Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees hier zaken als de ene die tienden van een seconde sneller is dan de andere, 3,3" vs 3,7"... Als die Porsche driver zijn reactiesnelheid niet top is heeft hij het al vlaggen 😂 4tienden van een seconde mensen, waar gaat dit over.
10km/h sneller en we spreken dan al over 250 - 260km/h, waar doe je dat (en hoe snel moet je dan aan de volgende SuC)? Zelfs in Duitsland wordt dat al een hele uitdaging. Sneller laden, meer range...
Hoeveel sneller laden, enkele minuten? Hoeveel meer range en maakt dat een verschil of je nu 500km of 600km aan één stuk blijft rijden? Hoe dikwijls doe je dat?
Kleuren en geuren, daar geen discussie maar een hele waslijst aan opties terwijl het bij een andere standaard is.. Dan moet je toch al heel verliefd zijn om dat extra te willen betalen. Tenzij je er niet moet naar kijken of je een budget van de zaak oid hebt. Niets op tegen trouwens.
Zo beschouwd hoef je nooit een sneller auto te kopen, want in stapjes ben je zo bij het niveau Dacia Spring.

Verder haalt een Tesla de 0-100 niet, Porsche gaan vaak sneller dan de opgave.

Veel belangrijker is extra range (waarmee je op een lange rit meer planmogelijkheden hebt) en de laad snelheid die bij de Macan ruim 2x zo snel is. En dat is wel een groot verschil (al laad ik eigenlijk nooit tot 80%, want dat duurt mij echt te lang).

Nog even afgezien van dat er ook veel zaken zijn die gewoon niet op een Model Y te krijgen zijn.

Over verliefd zijn gespoken: voor sommigen hier maakt liefde wel blind als je werkelijk denkt dat de Macan eigenlijk alleen maar meer geld kost voor onder de streep (zo goed als) hetzelfde.
 
Veel belangrijker is extra range (waarmee je op een lange rit meer planmogelijkheden hebt) en de laad snelheid die bij de Macan ruim 2x zo snel is. En dat is wel een groot verschil (al laad ik eigenlijk nooit tot 80%, want dat duurt mij echt te lang).
Dat moet je echt wel nuanceren, want de Macan zal de 250kW enkel halen bij 300kW 800V hyperchargers, en bij de 250kW V3 Tesla superchargers maar 150kW kunnen halen omwille van de 400V.

En dan weet je dat heel wat Tesla V3 locaties meer snelladers kennen dan dat er stekkers op een 300kW 800V locatie zijn bij een 3rd party partij zoals FastNed, IONITY e.a.

Dus, hoe zeker ben je ervan dat je van die hogere laadsnelheid kan genieten?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik blijf me verbazen over het fanatisme waarmee velen in de laatste paar pagina's proberen om 'hun gelijk te halen'. Als iemand een Porche wil en die beter vindt dat een Tesla, en al een Tesla heeft (gehad) dan zie ik niet in waarom je denkt dat je m kan overtuigen.

Omgekeerd. mensen die al aan hun 2e of 3e tesla zijn begonnen ga je waarchijnlijk niet overtuigen dat een Porche beter is.
 
Oh maar ik ben er zeker van dat die Macan goed gaat verkopen. Inderdaad het genre mensen die wijzertjes nog altijd leuk vinden, en daarom hun vorige Porsche hadden gekozen. Het genre mensen dat liever zelf rijdt. Het genre mensen dat iets meer persoonlijke bling wil tentoon spreiden dan de zoveelste Tesla Model Y leaser.

Niks mis mee.

Tuurlijk is het het equivalent van een Samsung Galaxy S24 Ultra in plaats van een iPhone, maar dat maakt ze natuurlijk uniek tegenover al dat plebs met een iPhone.
 
Tsja, uit de industriele automatisering heb ik geleerd dat een wijzer veel sneller interpreteert dan een digitaal weergegeven getal, net als de snelheid waarmee de wijzer toe- of afneemt. Er zijn voordelen aan wijzers.
Scheelt ook dat de snelheidsmeter van Porsche ook maar 2fps doet om "de bestuurder niet te verwarren" 😂
 
Dat moet je echt wel nuanceren, want de Macan zal de 250kW enkel halen bij 300kW 800V hyperchargers, en bij de 250kW V3 Tesla superchargers maar 150kW kunnen halen omwille van de 400V.

En dan weet je dat heel wat Tesla V3 locaties meer snelladers kennen dan dat er stekkers op een 300kW 800V locatie zijn bij een 3rd party partij zoals FastNed, IONITY e.a.

Dus, hoe zeker ben je ervan dat je van die hogere laadsnelheid kan genieten?
Jij hebt een X die ook echt langdurig 250 kW haalt. De Y tikt het heel even aan en zakt heel snel terug.
 
Ik blijf me verbazen over het fanatisme waarmee velen in de laatste paar pagina's proberen om 'hun gelijk te halen'. Als iemand een Porche wil en die beter vindt dat een Tesla, en al een Tesla heeft (gehad) dan zie ik niet in waarom je denkt dat je m kan overtuigen.

Omgekeerd. mensen die al aan hun 2e of 3e tesla zijn begonnen ga je waarchijnlijk niet overtuigen dat een Porche beter is.

Even voor de goede orde: ik wil alleen maar gaan vergelijken. Wat de keuze dan wordt, geen idee.

Ik vind het alleen wel een interessante optie.
 
Tuurlijk is het het equivalent van een Samsung Galaxy S24 Ultra in plaats van een iPhone, maar dat maakt ze natuurlijk uniek tegenover al dat plebs met een iPhone.
En wie is de Iphone hier en wie de Samsung?
Vanuit Tesla gezien zou ik zeggen dat ze met de Y en 3 een Samsung zijn (massa), en met de X en S een Iphone willen zijn, maar heb mijn twijfels of dat lukt. Los van de kwaliteit, weet ik niet of je uberhaupt beide kan zijn.
Samsung heeft ook topmodellen, maar dat maakt ze nog geen Iphone.
 
En wie is de Iphone hier en wie de Samsung?
Vanuit Tesla gezien zou ik zeggen dat ze met de Y en 3 een Samsung zijn (massa), en met de X en S een Iphone willen zijn, maar heb mijn twijfels of dat lukt. Los van de kwaliteit, weet ik niet of je uberhaupt beide kan zijn.
Samsung heeft ook topmodellen, maar dat maakt ze nog geen Iphone.
Wie is de trendsetter?
 
Even voor de goede orde: ik wil alleen maar gaan vergelijken. Wat de keuze dan wordt, geen idee.

Ik vind het alleen wel een interessante optie.
Ik bedoel vooral het zinloze geneuzel op en neer. Ik denk dat als je al een Tesla gehad hebt je oud en wijs genoeg bent om al die voors en tegens zelf uit te vogelen daar hoeven geen pagina's over vol geschreven te worden met alle bekende dooddoeners. Voegt precies niets toe. Zeker niet in een thread over wat andere automerken doen. T is niet de wat wordt mijn volgende auto thread.
 
Gelachen.
Ik ook, om al die iPhoners die er helemaal en oprecht van overtuigd zijn dat ze een superieure mobiele telefoon hebben gekocht en dat de overige 3/4 van de planeet digibete sukkels zijn.
Het is toch gewoon een kwestie van voorkeur en beide systemen hebben hun sterke en minder sterke kanten.