Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De Russen rijden ook nog steeds nieuwe Porsches en Mercedessen. Daar ligt ook niemand wakker van

Correctie, de export van auto’s door VAG en de productie ervan in Rusland is al sinds maart 2022 gestopt en dit geldt ook voor Mercedes en voor bijna de gehele westerse (auto)-industrie.

Complete lijst:



Slava Ukraini !
 
Absoluut niet rot bedoeld maar waarom deze info allemaal hier posten?
Ik respecteer je keuze maar alles wat ik lees is "onsamenhangend" en brengt jou en andere bezoekers van dit Tesla forum toch niet echt verder???
Het gaat hier toch om de andere merken?

Ik zou ook niet dood gevonden willen worden in een Volvo, maar bij dit onderwerp is het raar om over Tesla te oreren.
 
  • Like
Reactions: Menabe
En met zo’n figuur als Musk is het altijd maar afvragen of de prijs van vandaag ook de prijs van morgen is.
Bij mijn weten ligt de maximumprijs vast bij bestelling.
Tesla speelt het zo fair dat ze prjjsverlagingen ook toepassen op bestelde en niet geleverde wagens, prijsverhogingen niet.
Vorig jaar werd de prijsverlaging van januari zelfs toegekend op alle wagens die reeds geleverd waren, tot 14 dagen na uitlevering.
 
Dat Tesla de prijsverlagingen ook doorvoert op al bestelde auto's heeft maar 1 reden: het zijn online aankopen en die mag je binnen een bepaalde termijn terugsturen. Ze willen vermijden dat dat massaal zou gebeuren.
Dat wil niet zeggen dat het een stuk beter is dan via de dealer moeten kopen en de prijsverlagingen mislopen of sterker nog zoals BMW: optiepakket 1 is vervallen kom even terug om opnieuw naar de opties te kijken. Dat is een collega van me een half jaar geleden overkomen. Kon die er erven 1000 euro bijleggen om toch zijn functies te krijgen.
Vroeg hem of hij dan niet wou afzien van de koop. Hij wilde perse de BMW i4 en dan is 1000 euro erbij wel te overzien.

bottom line: Doet Tesla, ondanks verplicht, het een stuk beter.
 
Dat wil niet zeggen dat het een stuk beter is dan via de dealer moeten kopen en de prijsverlagingen mislopen of sterker nog zoals BMW: optiepakket 1 is vervallen kom even terug om opnieuw naar de opties te kijken. Dat is een collega van me een half jaar geleden overkomen. Kon die er erven 1000 euro bijleggen om toch zijn functies te krijgen.
Vroeg hem of hij dan niet wou afzien van de koop. Hij wilde perse de BMW i4 en dan is 1000 euro erbij wel te overzien.

bottom line: Doet Tesla, ondanks verplicht, het een stuk beter.
Ah de truuk met we kunnen de originele offerte niet meer uitvoeren want optiepakket is vervallen, maar we maken graag een nieuwe offerte met de nieuwe prijzen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Artikel in de De Standaard bevestigt mijn stelling dat de MY de nieuwe kever of golf is.
Eigenlijk artikel over de problemen bij VW.

In Volkswagen Wolfsburg, de grootste fabriek van Europa, rolde nog geen enkele elektrische wagen van de band
Achter paywall, maar hier het stuk over Tesla.

