Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Toch maar weer een tegengeluid dan, ca 13 maand in bezit en in 2023 alleen een keer voor de gezelligheid langsgeweest, niet voor service.
En ik ben er 1 keer doorheen gelopen naar de showroom voor het maken van een proefrit voor een volgende Tesla. 😅

Bij KIA mag ik wel iedere 15.000km plaats nemen. Die hebben een zitje met uitkijk over hun modellen. Heeft niet het juiste effect gehad. 🤪🤪
 
En nog even een zijstapje m.b.t. de andere laders.
LA to San Francisco/Bay Area 11/25: 3 hour wait at Electrify America met een EV6.
We knew we only had to charge once to make it home, and we knew that Kettleman City was our best bet because the EA there has 10 chargers, and according to the app 9 were operational at the time we were checking.

Welp, when we arrived there only 7 were functioning. And the line was out of control.

Wacht, Kettleman City, die naam heb ik pas geleden nog gehoord. Oh ja, dat was die site met 40 superchargers. En aan de andere kant van de weg nog eens 55.
En 40 km verderop nog eens 80 superchargers.

En dan zeuren we over 10 stalls waar er 3 van defect zijn. En nee, in de US kun je met een niet-Tesla niet bij Tesla laden (vanwege de connector).
I hate Musk and for that reason alone don't want one
Yes... let the hate flow through you. You'll turn to the dark side soon enough.

On-topic:
Als de andere fabrikanten in de US overstappen op NACS dan kunnen de laadproviders wel inpakken.
 
Nu zit ik zeker 2-3x per jaar bij tesla een halve dag te werken in hun flex-ruimte
Dat is achterhaald ondertussen. Al bevestigen uitzonderingen de regel.
Ik mis ondertussen al een jaar of 4 de gezellige babbels en lekkere koffie daar.
2 jaar wegens de herstellingen aan huis door de ranger en 2 jaar omdat er niets meer te herstellen valt.
 
i5 vandaag in de showroom gezien. Vond het eerlijk gezegd niks.

Weer gereden met een i4 vandaag en de knoop doorgehakt: het wordt een i4 edrive40.
Een voorraadmodel helemaal naar wens gevonden met een hele mooie korting.
Nog tot eind maart met de tesla om niet met teveel auto’s voor de deur te zitten (ivbm leasetermijn).

En ik durf te wedden dat het Tesla forum leuker is dan het BMW forum, in ieder geval meer brains doorgaans.
 
En ik dacht nog, die i5 moet een goede concurrent voor de MS zijn. Waar de i4 te duur is vergeleken met de 3 is de i5 weer zeer concurrerend geprijsd t.o.v. de S (of de S is te duur). Ok, je hebt wat minder range, vermogen of laadsnelheid, maar hij is volgens de cijfers wel zuiniger en groter.
 
Mercedes EQA versus Tesla Mod Y


Scherm­afbeelding 2024-01-24 om 08.14.49.png
 
Ben ook in de markt voor een vervanger voor de M3. Ook bij BMW gekeken, maar ik werd helemaal gek van de menu's in de BMW en alle knoppen in de auto. Neem daarbij alle opties die je moet aan en uit zetten. Mijn vrouw heeft nu een X1 en ik heb altijd gedonder om iets simpels als carplay goed werkend te krijgen. Werk die van mij, dan gaat het bij haar mis. An de andere kant....ze hebben tenminste carplay. Dat is echt een gemis bij Tesla

Ik begrijp de traditionele automakers niet zo goed. Ze blijven stug vol doorgaan met tig opties, maar het meest vreemde vind ik het krampachtig in stand houden van een dealernetwerk. Al die dealers hebben problemen om personeel te vinden, maar ze blijven stug vol houden om elektrische auto's om de x.000 kilometer terug te laten komen.
 
  • Like
Reactions: job-lek and NielsA
Ben ook in de markt voor een vervanger voor de M3. Ook bij BMW gekeken, maar ik werd helemaal gek van de menu's in de BMW en alle knoppen in de auto. Neem daarbij alle opties die je moet aan en uit zetten. Mijn vrouw heeft nu een X1 en ik heb altijd gedonder om iets simpels als carplay goed werkend te krijgen. Werk die van mij, dan gaat het bij haar mis. An de andere kant....ze hebben tenminste carplay. Dat is echt een gemis bij Tesla

Ik begrijp de traditionele automakers niet zo goed. Ze blijven stug vol doorgaan met tig opties, maar het meest vreemde vind ik het krampachtig in stand houden van een dealernetwerk. Al die dealers hebben problemen om personeel te vinden, maar ze blijven stug vol houden om elektrische auto's om de x.000 kilometer terug te laten komen.

On-topic.gif
 
Zelfde prijs (m60 x) als de plaid, maar dan kaal. Wat is daar zeer concurrend aan ?
Wat opties en al snel duurder dan de plaid met track pack, ik wist het wel.
Daarom zeg ik ook "minder range, vermogen of laadsnelheid". Voor 77k heb je ook een i5 40. Als de i5 en S qua formaat vergelijkbaar zijn dan is dat een hele goede optie. Bij Tesla heb je die keuze niet en moet je direkt 95k aftikken.
En die lagere laadsnelheid is geen punt als het lagere opgegeven verbruik klopt.
 
Daarom zeg ik ook "minder range, vermogen of laadsnelheid". Voor 77k heb je ook een i5 40. Als de i5 en S qua formaat vergelijkbaar zijn dan is dat een hele goede optie. Bij Tesla heb je die keuze niet en moet je direkt 95k aftikken.
En die lagere laadsnelheid is geen punt als het lagere opgegeven verbruik klopt.
I stand corrected:

Voor 77k heb je een KALE i5.
En een BMW koop je niet kaal.

En Bjorn heeft ondertussen ontdekt dat de i5 na een paar snellaadsessies weigert om nog snel te laden. Dat wordt blijkbaar pas na een paar dagen vrij gegeven.... ongeschikt dus om lange trips te doen....
Hé wacht... was de i5 geen "reisberline"...

Dikke WTF.
 
I stand corrected:

Voor 77k heb je een KALE i5.
En een BMW koop je niet kaal.

En Bjorn heeft ondertussen ontdekt dat de i5 na een paar snellaadsessies weigert om nog snel te laden. Dat wordt blijkbaar pas na een paar dagen vrij gegeven.... ongeschikt dus om lange trips te doen....
Hé wacht... was de i5 geen "reisberline"...

Dikke WTF.