prettig
Active Member
Heb ze gehad en nog rijden....... kia/hyundai. Gewoon goede EV's, gewoon prima en "betaalbaar". Persoonlijk zou ik de Niro nemen en niet de Kona (ruimer). Niet iedereen wil een Tesla......
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met ‘goed’ heb je het dan ook goed gezegd. Als E-Niro en M3LR rijder ken ik beiden goed. Voor mijn zakelijke ritten in Nederland is de Niro een trouwe metgezel die je netjes van A naar B brengt. Bij buitenlandse vakantietripjes blijft hij als enige thuis….(kent iemand nog een goed opvang voor KIA’s?) Er zijn 2 dingetjes die de KIA beter doet: ACC (na baanwissel pakt hij hem zelf weer geruisloos op) en verlichting bij laadpoort (je kan zien waar je de kabel dient in te pluggen). Wat betreft verbruik is hij on par met Tesla en erg accuraat in zijn voorspelling.Heb ze gehad en nog rijden....... kia/hyundai. Gewoon goede EV's, gewoon prima en "betaalbaar". Persoonlijk zou ik de Niro nemen en niet de Kona (ruimer). Niet iedereen wil een Tesla......
(Vrijwel) iedere moderne auto brengt je prima van a naar b. Het is een beetje als zeggen dat er ook 4 wielen onder zitten.Heb ze gehad en nog rijden....... kia/hyundai. Gewoon goede EV's, gewoon prima en "betaalbaar". Persoonlijk zou ik de Niro nemen en niet de Kona (ruimer). Niet iedereen wil een Tesla......
Als je als fabrikant op iedere EV auto verlies maakt dan zou ik ook de levertijd zo lang mogelijk maken in de hoop dat iemand elders gaat shoppen.En in mijn originele bericht ging het natuurlijk over de Hyundai IONIQ5 die men wou bestellen, met toen +20 maanden levertermijn.
Was dat ook de reden dat Model S zo lang niet leverbaar was? Oftewel: onzin.Als je als fabrikant op iedere EV auto verlies maakt dan zou ik ook de levertijd zo lang mogelijk maken in de hoop dat iemand elders gaat shoppen.
FD Europamania Duitsland lijdt aan elektrostress 12 februari 2024
Dat Duitse autobouwers moeite hebben met de concurrentie met Tesla en BYD, is bekend. Ze lijden vaak verlies op hun elektrische modellen, en met hun aanbod van kleinere voertuigen lopen ze achter op de Fransen. Inzakkende verkopen en een prijzenoorlog op de Duitse markt maakt het allemaal nog pijnlijker (lees ook dit verhaal van FD-collega Arend Clahsen). Het is niet gezegd dat bijvoorbeeld Volkswagen de achterstand niet meer inloopt. Maar ook boven een ander terrein pakken zich donkere wolken samen: die van R&D naar elektromobiliteit. De Duitse regering snijdt namelijk in de uitgaven voor onderzoek. Tal van instituten, maar ook Volkswagen, hebben daar alarm over geslagen. Eerst het waarom van de korting. Vorig najaar stelde het grondwettelijk hof dat Duitsland overtollig geld dat bedoeld was voor economische steun vanwege de coronacrisis, niet mocht overhevelen naar andere potjes. Dat betekende een forse klap voor het KTF, een fonds waarmee Duitsland de klimaattransitie wil stimuleren. Dat KTF financierde tal van onderzoeksprogramma’s naar elektromobiliteit. Maar minister van financiën Christian Lindner (over wie later meer) moest bezuinigen, en dus vreesden de onderzoeksinstituten dat zij moesten bloeden. Er is in de begroting voor 2024 minder geld beschikbaar, volgens sommige media tot drie kwart minder. Al lopende projecten behouden hun financiering, maar nieuwe aanvragen liggen moeilijk. Onderzoeksinstituten vrezen met name dat ze daardoor geen mensen voor projecten kunnen aanstellen. En Duitsland loopt nu al achter, werpen ze tegen, terwijl de industrie moet vechten tegen hevige concurrentie. Ze stellen dat er nog veel onderzoek gedaan moet worden naar elektrische vrachtwagens, naar de uitbouw van het laadnetwerk en naar grondstoffen voor de accu’s van e-wagens. Niks aan het handje, zei het ministerie van onderzoek eind vorige week: er blijft genoeg geld beschikbaar. Maar de instituten hopen dat er in de begroting voor 2025 weer meer ruimte komt.
Goed dat je het zelf beseft.Was dat ook de reden dat Model S zo lang niet leverbaar was? Oftewel: onzin.
Laat ze allebei een paar keer op de grond vallen. Dan weet je wat het voordeel is van een iPhone.Ik ook, om al die iPhoners die er helemaal en oprecht van overtuigd zijn dat ze een superieure mobiele telefoon hebben gekocht en dat de overige 3/4 van de planeet digibete sukkels zijn.
Het is toch gewoon een kwestie van voorkeur en beide systemen hebben hun sterke en minder sterke kanten.