Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie op youtube wat voorbij komen waar ik wel nieuwsgierig naar ben als toekomstige optie... Zijn er mensen die hier dit het openen van de frunk en trunk van de M3 hebben aangepast?

Ik heb nu een volledig elektrische achterklep en dat bevalt me wel erg goed. Ik zou kunnen leven met alleen auto openen en handmatig sluiten. (decadent eigenlijk :oops:)

 
De achterklep gaat minder ver open (?) na de upgrade dat is voor mij de reden om deze upgrade (nog niet) uit te voeren.
De Frunk moet met meer kracht dicht om van de sterkere gasdrukveren te kunnen winnen ik heb het idee dat de klep dan een beetje buigt onder deze extra druk? Dat ziet er wat fragiel uit bij het sluiten maar het automatisch openen ziet er erg leuk uit.
 
Met wat geduld en picasso skills prima te doen.
Foliatec.JPG

Calipers.jpg
 
Waarom is die range zo belangrijk?
Je kunt toch op veel plekken laden?
Of gaat het om de kosten?
Nee, uiteindelijk na 10.000 km's om de milieu-aspecten, lijkt mij. Daar zou het mij omgaan. Ten minste als ik eindelijk eens goede aerocaps krijg. Twee waren er al van afgerold en de twee resterende had ik er maar van afgehaald om ze niet te verliezen. Van de week is de Mobile Service langs geweest en samen hebben we geconstateerd dat de resterende twee niet goed waren. Waarschijnlijk de reden dat ik er al twee verloren had. De ijzeren clipjes zaten niet goed in de plastic clips. Dus let op dat de clips ten opzichte van elkaar goed zitten.
 
Last edited:
De achterklep gaat minder ver open (?) na de upgrade dat is voor mij de reden om deze upgrade (nog niet) uit te voeren.
De Frunk moet met meer kracht dicht om van de sterkere gasdrukveren te kunnen winnen ik heb het idee dat de klep dan een beetje buigt onder deze extra druk? Dat ziet er wat fragiel uit bij het sluiten maar het automatisch openen ziet er erg leuk uit.
Dat de achterklep minder ver open gaat is een kwestie van enkele cm's. De frunk gaat met de orginele veren ook lastig dicht. Zoveel maakt het niet uit. Bij beiden lijkt het gevaar van buigen / een deuk tot de mogelijkheden, maar dat is meer schijn dan werkelijkheid. Uteindelijk zou het met een nieuw veertje voor de vergrendeling opgelost moeten worden. Dat veertje heb ik besteld, maar begrijp dat er nog wat werk aan zit om deze goed op lengte te krijgen.
 
Dat de achterklep minder ver open gaat is een kwestie van enkele cm's. De frunk gaat met de orginele veren ook lastig dicht. Zoveel maakt het niet uit. Bij beiden lijkt het gevaar van buigen / een deuk tot de mogelijkheden, maar dat is meer schijn dan werkelijkheid. Uteindelijk zou het met een nieuw veertje voor de vergrendeling opgelost moeten worden. Dat veertje heb ik besteld, maar begrijp dat er nog wat werk aan zit om deze goed op lengte te krijgen.


@To3ornotto3? heeft het over de gasveren, volgens mij heb jij het over het veertje bij het slot van de frunk.
 
Er is nu wat te veel contrast tussen de spaken en de rest --al vind ik dat er wat contrast moet zijn om het design wat in de verf te zetten), maar er komt nog vinyl (3M geborsteld staal) over de nu nog zwarte spaken.

Done. Als compensatie voor al die chrome deletes maak ik de mijne wat minder zwart ;-). De spaken zijn 3M 1080 "brushed steel" vinyl van bij RPMtesla, die net dezelfde kleur hebben als de achterliggende Aero-velgen .
Aero2.jpg