PriOkkie
Member
Ehh... hoe zal ik het zeggen... ik denk niet dat ik die schade überhaupt ontdekt zou hebben.
Zat er misschien een stukje grit tussen? (van dat opspattende spul dat ze na het asfalteren op de weg strooien om fietsers te pesten)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ehh... hoe zal ik het zeggen... ik denk niet dat ik die schade überhaupt ontdekt zou hebben.
Aanwijzing voor alle fabrikanten: richtingaanwijzers, alarmlichten, ruitenwissers, claxon en SOS moeten via een fysieke knop beschikbaar zijn, anders geen 5* NCAP rating.
Bij de model S is het zo: je drukt op het ruitenwisserklopje op het stuur, hierdoor gaat hij één keer wissen , bij langer drukken gaan ook de sproeiers. bij het drukken komt de er enkele seconden een pop-up menu op het scherm met de verschillende wisser snelheden. hieruit kan je dan een keuze maken door middel van het linkse scrolwiel op het stuur. Je moet dus het scherm niet aanraken.Aanwijzing voor alle fabrikanten: richtingaanwijzers, alarmlichten, ruitenwissers, claxon en SOS moeten via een fysieke knop beschikbaar zijn, anders geen 5* NCAP rating.
Carmakers Must Bring Back Buttons, Says Europe - Hagerty Media
Key dashboard touchscreen functions will soon be kicked into touch and physical switches required for car makers to be granted the highest safety ratings.www.hagerty.com
Ik heb niet helemaal op het netvlies hoe de ruitenwisser werkt bij de stalk-less Tesla, maar afgezien daarvan lijkt me niet dat we op het traject zaten om deze functies via het touchscreen te laten werken. Laat staan dat het handig is.
Afwezig bedoel je.
Ruitenwissers bijvoorbeeld. 1x wis/was is niet ruitenwisser.Er staat niet dat deze op een hendel moeten staan, maar voor de rest zie ik alle fysieke knoppen aanwezig bij de M3H.
Welke zie jij dan niet?
Ruitenwissers bijvoorbeeld. 1x wis/was is niet ruitenwisser.
Bij de model S is het zo: je drukt op het ruitenwisserklopje op het stuur, hierdoor gaat hij één keer wissen , bij langer drukken gaan ook de sproeiers. bij het drukken komt de er enkele seconden een pop-up menu op het scherm met de verschillende wisser snelheden. hieruit kan je dan een keuze maken door middel van het linkse scrolwiel op het stuur. Je moet dus het scherm niet aanraken.
Ruitenwissers bijvoorbeeld. 1x wis/was is niet ruitenwisser.
Nee, want dan moet je alsnog het scherm gebruiken, en niet een hardwarematige stengel zoals wordt bedoeld.Toch wel. Bij de Y en 3 werkt het precies zoals Xfrank's S:
Edit: bij de oude 3 en de Y werkt het wel ietsje anders: je moet het knopje dieper indrukken om te sproeien. Bij de "hendellozen" is het blijkbaar "langer indrukken" geworden. Feit blijft dat je het allemaal met knopjes kan bedienen, dus letterlijk voldoen ze aan de eisen.
Waarom zou je het scherm moeten gebruiken?Nee, want dan moet je alsnog het scherm gebruiken, en niet een hardwarematige stengel zoals wordt bedoeld.
Ik denk dat ze willen dat er tactiele feedback is, zodat je je ogen op de weg kan houden. Met het scrollwiel moet je nog steeds op het scherm kijken om bevestiging van je actie te krijgen.Waarom zou je het scherm moeten gebruiken?
Eenmaal op het knopje drukken en je kan via linker scrolwiel wissers in manueel zetten alsook snelheid
Met mijn vorige Kia (of eender welke wagen met stalks) is de snelheid van de wissers aanpassen ook maar op gevoel. Ofwel moet je op de stalk kijken ofwel krijg je ergens op een of ander schermpje een bevestiging van de gekozen stand. Ik zie geen verschil met het stalkless bedienen van de ruitenwissers…Ik denk dat ze willen dat er tactiele feedback is, zodat je je ogen op de weg kan houden. Met het scrollwiel moet je nog steeds op het scherm kijken om bevestiging van je actie te krijgen.
Maar is inderdaad overkill en geen veiligheidsissue. Als ze te veel gaan is er geen veiligheidsrisico. Als ze te weinig gaan is de knop een optie om de noodsituatie snel te verhelpen.
Ruitenwisser moet harder? Klik.. nog niet hard genoeg? Klik.. oh, zachter? Klik andere kant op. Hoef je niet voor op het scherm te kijken. Je ziet toch of ze snel genoeg zijn?Ik denk dat ze willen dat er tactiele feedback is, zodat je je ogen op de weg kan houden. Met het scrollwiel moet je nog steeds op het scherm kijken om bevestiging van je actie te krijgen.
In ander nieuws zag ik vandaag deze foto voorbijkomen met stapels (letterlijk!) BYD's die klaar staan voor verscheping:
View attachment 1024981
Wow! Waarom heeft niemand bij Tesla Logistics dit bedacht? Zo te zien zijn ze hier gebundeld op standaard container formaat en kunnen ze zometeen in hoog tempo met een kraan op een containerschip gezet worden. Dat zal toch veel efficienter (=goedkoper) zijn dan stuk voor stuk een RoRo op en af rijden?
Met andere woorden: puntje gescoord voor BYD hier.
Nee hoor, dat wist ik al lang. Ik kijk echter iets verder dan mijn neus lang is, en probeer in de gedachten van de wetgever te kruipen, of in dit geval, old auto. Blijkbaar is dat voor de high-tech Tesla rijders iets te hoog gegrepen, begrijpen wat een ander wil.Ruitenwisser moet harder? Klik.. nog niet hard genoeg? Klik.. oh, zachter? Klik andere kant op. Hoef je niet voor op het scherm te kijken. Je ziet toch of ze snel genoeg zijn?
@horta, vandaag leerde je dat je het scrollwieltje kan gebruiken?