Volkswagen is een Duits symbool, maar in Wolfsburg is te voelen dat dat symbool onder druk staat. “Normaal produceren we hier 800.000 wagens per jaar. Vorig jaar waren er dat door het onderdelentekort slechts 400.000, en dit jaar zullen we ook nog niet aan volle capaciteit zitten”, zegt de gids. Er is nog een groter probleem, duidelijk zichtbaar tijdens de autorit naar Wolfsburg. Op de snelweg van het Ruhrgebied naar het oosten viel er niet naast te kijken: talloze vrachtwagens, volgeladen met Tesla’s Model Y, gemaakt in de grote fabriek nabij Berlijn, onderweg naar klanten in België, Nederland en het VK. De Berlijnse Teslasite mikt op een productie van 1 miljoen auto’s per jaar, en zou daarmee Wolfsburg inhalen.
Tesla lijkt met zijn Model Y te slagen waar Volkswagen voorlopig tekortschiet: een nieuw, elektrisch equivalent van de ooit zo populaire Volkswagen Golf op de markt brengen. De ID.3 had die ambitie moeten waarmaken, maar de door softwareproblemen geplaagde wagen valt niet heel erg in de smaak. Ook op de belangrijke Chinese markt verkopen de elektrische Volkswagens amper.
Het hiërarchisch georganiseerde Volkswagen kan met zijn software voorlopig niet optornen tegen slankere organisaties zoals Tesla, met zijn wortels in de Silicon Valley-cultuur. Het kan ook niet op tegen goedkoop werkende Chinese elektrische autobouwers, die eveneens hun software op orde hebben. Een vakbond zoals IG Metall, die nauwgezet over de koopkracht en de werkomstandigheden van zijn arbeiders waakt, kennen ze in China evenmin, waardoor ze hun elektrische auto’s in Duitsland aan een lagere prijs kunnen aanbieden. De problemen in de software-divisie bij VW verspreiden zich ook naar dochtermerken zoals Audi, Porsche of Skoda. Batterijen bouwt Volkswagen deels zelf, maar ook daar is het lastig concurreren met Chinese makers die veel makkelijker en goedkoper aan grondstoffen raken.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Lokale media die schrijft over dingen waar we veel van weten klinkt altijd een beetje zoals een Facebook-post van een makkelijk te beïnvloeden oom.

De handicap is eigenlijk dat dat op gaat voor alle artikels van onze lokale media, maar we dat niet zo herkenen.

9676F757-CF23-4498-B1F1-DA46522606EA_1_105_c.jpeg
 
Absoluut niet rot bedoeld maar waarom deze info allemaal hier posten?
Ik respecteer je keuze maar alles wat ik lees is "onsamenhangend" en brengt jou en andere bezoekers van dit Tesla forum toch niet echt verder???
Het draadje “Wat andere de andere automerken doen” lijkt me een uitstekende plek om het over andere automerken te hebben en de subjectieve pro’s en cons van hun aanbod ten opzichte van Tesla.
Het forum zou voor mij een beetje saai worden als we kritische geluiden wegjagen of daarvoor een veel hogere norm hanteren dan voor pro Tesla geluid.
 
Onvoorstelbaar, die ID3 kost volgens het RDW ca 55k en heeft nog niet eens een warmtepomp?

Die Stellantis producten zijn gewoon omgebouwde ICE voertuigen, ook boven de 40k. Tenzij je een enorme Tesla hater bent ga je dit toch niet kopen jongens?

De importeur flatst er een korting op, en de dealer geeft je ook een percentje van zijn marge, en voor de rest Tesla doodzwijgen want ja daar zit geen heads-up display in en geen hendels aan het stuur en knoppen.
 
Artikel in de De Standaard bevestigt mijn stelling dat de MY de nieuwe kever of golf is.
Eigenlijk artikel over de problemen bij VW.

In Volkswagen Wolfsburg, de grootste fabriek van Europa, rolde nog geen enkele elektrische wagen van de band
Achter paywall, maar hier het stuk over Tesla.

