Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je klauw per klauw gedaan of alle wielen eraf en in één keer?
Ik zit ook te denken om het zelf te doen maar ik kan maar één of max twee in één keer doen.
Gezien de verharder bij de verf heb je waarschijnlijk niet genoeg tijd daarvoor.

1 autozijde per keer met 2 krikken. Terwijl de ene klauw droogt kan je dan de andere doen en visa versa.
Ik maakte elke keer kleine porties verf aan hoewel de verf ook weer niet heel snel droogt.
Maar het was ook niet heel warm buiten, dat scheelt ook. Als het 30 graden is dan droogt het denk ik wel hard.
 
1 autozijde per keer met 2 krikken. Terwijl de ene klauw droogt kan je dan de andere doen en visa versa.
Ik maakte elke keer kleine porties verf aan hoewel de verf ook weer niet heel snel droogt.
Maar het was ook niet heel warm buiten, dat scheelt ook. Als het 30 graden is dan droogt het denk ik wel hard.
Zal mij ook maar eens een setje aanschaffen, de decals heb ik al van Amazon.
Met twee lagen dekkend genoeg?
 
Ik heb 3 a 4 lagen geel op de remklauwen aangebracht.
Ook inderdaad 1 kant per keer. Eerst voorkant omhoog en dan een assteun onder de draagarm van de voorwielophanging, daarna met de krik de achterkant omhoog. Ook meteen de anti-diefstalmoeren zwart gespoten en op de overige moeren zwarte doppen geplaatst.
Vooralsnog ga ik geen stickers/decals plakken op de remklauwen.

Endresult:
Model3Borbet18-2.jpg

(klauwen zijn felgeel, helaas niet veel direct zonlicht in dit shot)
 
Even een kleine waarschuwing.
Ik heb laatst een lampje in de voordeur proberen te vervangen voor een zogenaamd 'puddle light' die zo'n mooi Tesla logo op de grond projecteert. Echter toen ik het lampje er uit wipte met een schroevendraaier schoot het kabeltje direct los van het lampje. Het aansluitkabeltje was ook nog eens zo kort dat hij direct terug schoot in de deur. Ik kon hem met mijn vinger niet meer terug vinden. Ik bedacht dat ik met een gebogen ijzerdraadje moest gaan hengelen, wilde mijn deur dicht doen en kwam er toen achter dat mijn ruit helemaal omhoog geschoven was (ipv 5 cm naar beneden bij openen) en beschadigde daardoor de chromen raam strip.:mad: Gelukkig was mijn raam nog heel.
Wat blijkt nu...als je het lampje loskoppelt schuift je raam naar de hoogste (gesloten) stand en geeft het scherm een melding dat je de nooddeur procedure voor het openen van de deur hebt gebruikt...??? Raar toch?
Waarom is er een afhankelijkheid tussen het wel of niet aanwezig zijn van een deurlampje en de stand van je raam?
Uiteindelijk het draadje wel weer terug gevonden en aangesloten op het nieuwe 'puddle light' en alles werkt weer naar behoren.
Maar pas dus op!
Edit: Het 'puddle light' was zo zwak, alleen in het pikkedonker te zien, dat ik maar weer het originele lampje heb teruggezet.
 
  • Informative
Reactions: Jooop and TM3LR
Raar toch?
Waarom is er een afhankelijkheid tussen het wel of niet aanwezig zijn van een deurlampje en de stand van je raam?

Er is een service bulletin geweest hierover ivm openstaande ramen/raar gedrag van ramen.

Simpelweg gezegd: ze staan in serie aangesloten! Verbreken van de stroom-kring zal dan dit tot gevolg (kunnen) hebben.
Reden voor mij om niet met de puddle lights te spelen.
 
1 dag na bestelling ontvangen van teslaland de deurrubbers en de afdichting voor het dakpaneel.

Totale installatie duurde 30 minuten. Deuren ontvet en deurrubbers op mijn gemak aangebracht. De knikjes in de deur extra aangedrukt (neigt los te laten). Dakpaneel afdichting zeer simpel.

Resultaat: In de cabine is het tot 100 significant stiller! Echt een groot verschil en mijn inziens is deze upgrade een no brainer.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: ssdshirt and fabian
Zal mij ook maar eens een setje aanschaffen, de decals heb ik al van Amazon.
Met twee lagen dekkend genoeg?

Ik heb net als Frank 3 lagen aangebracht. Beste werk je met meerder dunne lagen dan met 1 dikke ivm druppels/zakkers.

Die decals heb ik idd ook maar ik heb ze er niet zomaar op geplakt.
Ik heb aan @Basvdpoel gevraagd wat de maten van de sticker op zijn M3P zijn en die lengte ongeveer aangehouden en dan alleen de kleinste stickers gebruikt.
De letters op de klauw van de M3P zijn nog wat minder hoog maar het hoeft ook niet precies hetzelfde te zijn als de M3P, daarom zijn die van mij ook zwart. ;)
Op de achterste remklauw weet ik nog niet of ik daar wat op ga plakken.
 
Ik af en toe berichten over screen protector.
Is dit echt noodzakelijk?

Ik heb een mat screen protector in de Model 3. Niet tegen krassen, maar om de schittering van een laagstaande zon te verminderen. Met een mat screen protector heb je iets minder last van schitteringen heb ik ervaren, maar ook een mat screen protector geeft toch nog meer reflectie dan ik had verwacht. Met als gevolg dat soms een deel van het scherm ( het 'kaartgedeelte') lastig te zien is. Ook vingerafdrukken zie je met een (mat) protector iets minder dan zonder protector, maar helemaal onzichtbaar zijn de vingerafdrukken toch niet.
 
  • Informative
Reactions: Jonkheer