Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Een van de eerste dingen die ik wil gaan kopen is een wireless charging pad. Ik heb gezien dat veel mensen hier dat ook hebben gedaan en ik hoop dat ik dit draadje mag gebruiken om beroep te doen op jullie kennis / ervaring.. heb best moeite met de wildgroei aan opties en wil graag een goede keuze maken.

Wat ik gezien heb:
1. Officieel van Tesla (link)
2. Nomad (link)
3. GetJeda (link)
4. TapTes (link)
5. Merkloos via Ali (link, maar hier zijn er vast meer van)
- vermoedelijk gelijk aan 5, correct me if I'm wrong!
6. Merkloos via Tesland (link)
7. Merkloos via tesla-accessoires (link)

Ze zeggen allemaal hetzelfde te doen, zien er grofweg hetzelfde uit, prijzen lopen sterk uiteen..

Kleine bijkomende wens is dat ik nog een stick/sd/ssd aan zal sluiten met partities voor muziek en TeslaCam. Ik ga liever niet prutsen met draden uit andere compartimenten en vind het niet erg als bijvoorbeeld maar 1 kant van de charging pad op volle kracht* kan laden.

Hoop dat de mensen in bezit van een charging pad nog meelezen en hun ervaringen willen delen, of wie dan ook :)

* Is quickcharging mogelijk zonder stroom uit de sigarettenaansteker te halen? Dacht ergens te lezen dat dat na een update werkt..

Ik heb deze en doet het prima ook met USB stick..
€ 22,15 28% Off | Usb-poort Draadloze Oplader Verbeterde Interieur Auto Accessoire Auto Mount Qi Dual Telefoons Opladen Center Console Voor Tesla Model 3
€ 22,15 28% Off | Usb-poort Draadloze Oplader Verbeterde Interieur Auto Accessoire Auto Mount Qi Dual Telefoons Opladen Center Console Voor Tesla Model 3
 
  • Helpful
Reactions: brederode
Een van de eerste dingen die ik wil gaan kopen is een wireless charging pad. Ik heb gezien dat veel mensen hier dat ook hebben gedaan en ik hoop dat ik dit draadje mag gebruiken om beroep te doen op jullie kennis / ervaring.. heb best moeite met de wildgroei aan opties en wil graag een goede keuze maken.

Wat ik gezien heb:
1. Officieel van Tesla (link)
2. Nomad (link)
3. GetJeda (link)
4. TapTes (link)
5. Merkloos via Ali (link, maar hier zijn er vast meer van)
- vermoedelijk gelijk aan 5, correct me if I'm wrong!
6. Merkloos via Tesland (link)
7. Merkloos via tesla-accessoires (link)

Ze zeggen allemaal hetzelfde te doen, zien er grofweg hetzelfde uit, prijzen lopen sterk uiteen..

Kleine bijkomende wens is dat ik nog een stick/sd/ssd aan zal sluiten met partities voor muziek en TeslaCam. Ik ga liever niet prutsen met draden uit andere compartimenten en vind het niet erg als bijvoorbeeld maar 1 kant van de charging pad op volle kracht* kan laden.

Hoop dat de mensen in bezit van een charging pad nog meelezen en hun ervaringen willen delen, of wie dan ook :)

* Is quickcharging mogelijk zonder stroom uit de sigarettenaansteker te halen? Dacht ergens te lezen dat dat na een update werkt..

Die van Jeda heeft zover ik weet als enige de mogelijkheid om tevens bedraad op te laden, mocht je dat willen. Bovendien bieden ze momenteel gratis een add-on waarbij de bedrade interface verhoogd wordt, zodat je telefoon in z'n dikke hoes kan blijven en toch kan inpluggen :cool:
 
  • Informative
Reactions: brederode
Niet gekocht (wel cool): een ring als keycard !

