaat wegdrukken . Tesla pakt de complete bovenkant. VAG groep had een kans, maar zoals ik na het opstappen van Diess al zei; VW wordt een niche speler. Er worden ook nog steeds paarden verkocht.