Volkswagen is een Duits symbool, maar in Wolfsburg is te voelen dat dat symbool onder druk staat. “Normaal produceren we hier 800.000 wagens per jaar. Vorig jaar waren er dat door het onderdelentekort slechts 400.000, en dit jaar zullen we ook nog niet aan volle capaciteit zitten”, zegt de gids. Er is nog een groter probleem, duidelijk zichtbaar tijdens de autorit naar Wolfsburg. Op de snelweg van het Ruhrgebied naar het oosten viel er niet naast te kijken: talloze vrachtwagens, volgeladen met Tesla’s Model Y, gemaakt in de grote fabriek nabij Berlijn, onderweg naar klanten in België, Nederland en het VK. De Berlijnse Teslasite mikt op een productie van 1 miljoen auto’s per jaar, en zou daarmee Wolfsburg inhalen.
Tesla lijkt met zijn Model Y te slagen waar Volkswagen voorlopig tekortschiet: een nieuw, elektrisch equivalent van de ooit zo populaire Volkswagen Golf op de markt brengen. De ID.3 had die ambitie moeten waarmaken, maar de door softwareproblemen geplaagde wagen valt niet heel erg in de smaak. Ook op de belangrijke Chinese markt verkopen de elektrische Volkswagens amper.
Het hiërarchisch georganiseerde Volkswagen kan met zijn software voorlopig niet optornen tegen slankere organisaties zoals Tesla, met zijn wortels in de Silicon Valley-cultuur. Het kan ook niet op tegen goedkoop werkende Chinese elektrische autobouwers, die eveneens hun software op orde hebben. Een vakbond zoals IG Metall, die nauwgezet over de koopkracht en de werkomstandigheden van zijn arbeiders waakt, kennen ze in China evenmin, waardoor ze hun elektrische auto’s in Duitsland aan een lagere prijs kunnen aanbieden. De problemen in de software-divisie bij VW verspreiden zich ook naar dochtermerken zoals Audi, Porsche of Skoda. Batterijen bouwt Volkswagen deels zelf, maar ook daar is het lastig concurreren met Chinese makers die veel makkelijker en goedkoper aan grondstoffen raken.
Is het nog steeds een gebrek aan onderdelen of kunnen ze de wanproducten aan de straatstenen niet kwijt.

1703342148694.png


1703342254930.png

Ze gaan niet voor niets steeds meer de productie afschalen en de VAG EV's in China (hun grootste markt in het verleden) ligt helemaal op zijn gat.
 

Conclusie aan het eind van het filmpje: bedoeld voor mensen die ECHT geen Tesla willen…. Matige poging om in de buurt van een M3 te komen.
irriteer me aan de reacties eronder. Weer stelling nemen waarbij de tegenstanders de grote problemen bij repareren van Tesla blijven noemen en de voorstanders dan weer aangeven dat er niets van waar is.
Wanneer gaat de media gewoon feiten rapporteren i.p.v. meningen over Tesla?
 
irriteer me aan de reacties eronder. Weer stelling nemen waarbij de tegenstanders de grote problemen bij repareren van Tesla blijven noemen en de voorstanders dan weer aangeven dat er niets van waar is.
Wanneer gaat de media gewoon feiten rapporteren i.p.v. meningen over Tesla?
Vond test wel feitelijk, reacties zijn dat natuurlijk niet. Reacties zijn ook geen rapportages van media. Als je je aan reactie gaat irriteren maak je het niet makkelijk voor jezelf in deze wereld… Ik lees ze zelden..
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vond test wel feitelijk, reacties zijn dat natuurlijk niet. Reacties zijn ook geen rapportages van media. Als je je aan reactie gaat irriteren maak je het niet makkelijk voor jezelf in deze wereld… Ik lees ze zelden..
De test is inderdaad netjes gedaan en zoals je al aangaf in het einde van de video: Je kan eigenlijk beter de Model 3 (of Y ;) )nemen, maar anders is dit een alternatief
 
  • Like
Reactions: T-Rob
Vond test wel feitelijk, reacties zijn dat natuurlijk niet. Reacties zijn ook geen rapportages van media. Als je je aan reactie gaat irriteren maak je het niet makkelijk voor jezelf in deze wereld… Ik lees ze zelden..
Autoweek reacties zijn echt om te huilen. Ik snap wel dat ze in het filmpje niet de Tesla noemen, dat hebben ze in een andere test al gedaan waarin de MY ook echt werd beoordeeld. Is ook zo saai, elk filmpje afsluiten met een opmerking dat de afgelopen 20 minuten verloren tijd zijn omdat je beter een Tesla kunt kopen. :D