Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Macan is niet mijn auto, maar positieve is dat die op een echt EV platform staat. VAG ziet tenminste in dat het ombouwen van ICE's niet de juiste weg is. De Macan zal denk ik wel prima gaan verkopen (specs zijn best goed), Porsche heeft veel vaste klanten (mijn buurman heeft net z'n 3e Taycan gekocht).
 
  • Like
Reactions: job-lek
Macan is niet mijn auto, maar positieve is dat die op een echt EV platform staat. VAG ziet tenminste in dat het ombouwen van ICE's niet de juiste weg is. De Macan zal denk ik wel prima gaan verkopen (specs zijn best goed), Porsche heeft veel vaste klanten (mijn buurman heeft net z'n 3e Taycan gekocht).
o_O 3e Taycan!! Voor dat die gewassen moet worden een nieuwe??
 
Op basis van de berichtgeving wordt (mede) als argument gebruikt dat het precedentwerking kan opleveren. Dat dan iedereen naar de dealer kan stappen die deze auto heeft gekocht.

Ik mag toch hopen dat de Hoge Raad daar korte metten mee maakt. Want dan zeg je eigenlijk: als je maar genoeg mensen oplicht, dan is het ok…
Ik lees hem zelfs zo dat iedereen (alle merken, electrisch en benzine) dan bezwaar kan maken.
 
Het is hier al eerder gepost, maar opnieuw relevant.
Het is gewoon een verkeerde interpretatie van wat de WLTP-range voorstelt. Het is een range op basis van een door de norm vastgestelde cyclus. Die laat toe om de efficiëntie van de aandrijflijn van verschillende auto's te vergelijken. Tenzij het resultaat van die normproef verkeerd zou vermeld staan, kan je hier juridisch weinig tegen inbrengen.
 
  • Like
Reactions: peter85
Het is hier al eerder gepost, maar opnieuw relevant.
Het is gewoon een verkeerde interpretatie van wat de WLTP-range voorstelt. Het is een range op basis van een door de norm vastgestelde cyclus. Die laat toe om de efficiëntie van de aandrijflijn van verschillende auto's te vergelijken. Tenzij het resultaat van die normproef verkeerd zou vermeld staan, kan je hier juridisch weinig tegen inbrengen.
Ik begreep dat bij de Jag er wel een zodanig verschil was dat er getwijfeld mag worden aan de normtest.

Dat je bij 150 km/u op de autobahn minder ver komt is weer een tweede.
 
o_O 3e Taycan!! Voor dat die gewassen moet worden een nieuwe??
De eerste was van alles mis mee, teruggenomen en nieuwe geleverd. de 3e was iets met kleur...... hij wou gewoon de nieuwste. HIj zal volgend jaar wel weer de allernieuwste willen (net uit).

Hij rijdt al 20 jaar of zo Porsche en wil gewoon een Porsche. Hij vindt de Tesla's geweldig, maar verkeerde sticker :). Net z'n publiek als Land Rovers, merkvast (die komt ook als EV, die EV is erg mooi, wel duur..... gaan straks als broodjes).
 
Ho even. Je kriigt daarvoor wel een grotere accu, meer range, ook het laden is sneller. Met een vanafprijs van 85k kennelijk. Dat je de Macan kan aankleden is vers twee, maar die is niet kaal standaard.

Wellicht als ik erin gereden heb dat ik het ook overpriced vind, maar eerst maar eens ermee rijden. Ik heb veel Porsches gehad en weet dan ook dat het echt wel wat meer is dan wat alcantara en knopjes…
Niemand koopt die Porsche met standaard velgjes en zonder opties. Daar komt altijd 10-15k bij.
Ik heb zelf nooit met Porsche gereden, dus ik ben benieuwd wat het verschil nu wel is waarvoor je 50k extra wil betalen. Dat er voor het merk op zich 20k wordt betaald kan ik nog ergens snappen.
Batterij is groter, maar de extra range is nog geen 50km.
De ruitenwisser achteraan is al een optie van 365€ en ja, die kan je op een Y niet krijgen.
Maar de audio van de Tesla‘s met premium interieur hebben een dikke subwoofer en zijn van een kwaliteit waarvoor je bij Porsche waarschijnlijk 5k mag bijbetalen.
 
Niemand koopt die Porsche met standaard velgjes en zonder opties. Daar komt altijd 10-15k bij.
Ik heb zelf nooit met Porsche gereden, dus ik ben benieuwd wat het verschil nu wel is waarvoor je 50k extra wil betalen. Dat er voor het merk op zich 20k wordt betaald kan ik nog ergens snappen.
Batterij is groter, maar de extra range is nog geen 50km.
De ruitenwisser achteraan is al een optie van 365€ en ja, die kan je op een Y niet krijgen.
Maar de audio van de Tesla‘s met premium interieur hebben een dikke subwoofer en zijn van een kwaliteit waarvoor je bij Porsche waarschijnlijk 5k mag bijbetalen.
Standaard op de Turbo.

Overigens zit er op mijn MYP ook voor bijna 10k aan opties. En zo lang als we de prijslijst niet kennen is al het andere speculatief.
 
Is de Vision-S 02 van Sony Mobility al langs gekomen?


7-seater en even groot als de MY. Ook level 2+ selfdriving zoals bijna alle EVs van vandaag. Ik zie op andere plekken ook dat de positionering 100% met de MY is. Klein probleem is dat er nog geen datum aan de lancering hangt.

Alleen jammer dat ze het niet een Walkman 2 hebben genoemd.

sony-electric-car-7-seater-launch-10.jpg
 
Last edited:
Is de Vision-S 02 van Sony Mobility al langs gekomen?


7-seater en even groot als de MY. Ook level 2+ selfdriving zoals bijna alle EVs van vandaag. Ik zie op andere plekken ook dat de positionering 100% met de MY is. Klein probleem is dat er nog geen datum aan de lancering hangt.

Alleen jammer dat ze het niet een Walkman 2 hebben genoemd.

View attachment 1012940

Walk-man lijkt mij dan ook de slechtst mogelijke naam voor een auto. U is geen marketeer. ;)
 
Porsche Macan heeft wel een automatische frunk opener. Dat heeft de model Y niet ;)
Ja dat mis ik op de Model X, maar eerlijk gezegd met zo een snelheid van openen had ik direct al krassen in de frunk. Als de X helemaal open gaat (en dat doet ie rustiger) dan landt ie wel degelijk tegen mijn garagepoort. Maar omdat ie dat zo zacht doet, is dat geen probleem.