Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Weet even niet waar ik dit nieuws kwijt kan, dus maar even hier (draadje Tesla’s in de pers is voor NL media only). De EV prijzenoorlog en dumping heeft gevolgen voor de leasemarkt.

Heeft alles te maken met beleid. De prijsverlaging is nodig om breder publiek te kunnen trekken. Maar om de vraag naar gebruikte elektrische auto’s te stimuleren is hoge houderschapsbelasting en uit electorale motieven de brandstofprijzen laag houden funest.

Maar goed, dat zien we keer op keer: ultradomme besluiten die elkaar bijten.
 
Heeft alles te maken met beleid. De prijsverlaging is nodig om breder publiek te kunnen trekken. Maar om de vraag naar gebruikte elektrische auto’s te stimuleren is hoge houderschapsbelasting en uit electorale motieven de brandstofprijzen laag houden funest.

Maar goed, dat zien we keer op keer: ultradomme besluiten die elkaar bijten.
Achtergrond van heel veel goedkoop aanbod van Chinese merken is feit dat de Chinese overheid de economie uit het slop probeert te halen met supply-side stimulus, terwijl de binnenlandse vraag achterblijft (structureel probleem van op export gerichte landen, zie ook Duitsland). Auto’s worden dus op buitenlandse markten gedumpt met als gevolg wereldwijd dalende prijzen.
 
Klinkt leuk die 25k, maar in een filmpje zag ik net dat de basis, die voor 25k dus, niet eens kan snelladen. In de praktijk zal een leuke gewoon dik boven de 30 uitkomen.


Je vergeet de stokbroodhouder! 😂

IMG_6919.jpeg
 
Je vergeet de stokbroodhouder! 😂

View attachment 1022504
Die stokbroodhouder zou ik zo mee bestellen.
Wat een GENIALE marketing. Dit wordt echt een conversation piece, en gaat zo veel gratis reclame opleveren.

En als iemand komt 'stoefen' met zijn Porsche Macan, EQS of i7, dan kan je vragen: En waar leg ik mijn baguette?