Model3 keycard transform to ceramic ring

img_20190829_154553-jpg.447929
 
  • Like
Reactions: roderickvd
Binnenkort naar Tesland;)

De volgende zaken staan op ons verlanglijstje:

- nieuwe deurrubbers
- rubbers dakraam
- wrap middenconsole (kleur ntb)
- center cap zuignap
- zonnenschermen dak
- screenprotector scherm

Iemand tips en/of ervaringen? Zinvolle accesoires (bijv de rubbers)? Andere "must have accesoires"? etc etc

Zouden julie een glans of matte screenprotector adviseren?
En welke kleur wrap (middenconsele) is het meest gebruiksvriendekiijk ((vinger)vlekken, krassen)?
Voor de zuignap hoef je niet de deur uit : € 1,03 € 1,03 36%OFF | HENGHOME 1pcs Candy Colors New Small LCD Screen Removal Tool Strong Suction Cup Opening Repair Tool For Phone Suckers Tablet
 
Wij hebben bij SEC Tilburg een "doppenset/caps" voor onze velgen gekocht. Dezelfde dag ontvingen we per mail een factuur die we via internet moesten bevestigen. Wordt het bedrag nu automatisch van de credit card afgeschreven die aan ons account gekoppeld is, of moeten we het factuur bedrag zelf overboeken?
 
Wij hebben bij SEC Tilburg een "doppenset/caps" voor onze velgen gekocht. Dezelfde dag ontvingen we per mail een factuur die we via internet moesten bevestigen. Wordt het bedrag nu automatisch van de credit card afgeschreven die aan ons account gekoppeld is, of moeten we het factuur bedrag zelf overboeken?
Bij Rotterdam heb ik het bij 2 bestellingen zelf over gemaakt. Maar voor de zekerheid zou je het even na kunnen vragen.
 
Ik heb vandaag een bestelling geplaatst voor een LR AWD, maar voordat ik de auto ontvang zou ik al het e.e.a. willen kopen voor mijn Tesla. Deze topic bestaat al uit 68 pagina's, maar zou iemand de top 10 'must buy' accessoires kunnen noemen? :D

Ik ben sowieso van plan om te kopen: draadloze lader, doppenset/caps, organizer middenconsole
 
Ik heb vandaag een bestelling geplaatst voor een LR AWD, maar voordat ik de auto ontvang zou ik al het e.e.a. willen kopen voor mijn Tesla. Deze topic bestaat al uit 68 pagina's, maar zou iemand de top 10 'must buy' accessoires kunnen noemen? :D

Ik ben sowieso van plan om te kopen: draadloze lader, doppenset/caps, organizer middenconsole

Ik kom niet aan de 10 maar de top 3 ziet er als volgt uit:
  1. Draadloze lader
  2. Pedalen (tip: voetverlichting aanzetten en je kunt er extra van genieten in de donkere wintermaanden)
  3. Organiser middenconsole
Wrap tbv middenconsole heb ik wel liggen maar uiteindelijk niet gemonteerd. Ik haal wekelijks even een doekje over scherm en pianolak delen. (droog doekje ligt in dashboardkastje)

En als tip: vochtige baby doekjes in de auto om tijdens laden/wachten even de kunststof delen en/of stoelen af te nemen. Ziet alles er weer als nieuw uit en het ruikt weer fris :) (bepaalde delen worden redelijk snel vies tijdens in-/uitstappen)

Oh ja, heb ook nog een mini compressor op 12 Volt en een banden reparatiesetje ("veter") ter grote van een sigarenkistje in de auto -> met een lekke band kan ik mezelf redden (ik heb statische gezien 1x in de 300.000 km een lekke band dus de Tesla zal er ook wel 1 krijgen ;))

Daarmee toch een top 5 aan nice to buy :D
 
  • Like
Reactions: diego123
Ik kom niet aan de 10 maar de top 3 ziet er als volgt uit:
  1. Draadloze lader
  2. Pedalen (tip: voetverlichting aanzetten en je kunt er extra van genieten in de donkere wintermaanden)
  3. Organiser middenconsole
Wrap tbv middenconsole heb ik wel liggen maar uiteindelijk niet gemonteerd. Ik haal wekelijks even een doekje over scherm en pianolak delen. (droog doekje ligt in dashboardkastje)

