Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Na deze eerste aankoop, zie bovenstaand bericht staan de onderstaande zaken nog op de lijst:
<..>
- SD Card Endurance Pro 128GB voor Dashcam

<..>

Een SD card zal beter zijn dan een USB stick maar zou het niet nog beter zijn om voor een SSD te kiezen? Die gaan veel minder snel kapot (door het continu schrijven). Deze is erg populair:
Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw - Prijzen - Tweakers
 
  • Like
Reactions: Jvdp11
View attachment 450782

Alweer enkele weken gekocht: H&R veren voor de M3 LR AWD.

De balans is hiermee nog neutrale geworden (tikje overstuurd zelfs) en de auto laat zich nog wat lekkerder door de bocht smijten. De auto smoelt nu ook een stuk beter.

Het zal vast aan mijn (overdreven?) gevoel van symmetrie liggen maar ik vind verlagen erg lelijk bij de model 3. De ronding van de wielen matchen dan niet meer fraai met de ronding van de wielbakken. Dan maar iets meer ruimte tussen bodem en weg.
 
  • Disagree
Reactions: CJA Hulskamp
Ik heb de afdekkap voor de CCS poort ook, maar vind het achteraf niet handig. Het klepje van de auto waar de laadpoort onder zit drukt namelijk hard tegen de afdekkap waardoor die flink vast komt te zitten. Als je dan een keer een supercharger wilt gebruiken, krijg je de afdekkap met de hand niet los. Ik heb laatst staan rotzooien met een schroevendraaier om de afdekkap los te kunnen krijgen, waardoor ik de CCS poort een beetje heb beschadigd. Als je alleen maar aan een normale laadpaal laadt, dan is het misschien een ander verhaal.

Hmm, heb ‘m ook besteld maar nog in afwachting van mijn M3. Ik wil het wel laten werken, niet alleen omwille van weersinvloeden maar ook spelende kinderen direct op het grasveld rond de laadpaal en dus potentieel takjes en zand in de poorten.

Komt het door klemmen (tight fit en grote wrijving) of zuigen (vacuüm / drukverschil dat ontstaat)?

Helpt het als je er een klein gaatje in boort (voorkomen vacuüm)? Eventueel kun je daar dan ook een trekkoordje in bevestigen.

Moet er niet aan denken dat mijn vrouw bij de snellader staat en ‘m niet los krijgt, dan daalt de WAF wel heel snel.
 
Het zal vast aan mijn (overdreven?) gevoel van symmetrie liggen maar ik vind verlagen erg lelijk bij de model 3. De ronding van de wielen matchen dan niet meer fraai met de ronding van de wielbakken. Dan maar iets meer ruimte tussen bodem en weg.

Zo vindt iedereen weer wat anders mooi. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met het resultaat. :)
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Hmm, heb ‘m ook besteld maar nog in afwachting van mijn M3. Ik wil het wel laten werken, niet alleen omwille van weersinvloeden maar ook spelende kinderen direct op het grasveld rond de laadpaal en dus potentieel takjes en zand in de poorten.

Komt het door klemmen (tight fit en grote wrijving) of zuigen (vacuüm / drukverschil dat ontstaat)?

Helpt het als je er een klein gaatje in boort (voorkomen vacuüm)? Eventueel kun je daar dan ook een trekkoordje in bevestigen.

Moet er niet aan denken dat mijn vrouw bij de snellader staat en ‘m niet los krijgt, dan daalt de WAF wel heel snel.

Je moet haar ook niet laten blaffen. ;)

Is het niet gewoon beter om het afdekplaatje alleen te gebruiken tijdens het laden? En dan nog: kinderen die kwaad willen kunnen alsnog het plaatje verwijderen.
 
View attachment 450782

Alweer enkele weken gekocht: H&R veren voor de M3 LR AWD.

De balans is hiermee nog neutrale geworden (tikje overstuurd zelfs) en de auto laat zich nog wat lekkerder door de bocht smijten. De auto smoelt nu ook een stuk beter.

Na de winterperiode is het tijd voor zomerwielen. Die ga ik met een wat lagere ET waarde nemen zodat de wielen wat meer naar buiten komen, wat m.i. de auto af maakt.
Ziet er veel strakker uit als die wielkasten gevuld zijn, de gaps zijn standaard wel heel groot anders bij de M3.
Ik heb ook al een afspraak geregeld al zal het Eibach worden bij mij, lees goede reviews op het US gedeelte.
Moet zeggen dat die van H&R wel heel laag gaan, Eibach is iets minder laag.
Geen problemen bij verkeersdrempels?
 
Ziet er veel strakker uit als die wielkasten gevuld zijn, de gaps zijn standaard wel heel groot anders bij de M3.
Ik heb ook al een afspraak geregeld al zal het Eibach worden bij mij, lees goede reviews op het US gedeelte.
Moet zeggen dat die van H&R wel heel laag gaan, Eibach is iets minder laag.
Geen problemen bij verkeersdrempels?

Hangt af van welke veren je hebt van Eibach of het minder laag is of niet. Verkeersdrempels moet ik voorzichtiger mee zijn. En soms raakt de bodem de drempel. Overigens heeft de S dat ook als je die in de lagere stand zet. Ook drempels waar ik met de GT2 geen probleem mee had (die toch ook gewoon erg laag lag, want Manthey schroefset eronder).

