Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Durf het bijna niet te zeggen maar bij mij op dag 1 al een flinke kras rechts voor omdat een busje met haast mij vrijwel letterlijk tegen de stoeprand duwde van een wat smalle straat. Ik laat de alloygator er binnenkort toch maar opzetten.
 
Voor de mensen de nieuwe gasveren op de trunk, hebben jullie ook een RVS ringetje er omheen gezet? Het randje waar iTesla meneer het over heeft, zit niet op mijn gasveren. Ringetje lijkt mij dus niet nodig?
15544753879094713752856037162729.jpg
 
De gasveren zitten er op. Makkelijk te doen inderdaad. Bij de frunk heb ik de gasveren eerst boven los gemaakt, daarna onder. Achteraan eerst de onderkant, daarna boven. Simpelweg omdat er meer ruimte is voor de schroevendraaier en minder kans op uitschieten.

Tip 2: Laat iemand je helpen bij de trunk. Dit is gewoon makkelijker. De nieuwe veren zijn iets korter. Ik had de eerst rechts alleen boven aan vast gedaan, daarna de linker los gemaakt en boven en onder vast geklikt. De rechter was echter achter het onderste balletje geschoten, en zat nu even klem. Linker dus weer los gemaakt, trunk iets hoger getild en de rechter over het balletje heen getild.

Tip 3: om de gasveren boven los te krijgen helpt het om de frunk/trunk iets verder te openen, zodat het balletje in het midden van de opening komt.

Gasveren zijn een stuk sterker, en frunk en trunk gaan heus een stuk zwaarder dicht. Maar zeker cool dat het zo'n simpele oplossing is!
 
  • Informative
Reactions: pimn
Durf het bijna niet te zeggen maar bij mij op dag 1 al een flinke kras rechts voor omdat een busje met haast mij vrijwel letterlijk tegen de stoeprand duwde van een wat smalle straat. Ik laat de alloygator er binnenkort toch maar opzetten.
Even voor in de toekomst de scherpte erin te houden. Op een moment dat weer zo'n "gehaast"busje zo'n streek uithaalt meteen het kenteken nummer opschrijven of de video van de dashcam bewaren. Zonodig er achter aan gaan om de gegevens te kunnen achterhalen, proces verbaal op laten maken door de Politie en dit melden bij de verzekeringsmaatschappij, ten minste........als de schade hoger is dan het eigen risico en de verzekering de schade laten verhalen op het gehaaste busje. Als het niet hoger is dan het eigen risico niet melden, want je zou later evt last kunnen krijgen van zo'n melding bij acceptatie bij andere maatschappijen. Maar er zit ook hier weer een ander risico. Als je (veel ) later weer aanzienlijke schade hebt aan de velg of de band en er kan door de verzekeringsmaatschappij bewezen worden dat je ook oude schades met hogere kosten hebt die je niet eerder hebt laten herstellen dan de kosten van nieuwe schade, dan hoeft de verzekeringsmaatschappij niets uit te keren. Het is altijd het wikken en wegen waard in dit soort situaties.
 
Voor mijn TM3 heb ik het volgende gekocht:

Screen protector:
US $13.59 28% OFF|15 "Center Controle Touchscreen Beschermen Film Auto Navigatie Touch Screen Gehard Glas Protector voor Tesla Model 3 in 15 "Center Controle Touchscreen Beschermen Film Auto Navigatie Touch Screen Gehard Glas Protector voor Tesla Model 3 van Interieurlijsten op AliExpress.com | Alibaba Groep

Aluminium pedalen:
US $9.87 16% OFF|Voor Tesla Model 3 Metalen Gas Brandstof Rempedaal Pads Matten Cover Accessoires Auto Styling in Voor Tesla Model 3 Metalen Gas Brandstof Rempedaal Pads Matten Cover Accessoires Auto Styling van Pedalen op AliExpress.com | Alibaba Groep

Kofferbakverlichting:
US $10.07 20% OFF|YaaGoo Voor Tesla Model 3, S en X LED (Clear Lens) hoge Output Interieur Licht Upgrade Kit (Pack van 2) in YaaGoo Voor Tesla Model 3, S en X LED (Clear Lens) hoge Output Interieur Licht Upgrade Kit (Pack van 2) van Decoratieve Lamp op AliExpress.com | Alibaba Groep