En als tip: vochtige baby doekjes in de auto om tijdens laden/wachten even de kunststof delen en/of stoelen af te nemen. Ziet alles er weer als nieuw uit en het ruikt weer fris :) (bepaalde delen worden redelijk snel vies tijdens in-/uitstappen)

Oh ja, heb ook nog een mini compressor op 12 Volt en een banden reparatiesetje ("veter") ter grote van een sigarenkistje in de auto -> met een lekke band kan ik mezelf redden (ik heb statische gezien 1x in de 300.000 km een lekke band dus de Tesla zal er ook wel 1 krijgen ;))

Daarmee toch een top 5 aan nice to buy :D

Nice, dit zijn goede aankopen!
Koop je ook nog een screen protector? Dit voorkomt ook vingerafdrukken op het scherm.

Klopt het trouwens dat de SR+ geen voetverlichting heeft, maar alleen de LR AWD?
 
E8D1A37A-950B-468C-924E-E491C0131C01.jpeg


Alweer enkele weken gekocht: H&R veren voor de M3 LR AWD.

De balans is hiermee nog neutrale geworden (tikje overstuurd zelfs) en de auto laat zich nog wat lekkerder door de bocht smijten. De auto smoelt nu ook een stuk beter.

Na de winterperiode is het tijd voor zomerwielen. Die ga ik met een wat lagere ET waarde nemen zodat de wielen wat meer naar buiten komen, wat m.i. de auto af maakt.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
1) De Top 1 van te kopen zaken is volgens mij de laadkabel voor je telefoon. Als je de telefoon als sleutel gebruikt is het toch fijn om ruim in de stroom te zitten.

2) Betere lampjes voor de achterbak is ook handig met de winter op komst. Het is echt donker.

3) Ramen tinten is misschien een goede aanvulling. Het staat mooi (bij sommige kleuren) en scheelt warmte. De airco is heel goed, maar het comfort wordt toch beter.

Ik heb ook geen wrap op het middenconsole gedaan terwijl ik dacht dat echt nodig te hebben. Net als de center console organiser.
Aangezien het smartphone deel van het console altijd open staat kan ik de naastliggende klep prima openen door mijn vingers eronder te plaatsen, ipv erop te drukken. Geen vingerafdrukken. En ik heb in dat grote gat een microvezeldoekje liggen om stof te kunnen verwijderen tijdens het autopilotten. Maar na een paar keer stofzuigen blijft de auto best schoon van binnen. Af fabriek was hij vrij stoffig.
Het bakje onder de armsteun biedt eigenlijk voldoende ruimte en indeling voor de noodzakelijk zaken zoals een paar pasjes en zonnebril.
Omdat in dat bakje ook twee compartimenten zitten (laag drempeltje) blijft alles netjes op zijn plek liggen.
 
Na deze eerste aankoop, zie bovenstaand bericht staan de onderstaande zaken nog op de lijst:

- Afdekkap voor CCS poort
- Wrap dashboard
- Wrap midden console
- Wrap Tesla logo's
- Wrap deurhendels
- Chrome delete
- Performance spoiler
- SD Card Endurance Pro 128GB voor Dashcam

Eerst zal de leer inbouw zijn, deze zal binnenkort gepland worden.
Heb je deze ergens goedkoop kunnen vinden? Het ontbeert mij aan de juiste zoekterm denk ik.
Ik zag ze ook op Tesland oid staan, maar daar vond ik ze vrij prijzig.
 
  • Like
Reactions: stolkert
Ik heb de afdekkap voor de CCS poort ook, maar vind het achteraf niet handig. Het klepje van de auto waar de laadpoort onder zit drukt namelijk hard tegen de afdekkap waardoor die flink vast komt te zitten. Als je dan een keer een supercharger wilt gebruiken, krijg je de afdekkap met de hand niet los. Ik heb laatst staan rotzooien met een schroevendraaier om de afdekkap los te kunnen krijgen, waardoor ik de CCS poort een beetje heb beschadigd. Als je alleen maar aan een normale laadpaal laadt, dan is het misschien een ander verhaal.