Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan me steeds verschrikkelijk druk maken in mensen die neerbuigend doen over wat andere kopen. Meestal hebben die mensen daar een reden voor en armoede zal het zeker niet zijn bij een wagenkeuze van 50.000€. Hoe moeilijk is het om iedereen in zijn waarde te laten?
Omdat ik mezelf in de toekomst geen Ferrari EV zal kunnen veroorloven zal de volgende EV waarschijnlijk terug (maar)een Tesla zijn...

Ik ging op dit soort onzin niet meer reageren,... oeps, deed ik het nu toch weer?
 
Ik kan me steeds verschrikkelijk druk maken in mensen die neerbuigend doen over wat andere kopen. Meestal hebben die mensen daar een reden voor en armoede zal het zeker niet zijn bij een wagenkeuze van 50.000€. Hoe moeilijk is het om iedereen in zijn waarde te laten?
Omdat ik mezelf in de toekomst geen Ferrari EV zal kunnen veroorloven zal de volgende EV waarschijnlijk terug (maar)een Tesla zijn...

Ik ging op dit soort onzin niet meer reageren,... oeps, deed ik het nu toch weer?
Morgen met het andere been uit bed stappen zou ik zeggen. ;)
 
Of eerst je mond spoelen voor je iets zegt...
Het is wat, zeggen dat je een bepaalde auto niets vindt. Toch vreemd dat tegenwoordig iedereen bloot staat aan de meest nare meningen (antisemitisme is bv weer helemaal in…), maar tegelijkertijd de gevoeligheid voor andere meningen zich bij lange na niet meer laat omschrijven met ‘lange tenen’.

Voor de goed orde: wellicht heb je het gemist: er was helemaal geen sprake van iemand die aangaf een Kona te willen kopen (dan is het onnodig), maar iemand die aangeeft dat ze uit voorraad leverbaar zijn.

Recent stond ik overigens aan de andere kant (omdat mij de nieuw Macan wel wat lijkt) en ik heb van alle negatieve opmerkingen precies 0 seconden wakker gelegen hoor.

Het was een lange rit in de skilift, anders had ik volstaan met: nergens voor nodig. ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Afgeven op andere merken hoort er toch een beetje bij?

Iedereen heeft een blinde vlek voor zijn eigen auto. Op een Kona forum is iedereen waarschijnlijk dolblij dat ze niet in een Tesla hoeven te rijden.

Daar heb je gelijk in, maar op een bepaalde manier werkt tesla wel polariserend (om maar is een modewoord te gebruiken). Er zijn lovers en haters. Dan zijn er nog is de haters die Tesla om welke reden dan ook niks vinden (musk, concept etc), maar ook genoeg die het uit een soort jaloezie niks vinden (al dan niet door de fiscale voordelen van weleer). Is veel sterker dan tussen andere merken. Tesla fans kunnen er zelf ook wat van hoor!
 
  • Informative
Reactions: Michel_AH
Volgens mij heet 't draadje: wat andere automerken doen. Kona is dus schijnbaar direct leverbaar.
Das mooi, want 't helpt de transitie naar EV. De Kia E-Niro (Die een collega wilde) stond 9-14 maanden levertijd op. Fijn voor Kia dat zoveel mensen 'm willen, jammer dat ze niet nog beter leverbaar zijn want dan ging de transitie nog wat sneller.

Ik heb overigens een paar keer in een Kona gereden en vind het helemaal geen verkeerde auto, comfortabel genoeg voor lange afstanden, best 'n behoorlijke range en vanaf 40k te koop (en de leasemaatschappijen krijgen daar nog wat korting op).
Of het de betere keus is naast een model 3 of model Y mag iedereen voor zichzelf uitmaken.
 
En in mijn originele bericht ging het natuurlijk over de Hyundai IONIQ5 die men wou bestellen, met toen +20 maanden levertermijn.

Ook jammer dat die levertijd zo enorm is. Best n leuke auto om te zien (smaken verschillen, I know).

Wat is nou precies de rem op leverbaarheid van zo’n IONIC5? Productiecapaciteit, beschikbaarheid van accu’s of iets heel anders?
 
Ook jammer dat die levertijd zo enorm is. Best n leuke auto om te zien (smaken verschillen, I know).

Wat is nou precies de rem op leverbaarheid van zo’n IONIC5? Productiecapaciteit, beschikbaarheid van accu’s of iets heel anders?
Goh, anderhalf jaar terug zat je nog in de supply chain crisis, en Hyundai en Kia hebben niet de capaciteit uitgebouwd zoals Tesla om per jaar een miljoen EV's te produceren.

Als je EV6 of IONIQ5 dan een klein succes wordt als eerste 'betaalbare' niet-Tesla EV's, dan wordt het dus aanschuiven.