Deur label:
Tesla Model 3 Door Labels - Tesla Bros

All wheather vloer matten:
MAXpider All-Weather Custom Fit Front and Rear Seats, Frunk and Trunk Floor Liners for Model 3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .TRUNK LINER SOLD OUT | ForMyTesla.com

Wiel moer kappen:
US $2.82 40% OFF|21 in 1 Zeshoekige Wiel Lug Moer Covers Bouten Covers Schroef Beschermen Grey Auto Wheel Stem Caps 21mm met clips Accessoires in 21 in 1 Zeshoekige Wiel Lug Moer Covers Bouten Covers Schroef Beschermen Grey Auto Wheel Stem Caps 21mm met clips Accessoires van Klepstelen & Kapjes op AliExpress.com | Alibaba Groep

Wiel center kap: (kleur A)
US $8.16 5% OFF|Groothandel Universele Base Blank Center Caps Voor Clip Fit Diameter 53/55/58/62 MM Innerlijke Velg Gat Wiel Wieldoppen Geen Teken SET VAN 4 in Groothandel Universele Base Blank Center Caps Voor Clip Fit Diameter 53/55/58/62 MM Innerlijke Velg Gat Wiel Wieldoppen Geen Teken SET VAN 4 van Wielnaafafdekkingen op AliExpress.com | Alibaba Groep

Stickers voor wiel center kap:
https://www.etsy.com/transaction/16...a8roDwuSd&eaid=514196161433&x_eaid=c04ab323c3

De laatste 3 moet ik nog ontvangen, dus kan nog niet zeggen of het werkt. Al het overige past goed en is goed van kwaliteit.

De wiel moer kappen zijn vandaag binnen gekomen. Zie het verschil:
IMG_20190404_090318.jpg

IMG_20190406_135505.jpg
 
Vandaag mijn ramen laten tinten bij Glascoating Someren Geneugten. Ik vind het zelf wel heel stijlvol.

Voorportieren Bright neutral 65%, alles achter de B-stijl Titanium 38% en achterraam Alu-light plus 18%
3330BD49-7A40-4B24-AC3F-DEB29F92E5B8.jpeg
71620761-4E90-4FDA-BBE4-2B0B8326AE1E.jpeg
 

Attachments

  • BC65A1BE-B88C-4C6A-A4F4-CE3D6DF4C8D4.jpeg
    BC65A1BE-B88C-4C6A-A4F4-CE3D6DF4C8D4.jpeg
    641.9 KB · Views: 42
Vandaag mijn ramen laten tinten bij Glascoating Someren Geneugten. Ik vind het zelf wel heel stijlvol.

Voorportieren Bright neutral 65%, alles achter de B-stijl Titanium 38% en achterraam Alu-light plus 18%
View attachment 394329 View attachment 394330
Die verwarmingsdraden:eek:zo jammer:(om die reden zal ik nooit het achterraam tinten.
Zijramen staan wel mooi tegenover het Chrome en de zwarte lak.
 
Dank voor de info. Net gekocht. € 6,50. De link voor de (trunk) gasveren (strongarm 4129 ) zeker nog niet gevonden?
 
Last edited:
Vanochtend wat lopen klussen. Wireless charging pad geïnstalleerd en het zwarte interieur wat gepimpt: licht grijze all wheather matten, performance pedalen en de console wrap van Abstract Ocean aangebracht.

View attachment 389499

En even een foto, just for fun ...

View attachment 389501
Heb je misschien een detailfoto van de (pasvorm van de) console wrap? En hoe lastig was het om het er recht en sluitend in te krijgen?
 
Vandaag mijn ramen laten tinten bij Glascoating Someren Geneugten. Ik vind het zelf wel heel stijlvol.

Voorportieren Bright neutral 65%, alles achter de B-stijl Titanium 38% en achterraam Alu-light plus 18%
View attachment 394329 View attachment 394330

Er zit veel verschil in de tint omdat ze onder verschillende hoeken genomen zijn.
Ik ben met name benieuwd naar het verschil tussen de voor en achter zijramen.
Kan je nog een foto nemen loodrecht op de zijkant met de zon in je rug?
En liefst ook op gelijke hoogte als de ramen dus iets door de knieën.
Zodat de camera door de zijramen heen een foto neemt zeg maar, als je begrijpt wat ik bedoel :)