Zou in eerste instantie ook Eibach krijgen, maar bleek dat alleen de RWD versie leverbaar was. Er komt een nieuwe set uit Duitsland binnenkort, maar daar wilde ik niet op wachten. Na informatie ingewonnen te hebben bleek de H&R set het beste bij de AWD te passen en bovendien heb ik in het verleden ook betere ervaring gehad met H&R dan met Eibach (beiden prima, alleen vond ik H&R nog beter bevallen).
 
Je moet haar ook niet laten blaffen. ;)

Is het niet gewoon beter om het afdekplaatje alleen te gebruiken tijdens het laden? En dan nog: kinderen die kwaad willen kunnen alsnog het plaatje verwijderen.

Uit de beschrijving dacht ik te lezen dat dit niet kan als de laadkabel is aangesloten, omdat die er net overheen valt.

Goed idee om hem gewoon bij de laadkabel te leggen voor high-risk areas :)
 
Zo, hier mijn lijstje, ik blijf er aan werken uiteraard :)

  • Ultra lights in koffer en onderaan deuren geplaatst. Ging vlotjes en geven veel meer licht als origineel. Had eerst twee van deze logo lampjes gekocht maar na het plaatsen maakte ze een piepend geluid, vertrouwde het niet dus vervangen door normale.
  • De stainless steel voetrust gekocht maar niet geplaatst. Past niet mooi , het metaal is te flimsy waardoor sommige latjes wat bol gaan staan. Het moet natuurlijk niet rommelig worden.
  • Seal rubber gekocht voor het dak maar nog niet geplaatst. Zie het nut er nog niet van in.
  • Sorteerbakje, zeer handig. Tesla logo in het inlegrubber was wel niet juist :)
  • Branded wieldopjes mag niet ontbreken.
  • Center console wrap – black carbon fiber van Abstract Ocean. Had eerst de zwart satijn maar deze vertoonde allemaal krasjes na het plaatsen met de application tool. De carbon fiber is ook wel een stuk gemakkelijker te plaatsen, de folie is dikker. Heb het dus wel tot in de detail goed gekregen
  • Coating laten zetten door LScarcleaning. Niet de goedkoopste maar de eigenaar is een "sommelier van lak". Hij zou er een boek over kunnen schrijven en ziet elk detail. Je ziet echt een verschil, zeer tevreden van.
  • Ramen laten tinten en chrome delete bij Ruben’s Car Folies. Mannen hebben een super job gedaan (Spiegels moeten wel nog gedaan). Maar ook zeer grondig werk.
  • Schuimlans om M3 een schuimbadje te geven
 

Attachments

  • IMG_8590.JPG
    IMG_8590.JPG
    342.1 KB · Views: 108
  • IMG_8591.JPG
    IMG_8591.JPG
    418.9 KB · Views: 79
Hangt af van welke veren je hebt van Eibach of het minder laag is of niet. Verkeersdrempels moet ik voorzichtiger mee zijn. En soms raakt de bodem de drempel. Overigens heeft de S dat ook als je die in de lagere stand zet. Ook drempels waar ik met de GT2 geen probleem mee had (die toch ook gewoon erg laag lag, want Manthey schroefset eronder).

Zou in eerste instantie ook Eibach krijgen, maar bleek dat alleen de RWD versie leverbaar was. Er komt een nieuwe set uit Duitsland binnenkort, maar daar wilde ik niet op wachten. Na informatie ingewonnen te hebben bleek de H&R set het beste bij de AWD te passen en bovendien heb ik in het verleden ook betere ervaring gehad met H&R dan met Eibach (beiden prima, alleen vond ik H&R nog beter bevallen).

Hoeveel cm hebben deze veren de auto verlaagd?
 
Zo, hier mijn lijstje, ik blijf er aan werken uiteraard :)

  • Ultra lights in koffer en onderaan deuren geplaatst. Ging vlotjes en geven veel meer licht als origineel. Had eerst twee van deze logo lampjes gekocht maar na het plaatsen maakte ze een piepend geluid, vertrouwde het niet dus vervangen door normal
Helaas de link van de Ultra Lights werkt niet. Ik zou ook graag wat fellere lampen in de kofferbak willen maar ik weet niet welke op Ali express goed zijn...
 
Hmm, heb ‘m ook besteld maar nog in afwachting van mijn M3. Ik wil het wel laten werken, niet alleen omwille van weersinvloeden maar ook spelende kinderen direct op het grasveld rond de laadpaal en dus potentieel takjes en zand in de poorten.

Komt het door klemmen (tight fit en grote wrijving) of zuigen (vacuüm / drukverschil dat ontstaat)?

Helpt het als je er een klein gaatje in boort (voorkomen vacuüm)? Eventueel kun je daar dan ook een trekkoordje in bevestigen.

Ik weet niet waarom de afdekdop bij mij zo vast kwam te zitten. In het begin kon ik hem gemakkelijk met de hand loskrijgen, maar na een maand of 3 niet meer. Ik gebruik hem nu niet meer. Ik zal het eens vragen bij Tesland, daar moet ik binnenkort toch zijn.

Ik maak me niet zo'n zorgen over kinderen die er iets in willen doen en over regen al helemaal niet. Of het met een koortje gaat werken weet ik niet, ik weet niet of de afdekklep van de Tesla dan nog wel dicht gaat. Gewoon maar zelf proberen.